Statistikken er død

Forslag til forbedringer, rapportering av feil, driftsmeldinger mm.
Svar
Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior
Innlegg:1181
Registrert:ons 28 nov 2007 19:53
Sted:Oslo
Re: Statistikken er død

Legg inn av tomahg » ons 15 okt 2014 12:26

Takk for god innsats over flere år! :)

Brukeravatar
Steinar
Junior
Junior
Innlegg:96
Registrert:tir 20 nov 2007 22:25
Sted:Oslo

Re: Statistikken er død

Legg inn av Steinar » ons 15 okt 2014 15:38

Jeg er ikke enig med styret i denne beslutningen.
Statistikken til Anders og hans måte å drive forumet på er grunnen til at jeg støtter GCinfo.

Og jeg vil jeg rette en stor takk til Anders for det han har gjort for gcinfo.no og geocachingen i Norge.

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Statistikken er død

Legg inn av thomfre » ons 15 okt 2014 15:49

Steinar skrev:Jeg er ikke enig med styret i denne beslutningen.
Du må gjerne få være uenige, men vi kan ikke støtte brudd på geocaching.com sine bruksvilkår.
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Rigel2
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:14
Registrert:tir 05 aug 2008 17:42

Re: Statistikken er død

Legg inn av Rigel2 » ons 15 okt 2014 16:09

Takk for all den tid og anstrengelse du har lagt ned i å holde statistikksidene levende :D

Brukeravatar
Aina
Junior
Junior
Innlegg:93
Registrert:søn 02 des 2007 23:20

Re: Statistikken er død

Legg inn av Aina » tor 16 okt 2014 13:25

Trist å lese og se utviklingen som GC-Info har, og hvordan de opererer og hersjer med folk. Jeg har drevet med geocaching i over 10 år, og sett forum komme og gå, all historikk forsvinne til tider - og det har vært triste perioder med mye bråk og ukoselige diskusjoner. Geocaching og forum har en tendens til å tiltrekke seg alt fra regelryttere til anarkister, og noen har vært over gjennomsnittelig interessert i å heve sin stemme til å både herse og herske. Til tider har all denne kranglingen og skjeftingen tatt bort gleden og spenningen med geocaching, som er synd.

Anders er den gjennom hele den norske geocachingtiden som har klart å både administrere og balansere forumet på den lengste og beste måten. Ikke minst har han samlet og moderert både forum og statistikken med så mange sterke personligheter og meninger denne leken og sporten som geocachingen tross alt er. Stor takk til Anders for hans innsats gjennom mange år - og trist å se hvordan styret nå behandler han.

Brukeravatar
BosseG
Bruker
Bruker
Innlegg:238
Registrert:fre 19 nov 2010 23:50
Sted:Bærum

Re: Statistikken er død

Legg inn av BosseG » tor 23 okt 2014 18:21

For meg som utenforstående (men medlem) virker dette som to adskilte ting. Rett eller galt oppfattet?

1. Statistikken brukte grensesnitt mot geocaching.com som bryter mor Groundspeaks Terms of Use. Det er selvfølgelig ikke til å leve med. Enten må en da endre på statistikkgenerstoren elle droppe den. Det siste har tydeligvis skjedd. Spørsmålet er da hvilke diskusjoner som ble tatt først. Er Groundspeaks regler umulig å etterkomme? Er noen villig å påta seg de nødvendige endringene?

2. Uenighet om drifts- og ansvarsforhold for forumet.

I min mening ville det vært hensiktsmessig å skille mellom disse to ting i diskusjonen. Den ene beslutningen trenger ikke nødvendigvis å medføre den andre. Og jeg kan kanskje støtte styrets handling i en av de sakene. Men ikke nødvendigvis begge.
Bilde

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Statistikken er død

Legg inn av thomfre » tor 23 okt 2014 21:53

BosseG skrev:Er Groundspeaks regler umulig å etterkomme?
Slik statistikksidene var, nei. Det vil kreve et helt nytt system, som tar hensyn til hvilke data vi har lov til å lagre og hvem vi har lov til å vise de til (basic vs premium).
BosseG skrev:Er noen villig å påta seg de nødvendige endringene?
Ja, mer info kommer snart! For å i det hele tatt kunne vurdere det vi har på trappene nå, er vi helt avhengig av å følge Groundspeak sine retningslinjer.
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Statistikken er død

Legg inn av thomfre » fre 31 okt 2014 11:00

thomfre skrev:
BosseG skrev:Er noen villig å påta seg de nødvendige endringene?
Ja, mer info kommer snart! For å i det hele tatt kunne vurdere det vi har på trappene nå, er vi helt avhengig av å følge Groundspeak sine retningslinjer.
Nå er mer info klart! :)
http://www.gcinfo.no/geocaching-i-norge ... ivt-igjen/
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Brukeravatar
BosseG
Bruker
Bruker
Innlegg:238
Registrert:fre 19 nov 2010 23:50
Sted:Bærum

Re: Statistikken er død

Legg inn av BosseG » fre 31 okt 2014 13:11

Gode nyheter!
Bilde

Svar