Garmin Oregon 300 til 3290,-

krl69
Re: Garmin Oregon 300 til 3975,-

Legg inn av krl69 » søn 31 aug 2008 23:31

Når jeg tenker meg om, var det vel nøyaktig like meningsløst som utsagnet det var et svar på.
Så det er nå du begynner å tenke?! :shock:
Og nettopp derfor fortsetter jeg.
ALt annet hadde vært svært overraskende. :wink:
Jeg angrep ikke deg, men kommenterte dine utsagn. Siden prisguider og deres virkemåte ofte misforstås, syntes jeg det burde kommenteres. Jeg føler kanskje at personangret var sterkere fra den andre kanten...
Det er forskjell på å kommentere og angripe med mot argumenter. Jeg er for så vidt enig at det er mulig å missforstå prisguider, på samme måte som du misforstår 90% av det jeg skriver. Men nå kommenterer vel du denne kommentaren med kun en kommentar... :roll: Og så tror jeg det kan være smart å holde følelser utenfor slike debatter. 8)
Men, innlegget ditt førte noe positivt med seg. Prisen min var ikke så lav som jeg opprinnelig trodde, og takket være deg fikk jeg justert den litt ned.
Jippi! Men dessverre kan jeg ikke handle av deg. Det kan hende jeg ikke makter å overholde kjøpskontrakten hvor et av sikkert enormt mange klausuler er at man ikke skal drive med steinmurer... huff og huff. :shock:
Jeg tror ikke dette forumet er noe verre enn andre nettfora. Graden av øreflagring er nok også litt avhengig av hvordan man uttrykker seg...
Så moralen er at så lenge forumet er like råttent som mange andre, da er det fritt frem å kommentere innlegg som ikke holder den standarden som du og gjengen din synes er ok. Flott! Stå på - dere maner til et hyggelig forum!
Mvh,
tomahg, som også flagrer med ørene av og til.
Synd Komiprisen for 2008 allerede er utdelt. Du hadde vært en sikker vinner... NÅ var jeg ironisk og sarkastisk. Beklager... :lol:

HundenHera
Bruker
Bruker
Innlegg:189
Registrert:man 25 feb 2008 14:57

Re: Garmin Oregon 300 til 3975,-

Legg inn av HundenHera » man 01 sep 2008 07:34

KRL - Gjør oss den tjenesten å holde fred! Dette forumet og geocaching-miljøet i Norge vokser ikke på slike innlegg.

HH

krl69

Re: Garmin Oregon 300 til 3975,-

Legg inn av krl69 » man 01 sep 2008 08:12

KRL - Gjør oss den tjenesten å holde fred! Dette forumet og geocaching-miljøet i Norge vokser ikke på slike innlegg.
Du "glemte" at det faktisk har vært 2 parter involvert her, men som tidligere da folk mener debatten går for langt, er det oss uinnvidde som får unngjelde! Og en annen ting: Mitt nick er KRL69... så slapp av Hunden, jeg skal holde fred da jeg vil melde meg ut av forumet. Nok er nok.

Hvordan et forum skal makte å fremstå som seriøst når kjernen holder en klam hånd over innehaver av en såkalt nettbutikk som fronter piratkopiering av kart til sine egne produkter(ref. denne tråden: viewtopic.php?f=3&t=637), omtrent trakasserer potensielle kunder med slike uttalelser:
Jeg selger uansett ikke GPSer til folk som gjemmer cacher i steinmurer. Det er en ekstra klausul i kjøpskontrakten...
og tåler ikke prissammenligning fra en av de største og kjente prisguider i Norge(ref. denne tråden), blir for meg et tydelig symbol hvor ødelagt og råttent det hele er. Og miljøet er i alle fall ikke tjent med slike konstellasjoner som det så overtydelig finnes her på bjerget!

Takk for meg!

gacrux
Senior
Senior
Innlegg:1098
Registrert:tir 20 nov 2007 22:59
Sted:Langt syd i Oslo
Kontakt:

Re: Garmin Oregon 300 til 3975,-

Legg inn av gacrux » man 01 sep 2008 08:15

HundenHera skrev:KRL - Gjør oss den tjenesten å holde fred! Dette forumet og geocaching-miljøet i Norge vokser ikke på slike innlegg.

HH
Støttes
Otto Milvang

Brukeravatar
A-Husky
Junior
Junior
Innlegg:94
Registrert:ons 21 nov 2007 20:40
Sted:ødemarka

Re: Garmin Oregon 300 til 3975,-

Legg inn av A-Husky » man 01 sep 2008 08:19

krl69, nå er du skikkelig på viddene. Det tomahg lurte på slik jeg forstår det, var om kartene var låst til en enhet, eller om man kunne legge dem inn på flere enheter man selv eier.
Og er det noe tap at du blir borte?....... En slik holdning som du fremviser er direkte skremmende, slenger på smilies i annehver setning for liksom å ta brodden av det du sier, men slik funker det ikke. Og du som IT ansatt burde vite bedre enn noen at ironi og sarkasme gjør seg dårlig på trykk.

