Notere på GPSMAP62s når jeg finner cache

Duppeditter og programvare
Svar
kbra
Bruker
Bruker
Innlegg:105
Registrert:man 10 mar 2008 21:18
Notere på GPSMAP62s når jeg finner cache

Legg inn av kbra » man 11 apr 2016 13:26

Det er mulig å legge inn noen stikkord når jeg trykker Funnet, orker ikke å knotte i skogen, jeg har tid til å skrive noen hele setninger på tastaturet. Har prøvd dette, men hvor finner jeg notatene igjen? Blir de bare borte i et svart hull?

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Notere på GPSMAP62s når jeg finner cache

Legg inn av thomfre » man 11 apr 2016 13:43

De havner i fila geocache_visits.txt. Den kan du enten laste opp på geocaching.com (Field Notes), eller laste inn i f.eks. GSAK.
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

kbra
Bruker
Bruker
Innlegg:105
Registrert:man 10 mar 2008 21:18

Re: Notere på GPSMAP62s når jeg finner cache

Legg inn av kbra » man 11 apr 2016 15:29

Takk for svar. Enda en håpløs funksjon. Da bruker jeg mobilens lydopptager.

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Notere på GPSMAP62s når jeg finner cache

Legg inn av thomfre » tir 12 apr 2016 07:06

kbra skrev:Takk for svar. Enda en håpløs funksjon. Da bruker jeg mobilens lydopptager.
Håpløs? Det er en av de funksjonene som er helt uvurderlig for meg, uten hadde jeg hatt null kontroll over hva jeg har funnet.
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Brukeravatar
BosseG
Bruker
Bruker
Innlegg:238
Registrert:fre 19 nov 2010 23:50
Sted:Bærum

Re: Notere på GPSMAP62s når jeg finner cache

Legg inn av BosseG » tir 12 apr 2016 17:03

Filen (geocache_visits.txt) er enkel å finne med Windows Explorer når GPSen er koblet til PCen. Innholdet er selvforklarende.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bilde

kbra
Bruker
Bruker
Innlegg:105
Registrert:man 10 mar 2008 21:18

Re: Notere på GPSMAP62s når jeg finner cache

Legg inn av kbra » ons 20 apr 2016 15:50

Hvilke bokser jeg har funnet kommer greit fram når jeg er inne på kalenderen etter dagens økt. Men jeg kunne også knotte inn noen stikkord på GPS som jeg altså måtte koble opp mot PC for å kunne lese i ettertid. Dette blir alfor klundrete når jeg prøver å skrive om en opplevelse, ikke bare lage kolonner med statistikk. Da var nok mobilens lydopptaker en langt bedre løsning. Her var notatfunksjonen på GPS håpløs.

Brukeravatar
saltaj
Junior
Junior
Innlegg:90
Registrert:ons 28 aug 2013 08:41
Sted:Hvaler

Re: Notere på GPSMAP62s når jeg finner cache

Legg inn av saltaj » tir 03 mai 2016 14:06

kbra skrev:Hvilke bokser jeg har funnet kommer greit fram når jeg er inne på kalenderen etter dagens økt. Men jeg kunne også knotte inn noen stikkord på GPS som jeg altså måtte koble opp mot PC for å kunne lese i ettertid. Dette blir alfor klundrete når jeg prøver å skrive om en opplevelse, ikke bare lage kolonner med statistikk. Da var nok mobilens lydopptaker en langt bedre løsning. Her var notatfunksjonen på GPS håpløs.
Du trenger ikke knotte ned et eneste ord på GPSen. Når du velger Logg-funksjonen på GPSen blir funnet lagt til "geocache_visits.txt", også om du ikke skriver et ord, og uansett om du har merket logginga som notat, dnf eller funn. Når du så kopler GPSen til PCen, og velger Spill/feltnotater, og Velg fil, finner du denne fila i mappa GARMIN på GPSen, laster opp, og får da liste over funn siden sist logging. Velger du Logg, kan du skrive loggteksten din med få eller mange ord. Det blir ikke noen kolonner med statistikk (med mindre det er det du velger å skrive inn), det blir dine frie ord.
Bilde Bilde

kbra
Bruker
Bruker
Innlegg:105
Registrert:man 10 mar 2008 21:18

Re: Notere på GPSMAP62s når jeg finner cache

Legg inn av kbra » ons 11 mai 2016 12:22

Orker ikke å dra data-filer hit og dit, min løsning blir:

1: Les inn stikkord på mobilens lydopptaker, i felten, der og da.
2: Reis hjem og sett deg ved PC eller hva det nå er.
3: Les av dagens funn som står på GPS-kalenderen.
4: Lytt på mobilens lydopptaker.
5: Skriv den meningsfulle loggen som CO har krav på.

T-Ducc
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:2
Registrert:tir 26 jul 2016 19:27

Re: Notere på GPSMAP62s når jeg finner cache

Legg inn av T-Ducc » tir 26 jul 2016 20:42

vil det si at jeg må synkronisere opp mot PC? eller kan jeg finne fram til "gamle" funn på min GPS? Har ikke GPSMAP62s, men en 64st. Regner med at de ikke er såå forskjellige.

Brukeravatar
saltaj
Junior
Junior
Innlegg:90
Registrert:ons 28 aug 2013 08:41
Sted:Hvaler

Re: Notere på GPSMAP62s når jeg finner cache

Legg inn av saltaj » tir 02 aug 2016 15:09

For å få notatene fra GPSen over til elektronisk logg for cachen, så må du nok bruke Field Notes-funksjonen på nettsida. Spill - Feltnotater.
Bilde Bilde

Svar