Minicachere - eget nick?

Alt om geocaching
Svar
Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo
Minicachere - eget nick?

Legg inn av mamoreb » søn 22 nov 2015 14:26

Hei,

Så har team mamoreb blitt utvidet fra to til tre! Vi fikk en liten gutt i starten av november. Nå begynner vi å bli klare for litt geocaching igjen.

Dere andre med minicachere - har dere valgt å gi barna eget/egne nick fra starten, og hvorfor/hvorfor ikke? Evt. smarte løsninger (GSAK-script?) for å logge dobbelt fra starten av? Eller løsninger som gjør det enkelt å etterlogge de cachene som junior faktisk har vært med på, på et senere tidspunkt?
Bilde

Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior
Innlegg:1181
Registrert:ons 28 nov 2007 19:53
Sted:Oslo

Re: Minicachere - eget nick?

Legg inn av tomahg » man 23 nov 2015 09:38

Der min eldste er med, og opplever noe, skriver jeg egne logger for ham som forteller hva han opplevde. Det blir normalt et sammendrag av de ordene han selv bruker når han forteller om det.

Min yngste får nok ikke eget nick før han kommer seg ut av vogna, og kan bidra i letingen! :wink:

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Innlegg:1472
Registrert:ons 21 nov 2007 08:26
Sted:Molde
Kontakt:

Re: Minicachere - eget nick?

Legg inn av bjorges » fre 27 nov 2015 15:05

Det viktigste må vel være å få en egen sporbarkode på kid'n, så du kan ha kontroll på ham ;)
Bilde

Brukeravatar
Barskog
Junior
Junior
Innlegg:71
Registrert:søn 13 feb 2011 12:33
Sted:Sande i Vestfold

Re: Minicachere - eget nick?

Legg inn av Barskog » fre 27 nov 2015 15:30

bjorges skrev:Det viktigste må vel være å få en egen sporbarkode på kid'n, så du kan ha kontroll på ham ;)
Dagens kommentar [FACE WITH TEARS OF JOY]

Brukeravatar
nafmo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:9
Registrert:man 11 nov 2013 10:01
Sted:Oslo
Kontakt:

Re: Minicachere - eget nick?

Legg inn av nafmo » lør 28 nov 2015 21:29

Jeg skriver i loggene om barna mine er med, og hva de gjør. Størstejenta (nå 7 år) ba om å få eget nick for et år siden og fikk det, med navn etter eget valg, og så har jeg godt over mine gamle logger og laget logger for henne der hun har vært. Når hun nu er med skriver hun navnet sitt selv i loggen og da logger jeg for henne på nettet.

Lillesøster er ikke like interessert. Av og til er hun med og leter, og da skriver jeg om det i min logg. Hvis hun også ønsker seg eget nick i framtiden så får hun det, men ikke før.
BildeBildeBilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Minicachere - eget nick?

Legg inn av sven-egil » man 30 nov 2015 12:46

Du må nok vente til Avkommet har fylt 13 år.
For i følge TERMS OF USE er det 13 årsgrense for å bruke tjenestene til Groundspeak :wink:

Minors. Our services are not targeted towards, nor intended for use by, anyone under the age of 13. If you are under the age of 13, you are not permitted to use our services. If you are under the age of 18 but at least 13, you may only use our services under the supervision of a parent or legal guardian who agrees to be bound by this Agreement.

Så alle under 13 med brukerkonto bryter TOU.

https://www.geocaching.com/about/termsofuse.aspx
Bilde Bilde Bilde

Fidelix
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:3
Registrert:man 03 aug 2009 16:05

Re: Minicachere - eget nick?

Legg inn av Fidelix » ons 02 des 2015 21:52

Jeg var ikke klar over 13 års regelen men det har egentlig ikke noe å si for oss vi er en cache familie med fire små som alle synes at det er kjekt med familie nikk og ikke har noen planer om å lage egne for kidsen.

Brukeravatar
olea
Senior
Senior
Innlegg:486
Registrert:tor 22 nov 2007 12:41
Sted:Bergen
Kontakt:

Re: Minicachere - eget nick?

Legg inn av olea » tor 03 des 2015 15:16

Sjekket archive.org. Den 13-årsregelen var der ikke da datteren min fikk eget nick. Uansett, nye brukere må selvfølgelig forholde seg til dagens brukerbetingelser. Jeg kan ikke se at betingelsene hindrer deg i å opprette brukerkonto for avkommet og logge funnene deres. Allminnelig nettvett gjelder uansett. Du skal ikke beskrive situasjoner eller legge ut bilder som barna oppfatter som krenkende, eller som de kan oppfatte som krenkende når de blir større.
Bilde

Brukeravatar
Hydronor
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:15
Registrert:man 14 des 2009 22:14
Sted:South of the Border

Re: Minicachere - eget nick?

Legg inn av Hydronor » fre 22 jan 2016 01:23

8)
mamoreb skrev:Hei,

Så har team mamoreb blitt utvidet fra to til tre! Vi fikk en liten gutt i starten av november. Nå begynner vi å bli klare for litt geocaching igjen.

Dere andre med minicachere - har dere valgt å gi barna eget/egne nick fra starten, og hvorfor/hvorfor ikke? Evt. smarte løsninger (GSAK-script?) for å logge dobbelt fra starten av? Eller løsninger som gjør det enkelt å etterlogge de cachene som junior faktisk har vært med på, på et senere tidspunkt?
Oj-oj-oj & huff... her syndes det nok en del mot TOU.
Fint vi har mange regler, det gir ofte mange regelbrudd som resultat.
Som multi-nick CO med mer enn 400 cacher, vil jeg ønske alle regelstridige "undreage cachere" velkommen til mine cacher.
Det er alltid fint å få tilbakemelding på hvordan junior-cacheren opplevde cachen, selv om opplevelsen ble tastet inn av en foresatt.
Man skal til krøkes som god loggskriver skal bli.

Svar