komersielle cacher?

Her vil man finne informasjon om, og kunne stille spørsmål rundt godkjenning og utlegging av cacher.
Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Innlegg:1472
Registrert:ons 21 nov 2007 08:26
Sted:Molde
Kontakt:
Re: komersielle cacher?

Legg inn av bjorges » ons 11 aug 2010 15:00

Og der kom den neste (i mine øyne) kommersielle cachen: Oslo Gladiators (GC2D00E)
Riktig nok ingen firmalogo, men det eneste som mangler ellers er vel prislisten?
Bilde

Brukeravatar
Makuta Teridax
Senior
Senior
Innlegg:664
Registrert:man 18 aug 2008 21:35

Re: komersielle cacher?

Legg inn av Makuta Teridax » ons 11 aug 2010 15:23

bjorges skrev:Og der kom den neste (i mine øyne) kommersielle cachen: Oslo Gladiators (GC2D00E)
Riktig nok ingen firmalogo, men det eneste som mangler ellers er vel prislisten?
Hvis du har saklig kritikk, må du gjerne komme med det, men din gjentatte sarkasme er ikke riktig måte å få reviewere til å engasjere seg i det du har å meddele.
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Innlegg:1472
Registrert:ons 21 nov 2007 08:26
Sted:Molde
Kontakt:

Re: komersielle cacher?

Legg inn av bjorges » ons 11 aug 2010 16:27

Makuta Teridax skrev:
bjorges skrev:Og der kom den neste (i mine øyne) kommersielle cachen: Oslo Gladiators (GC2D00E)
Riktig nok ingen firmalogo, men det eneste som mangler ellers er vel prislisten?
Hvis du har saklig kritikk, må du gjerne komme med det, men din gjentatte sarkasme er ikke riktig måte å få reviewere til å engasjere seg i det du har å meddele.
Jeg hadde ingen sarkastisk tanke bak postingen min, men jeg skal forklare hvorfor jeg oppfatter også denne cachen til å være kommersiell.
Cachen har firmanavn, beskrivelse av aktivitetene selskapet tilbyr, samt åpningstider - i mine øyne virker det som ren reklame (jeg vet ikke om cacheeier har økonomiske interesser i selskapet), og bryter i så måte med the principal or substantial intent of soliciting customers or generating commercial gain.

Tolker jeg din forrige melding om at bildet med logo er fjernet fra den forrige nevnte cachen riktig når jeg drar slutningen om at så lenge firmalogo ikke vises kan man (nesten) skrive hva man vil uten at det blir kommersielt?
Bilde

Brukeravatar
Makuta Teridax
Senior
Senior
Innlegg:664
Registrert:man 18 aug 2008 21:35

Re: komersielle cacher?

Legg inn av Makuta Teridax » ons 11 aug 2010 18:32

bjorges skrev:(…) så lenge firmalogo ikke vises kan man (nesten) skrive hva man vil uten at det blir kommersielt?
Jeg tror ikke jeg klarer å formidle dette på noe annen måte enn jeg allerede har gjort. Essensen er at cacheteksten må være i et nøytralt, faktapreget språk, ikke synsing eller skryt. Men jeg kan komme med et typisk eksempel:

Feil: Vi leverer produkter innen gass og petroleum av høy kvalitet og kan levere til konkurransedyktige priser.
Riktig: (Firmanavn) leverer produkter innen gass og petroleum.

Vi-formen blir for subjektiv. At produkter er av høy kvalitet blir for synsete. At er priser er konkurransedyktige er i høyden bare relevant for dem som vurderer å kjøpe produktene.
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

avigerus
Senior
Senior
Innlegg:574
Registrert:ons 05 des 2007 23:08
Sted:Porsgrunn

Re: komersielle cacher?

Legg inn av avigerus » ons 11 aug 2010 20:11

Jeg skjønte!
Bilde

Svar