Begrenste tilgang...

Her vil man finne informasjon om, og kunne stille spørsmål rundt godkjenning og utlegging av cacher.
Svar
Mikro-John
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:15
Registrert:man 15 aug 2011 16:46
Begrenste tilgang...

Legg inn av Mikro-John » søn 04 des 2011 22:32

Heisann, jeg lurer på en ting.

Ville en cache som kun var tilgjengelig 2 uker i året blitt godkjent?

Tenkte litt på en cache inni et bygg som kun holder åpent i 2 uker før jul, tror ikke selv at det går men hadde vert litt morsomt om det jikk =)

fotimyr
Bruker
Bruker
Innlegg:263
Registrert:ons 13 jul 2011 19:51

Re: Begrenste tilgang...

Legg inn av fotimyr » søn 04 des 2011 23:09

Blir jo ekstra hakk i beltet for å logge denne! Om du kaller geocachen for Brigadoon går det sikkert greit ;)

Brukeravatar
bjornda
Bruker
Bruker
Innlegg:217
Registrert:lør 15 nov 2008 15:18

Re: Begrenste tilgang...

Legg inn av bjornda » søn 04 des 2011 23:26

Mikro-John skrev: Ville en cache som kun var tilgjengelig 2 uker i året blitt godkjent?

Tenkte litt på en cache inni et bygg som kun holder åpent i 2 uker før jul, tror ikke selv at det går men hadde vert litt morsomt om det jikk =)
Jeg tror neppe dette blir godkjent. Men du kan jo publisere den som et engangsevent - da er det bare en kveld 8)

Brukeravatar
Viking_Princess
Bruker
Bruker
Innlegg:250
Registrert:tor 23 jun 2011 20:56
Sted:Hedmark

Re: Begrenste tilgang...

Legg inn av Viking_Princess » søn 04 des 2011 23:32

Tror ikke man har lov til å publisere en cache bare for ett event, da må cachen i seg selv være eventet...
Cachen må publiseres for å ligge der MINST 3 måneder.
Bilde

Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior
Innlegg:1181
Registrert:ons 28 nov 2007 19:53
Sted:Oslo

Re: Begrenste tilgang...

Legg inn av tomahg » søn 04 des 2011 23:38

Man kan jo alltids plassere en geocache utenfor et bygg som bare er åpent to dager i året... :)

Synth75
Senior
Senior
Innlegg:645
Registrert:fre 14 nov 2008 19:30

Re: Begrenste tilgang...

Legg inn av Synth75 » søn 04 des 2011 23:50

Mikro-John skrev:Heisann, jeg lurer på en ting.

Ville en cache som kun var tilgjengelig 2 uker i året blitt godkjent?

Tenkte litt på en cache inni et bygg som kun holder åpent i 2 uker før jul, tror ikke selv at det går men hadde vert litt morsomt om det jikk =)
Jeg vil være med på denne gjettekonkurransen jeg også. Jeg gjetter at det går. Ser ikke at det er i strid med reglene, med mindre en ønsker å ha cachen ute i to uker, for så å arkivere.

Om det er lurt, er en annen sak. Kan jo være litt irriterende med en cache som er disablet 50 uker av året, spesielt om det er i tettbebygd strøk. Jeg har 2-3 cacher som er utilgjengelig i ca 9 måneder av året, men det er i fjellet.
Det finnes forøvrig bycacher som også bare er tilgjengelig en liten del av året. Er settingen riktig, er det ikke noe problem, som dette eksemplet.

Mikro-John
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:15
Registrert:man 15 aug 2011 16:46

Re: Begrenste tilgang...

Legg inn av Mikro-John » man 05 des 2011 09:34

Viking_Princess skrev:Tror ikke man har lov til å publisere en cache bare for ett event, da må cachen i seg selv være eventet...
Cachen må publiseres for å ligge der MINST 3 måneder.
Cachen vil ikke bli i forbindelse med noe Event, og den vil vere tilgjengelig 2 uker i året, hver eneste år.... Ikke noe arkivering =)

Mikro-John
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:15
Registrert:man 15 aug 2011 16:46

Re: Begrenste tilgang...

Legg inn av Mikro-John » man 05 des 2011 14:19

Sendte den inn men fikk den ikkje godkjent... var noe annet som og ikke passet men det første jeg fikk vite var at den måtte ligge minst 3 måneder og kunne ikke plaseres for et event el liknende =( Men, jeg hadde vell ikke trodd det gikk heller =)

Brukeravatar
Makuta Teridax
Senior
Senior
Innlegg:664
Registrert:man 18 aug 2008 21:35

Re: Begrenste tilgang...

Legg inn av Makuta Teridax » man 05 des 2011 14:41

Mikro-John skrev:Ville en cache som kun var tilgjengelig 2 uker i året blitt godkjent?

Tenkte litt på en cache inni et bygg som kun holder åpent i 2 uker før jul, tror ikke selv at det går men hadde vert litt morsomt om det jikk =)
Jeg synes dette høres for lite ut. Retningslinjene sier «Geocachers will expect your cache to remain in place for a realistic and extended period of time.» To uker er ikke noen «extended period of time» etter mitt syn. Jeg kan ev. høre i reviewer-forumet.
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

Brukeravatar
Smort78
Bruker
Bruker
Innlegg:247
Registrert:tir 27 nov 2007 18:13

Re: Begrenste tilgang...

Legg inn av Smort78 » man 05 des 2011 16:38

Selv om jeg vet at tidligere publiserte cacher ikke skaper presedens så vil jeg si at en cache som er tigjengelig 2 uker i året er mer tilgjengelig (for folk flest) enn cacher på oljeplattformer, ISS og amerikanske militærbaser...

Svar