Nei gå litt i deg selv du, og tenk litt over hvordan du fremstår her på forumet.
Bilde

Brukeravatar
A-Husky
Junior
Junior
Innlegg:94
Registrert:ons 21 nov 2007 20:40
Sted:ødemarka

Re: Garmin Oregon 300 til 3975,-

Legg inn av A-Husky » man 01 sep 2008 08:20

HundenHera skrev:KRL - Gjør oss den tjenesten å holde fred! Dette forumet og geocaching-miljøet i Norge vokser ikke på slike innlegg.

HH
Ja jeg glemte å si at dette støttes.
Bilde

Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior
Innlegg:1181
Registrert:ons 28 nov 2007 19:53
Sted:Oslo

Re: Garmin Oregon 300 til 3975,-

Legg inn av tomahg » man 01 sep 2008 17:18

krl69 skrev:Hvordan et forum skal makte å fremstå som seriøst når kjernen holder en klam hånd over innehaver av en såkalt nettbutikk som fronter piratkopiering av kart til sine egne produkter(ref. denne tråden: viewtopic.php?f=3&t=637)
Jeg er interessert i hvordan kartene fungerer, både bruksmessig og teknisk. Hva jeg var ute etter er tydelig beskrevet i tråden du referer til. Som forhandler av kartene, er jeg selvsagt interessert i at de blir kjøpt og betalt. Jeg fronter på ingen måte piratkopiering. :D

Det var vel krl69 som dro inn at det eksisterte "triks for testing av kartene", og videre oppfordret til at slikt kunne tas over PM. :D
krl69 skrev:omtrent trakasserer potensielle kunder med slike uttalelser:
tomahg skrev:Jeg selger uansett ikke GPSer til folk som gjemmer cacher i steinmurer. Det er en ekstra klausul i kjøpskontrakten...
Dette var ment som en spøk, da jeg selvsagt ikke opererer med kjøpskontrakter ved GPS-salg. Jeg var ikke klar over at du hadde enrett på ironi, sarkasme, spøk, tull og tøys på dette forumet. Hvis du har det, beklager jeg selvsagt dette utsagnet. :D

Det var vel neppe noe mer trakassering enn dette:
krl69 skrev:Sa jeg noe om at jeg skulle handle av deg??? Så slapp av, jeg har ikke tenkt å plage deg med kjøp... Du må ikke bli så furten fordi jeg nevnte at noen var rimeligere. ;-)
...eller diverse annet du har skrevet i denne tråden.

Som forbruker står du fritt til å velge hvor du eventuelt vil kjøpe varer og tjenester. På samme måte står jeg som tilbyder i markedet fritt til å velge hvem jeg ønsker å tilby mine tjenester til. :D

Jeg har en vanlig jobb 08-16, og nettbutikken er ikke noe jeg driver med for pengenes del. Det er kun en hobby jeg sysler med, fordi jeg trives med det. Den dagen jeg ikke finner noen glede i det, slutter jeg tvert. (Slutter med salget, dersom noen har spørsmål om, eller problemer med, noe de allerede har kjøpt er jeg selvsagt behjelpelig med det) :D

Hvis det skulle bli en utbredt oppfatning at min deltagelse som geocacher og i nettfora (som privatperson) vanskelig kan kombineres med å drive denne "businessen", ville jeg ikke tvilt et sekund på hvilken av de to jeg skulle velge.

Siden nettbutikken drives som en hobby, og jeg praktisk talt ikke tjener noe på det, tillater jeg meg å være "litt" eksentrisk i driften av nettbutikken. Hvis jeg har kunder som jeg oppdager ikke er geocachere, eller fører med seg mer ekstra-arbeid (eller ubehag) enn jeg setter pris på, får de en høflig anmodning om å handle andre steder. :D

