Multi, mystery eller spesialverktøy?

Her vil man finne informasjon om, og kunne stille spørsmål rundt godkjenning og utlegging av cacher.
Svar
Bikeridr
Bruker
Bruker
Innlegg:107
Registrert:fre 26 des 2008 08:54
Sted:N56°57', E023°56'
Multi, mystery eller spesialverktøy?

Legg inn av Bikeridr » fre 12 okt 2012 10:45

Heisann en eller annen reviewer der ute i cacheland.

Jeg har lest denne tråden: viewtopic.php?f=14&t=2845 men mener den ikke gir fullgodt svar på den cachen jeg planlegger å legge ut.

Jeg planlegger å legge ut en cache hvor man *må* bruke en NFC-kapabel enhet for å komme videre.
Tenkte å lage en "tag" på koordinatene lagt på GC, som gir koordinater til selve cachen. I tillegg vil jeg legge en NFC tag på selve cachen hvor koden til kodelåsen på den nedlåste cachen er skrevet. Evt vil jeg legge ut en "tag" hvor serienummeret på "tag"en er påtrykt og da vil være koden på låsen.

Skal denne legges ut som "Mystery" eller "Multicache"? Evt holder det å legge den ut med "special tools required"?
Bilde

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Multi, mystery eller spesialverktøy?

Legg inn av thomfre » fre 12 okt 2012 12:34

Nå er ikke jeg noen reviewer, men jeg vil anta at her gjelder de samme reglene som for Chirp - du må ha den som en mystery så lenge det ikke finnes alternativer for de som ikke har NFC-leser.
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Brukeravatar
bjornda
Bruker
Bruker
Innlegg:217
Registrert:lør 15 nov 2008 15:18

Re: Multi, mystery eller spesialverktøy?

Legg inn av bjornda » fre 12 okt 2012 21:47

Jeg er enig i konklusjonen til thomfre - men ikke argumentet. Ifølge tråden du refererer til går det frem at
en cache med kodelås skal være mystery siden kodelåsen regnes som en oppgave. Selv med et alternativ for
de som ikke har NFC-leser skal den være mystery slik jeg tolker reviewers innlegg i den refererte tråden (selv
med koden i navnet/på siden/i koordinatene skal en kodelåscache være mystery).

En annen ting er at det kanskje ikke er helt konsekvent at en lett tilgjengelig cache med kodelås alltid skal
være mystery (selv med kode skrevet på cachesiden), mens man greit kan publisere en tradisjonell cache
som henger høy oppe i et tre og krever klatreutstyr, skrutrekker eller annet verktøy for å åpnes - bare man
oppgir nok stjerner på vanskelighetsgraden :?: .... Mulig at skillet ligger i at en kode regnes som "opplysninger"
eller "oppgave" mens fysiske dingsebomser - som man kanskje ikke har med seg og dermed må returnere uten
å få logget - ikke sees på som en "oppgave" (enda det jo faktisk er det).

Vel, det var min mening da ....

Bikeridr
Bruker
Bruker
Innlegg:107
Registrert:fre 26 des 2008 08:54
Sted:N56°57', E023°56'

Re: Multi, mystery eller spesialverktøy?

Legg inn av Bikeridr » lør 13 okt 2012 20:39

Takk for svar.
Ser ut til at det blir en "multi mystery". :)
Uansett, får sende den inn til review etterhvert å se hva som skjer.
Bilde

Svar