Og (heldigvis) er det nok av alternative steder å handle. :D

Jeg bruker daglig av min fritid på GPS-support (via telefon/epost/sms/geocaching.com/nettfora/facebook/etc/etc) til folk som har kjøpt GPS-mottakerene sine andre steder enn hos meg. Dette gjør jeg fordi jeg trives med det. Jeg prioriterer glatt å hjelpe hyggelige folk gratis, fremfor å tjene noen lusne kroner på å selge varer til kranglete/uhøflige drittsekker. Derfor selger jeg ikke varer til drittsekker. :D
krl69 skrev:og tåler ikke prissammenligning fra en av de største og kjente prisguider i Norge(ref. denne tråden), blir for meg et tydelig symbol hvor ødelagt og råttent det hele er.
Her henviser jeg bare til Bjorges innlegg. Men jeg håper virkelig ikke du tar mine (ufine??) innlegg som et bevis på at noe er ødelagt og råttent. :D
krl69 skrev:Og miljøet er i alle fall ikke tjent med slike konstellasjoner som det så overtydelig finnes her på bjerget!
Hvis du har noe bidra med, som du mener miljøet er tjent med, så bidra gjerne... :D

sabeltann31

Re: Garmin Oregon 300 til 3975,-

Legg inn av sabeltann31 » man 01 sep 2008 17:40

Hei. Jeg velger å kjøre litt off topic; Nevnte tidlig i tråden at jeg ikke var vidre impregnert over Navitel. Nå har de ihvertfall omsider fått pakket den og sendt den. Har fått pakkenummer og sporer den som sendt på Posten.no. Ville bare nevne det. Er jo fortsatt ikke helt fornøyd da, det er 13 dager siden jeg bestillte den. Er jeg heldig blir det caching til helga med ny GPS.

Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior
Innlegg:1181
Registrert:ons 28 nov 2007 19:53
Sted:Oslo

Re: Garmin Oregon 300 til 3975,-

Legg inn av tomahg » man 01 sep 2008 17:50

sabeltann31 skrev:Har fått pakkenummer og sporer den som sendt på Posten.no.
Hyggelig å høre at GPSen er på vei, og at pengene ikke er tapt! :D

Tenker du gleder deg nå. Det har du i alle fall god grunn til :wink:

gacrux
Senior
Senior
Innlegg:1098
Registrert:tir 20 nov 2007 22:59
Sted:Langt syd i Oslo
Kontakt:

Re: Garmin Oregon 300 til 3975,-

Legg inn av gacrux » man 01 sep 2008 17:54

tomahg skrev:
krl69 skrev: ...
Hvis du har noe bidra med, som du mener miljøet er tjent med, så bidra gjerne... :D
Kan dere du o krl69 ta denne debatten i PM. Vær så snill :cry:
Otto Milvang

sabeltann31

Re: Garmin Oregon 300 til 3975,-

Legg inn av sabeltann31 » man 01 sep 2008 18:03

Kanskje denne tråden er ferdig nå og vi kan starte en ny tråd om Oregon 300, på lik linje med den som har versert om Coleradoen. Jeg syns ihvertfall det hadde vært fint, da jeg gleder meg som en liten unge nå og har lyst/behov for en tråd hvor vi kan diskutere denne GPSr sine fordeler og forhåpentligvis ingen ulemper. :D

Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior
Innlegg:1181
Registrert:ons 28 nov 2007 19:53
Sted:Oslo

Re: Garmin Oregon 300 til 3975,-

Legg inn av tomahg » man 01 sep 2008 18:07

sabeltann31 skrev:Kanskje denne tråden er ferdig nå og vi kan starte en ny tråd om Oregon 300, på lik linje med den som har versert om Coleradoen.
Vi har jo allerede en eksisterende tråd, med et kryptisk navn...

Men skader sikkert ikke med én til, om du vil opprette en ny :wink:

sabeltann31

Re: Garmin Oregon 300 til 3975,-

Legg inn av sabeltann31 » man 01 sep 2008 19:54

Shit! Har oversett den tråden. Skal lese igjennom den før jeg evnt. starter er ny.......

Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior
Innlegg:1181
Registrert:ons 28 nov 2007 19:53
Sted:Oslo

Re: Garmin Oregon 300 til 3290,-

Legg inn av tomahg » tir 09 sep 2008 15:10

Siden kunngjøringen min druknet litt:

Jeg har nå Garmin Oregon 300 på lager til kr 3290,-

Qurius
Junior
Junior
Innlegg:89
Registrert:tor 27 des 2007 14:27
Sted:Moss
Kontakt:

Re: Garmin Oregon 300 til 3290,-

Legg inn av Qurius » lør 13 sep 2008 09:51

Jeg trode Kjøp og salg - Firma tråden er å regne som ett rubrikk marked og ikke som et sted å hetse de enkelte butikkene.

Kan for ordenskyld nenve at Norek - Grossisten til Komplett har Garmin Oregon 300 til Kr 2650 netto eks mva og frakt. Med frakt kr 100, små ordre tilegg kr 50 blir dette ca kr 3500 om du bestiller via jobben sin It ansvarlige.

Så caching.no flår ingen med sin pris setting.

Morten
------------------
Morten Karlsen
Qurius
Bilde

Låst