Reservere plass

Her vil man finne informasjon om, og kunne stille spørsmål rundt godkjenning og utlegging av cacher.
Svar
Terkel10
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:32
Registrert:tir 19 mar 2013 21:13
Reservere plass

Legg inn av Terkel10 » tor 14 nov 2013 08:54

Hvordan reserverer man en plass for en cache som man har planer om å
legge ut??

ingsve
Senior
Senior
Innlegg:999
Registrert:ons 05 mar 2008 18:07
Sted:Lillesand
Kontakt:

Re: Reservere plass

Legg inn av ingsve » tor 14 nov 2013 09:11

Hei

Ved å starte prosessen med å legge ut. UTEN Å SENDE DEN TIL REVIEW. Finn koordinatene der du ønsker å plassere cachen. Legg dette inn i skjemaet sammen med andre foreløpige opplysninger du har, sjekk at krysset for sending til review er fjernet, og send det inn.

Du får melding om at cacheoppføringen er motatt og registrert, Du kan arbeide videre på cachesiden og når du er klar og alt er sjekket sender du det til reviewer som vil publisere cachen. Husk nødvendige opplysneinger i reviewerfeltet

Dette blir også tatt med her. :D

http://www.geocaching.com/geocache/GC4R4V8_teknikkevent
Bilde

Hneite
Junior
Junior
Innlegg:65
Registrert:fre 26 aug 2011 09:26

Re: Reservere plass

Legg inn av Hneite » tor 14 nov 2013 09:15

Terkel10 skrev:Hvordan reserverer man en plass for en cache som man har planer om å
legge ut??
Det kan man ikke, det er først til mølla som gjelder. :D

Når det er sagt så hvis 2 stykker sender inn en ny cache som ligger for nærme hverandre så får den med lavest GC kode prioritet.

Terkel10
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:32
Registrert:tir 19 mar 2013 21:13

Re: Reservere plass

Legg inn av Terkel10 » tor 14 nov 2013 09:29

Takk,Ingsve. Bra det var på søndag,da får vi prøve å ta en tur :)

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Reservere plass

Legg inn av Raggsokk » tor 14 nov 2013 10:01

Jeg har litt forskjellige erfaringer med dette med å reservere plass:
- I september 2011 fikk jeg mail fra reviewer: En av mine cacher 'sperret' for en nylig innsendt cache, og reviewer ville sjekke om jeg a) hadde planer om å publisere med det første, og b) om jeg hadde mulighet til å flytte min cache slik at begge fikk plass. Jeg hadde lavest GC-kode og ville få prioritet hvis jeg valgte å publisere nå, slik den var. (jeg frasa meg fortrinnsretten og flyttet cachen min litt)
- I juli i år sendte jeg inn en cache til godkjenning, og etter 4-5 dager fikk jeg svar fra reviewer om at en annen cache var under planlegging i samme område, som hadde lavere GC-kode enn min. Denne ville få fortrinnsrett. Hvorvidt denne var sendt inn til godkjenning på det tidspunktet vet jeg ikke.
- I oktober i år ble det publisert en cache på samme posisjon som jeg hadde en cacheoppføring liggende klar. Her kom det intet spørsmål i forkant, til tross for at jeg hadde lavere GC-kode.

Jeg holder reviewernes navn utenfor, men kan røpe såpass som at det var to forskjellige. Disse historiene skaper selvfølgelig ingen presedens, men det er ihvertfall min erfaring med temaet og en saksopplysning til diskusjonen.
- Raggsokk

Bilde

Terkel10
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:32
Registrert:tir 19 mar 2013 21:13

Re: Reservere plass

Legg inn av Terkel10 » tor 14 nov 2013 10:33

Men du fikk beskjed med en gang? Når reservasjonen ble lagt inn eller først etter at boksen var lagt ut og sendt til publisering?

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Reservere plass

Legg inn av Raggsokk » tor 14 nov 2013 14:34

Hvis spørsmålet var til meg: I første situasjon hadde jeg ikke sendt cachen inn til publisering ennå. I andre situasjon fikk jeg først beskjed 4-5 dager etter at cachen min var sendt inn til godkjenning; jeg aner ikke om den andre cachen da var sendt inn til godkjenning på det tidspunktet eller om det kun var en 'reservasjon'. Dette kan jeg sikkert sjekke med cacheeier. I tredje situasjon var heller ikke cachen min sendt inn ennå.
- Raggsokk

Bilde

Brukeravatar
Makuta Teridax
Senior
Senior
Innlegg:664
Registrert:man 18 aug 2008 21:35

Re: Reservere plass

Legg inn av Makuta Teridax » fre 15 nov 2013 09:37

Raggsokk skrev:- I oktober i år ble det publisert en cache på samme posisjon som jeg hadde en cacheoppføring liggende klar. Her kom det intet spørsmål i forkant, til tross for at jeg hadde lavere GC-kode.
Intensjonen med ordningen er å sørge for at en som jobber med en cache ikke skal oppleve at en annen kommer å snapper stedet foran nesen en. For at den laveste GC-koden skal få fortrinnsrett, er det et tilleggskriterium at cacheoppføringen er under arbeid. Vi ser bort fra cacheoppføringer som har ligget brakk lenge, selv om de har lavere GC-kode.

Med det i bakhodet – og dette blir ren gjetning fra min side – kan det ha vært at cacheoppføringen din hadde ligget brakk lenge? En annen mulighet er at revieweren har gjort en feil. Jeg vet at det har skjedd feil cache er blitt publisert ved uhell.
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Reservere plass

Legg inn av Raggsokk » fre 15 nov 2013 15:12

Det kan nok i høyeste grad ha vært en medvirkende årsak her... :oops:
- Raggsokk

Bilde

Terkel10
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:32
Registrert:tir 19 mar 2013 21:13

Re: Reservere plass

Legg inn av Terkel10 » søn 11 jan 2015 11:42

Nytt spørsmål: Når noen har "holdt av " plassering i nesten et år......? En liten gruppe jobber med en PT langs en historisk sti. Jeg la ut en enkel cache på stien på denne tiden i fjor og ble pepret med sinte mail fra andre brukere,disse mailene "forklarte",i riktig uhøflige ordlag om deres planer langs stien. Nå nesten et år etter har ingenting skjedd. Og så klør jeg litt i fingrene etter å legge ut en boks til langs samme traseen.... Do or don`t ? Det er en veldig fin gammel vei som absoltt fortjener flere besøk.

Brukeravatar
Makuta Teridax
Senior
Senior
Innlegg:664
Registrert:man 18 aug 2008 21:35

Re: Reservere plass

Legg inn av Makuta Teridax » søn 11 jan 2015 13:06

Terkel10 skrev:Nytt spørsmål: Når noen har "holdt av " plassering i nesten et år......? En liten gruppe jobber med en PT langs en historisk sti. Jeg la ut en enkel cache på stien på denne tiden i fjor og ble pepret med sinte mail fra andre brukere,disse mailene "forklarte",i riktig uhøflige ordlag om deres planer langs stien. Nå nesten et år etter har ingenting skjedd. Og så klør jeg litt i fingrene etter å legge ut en boks til langs samme traseen.... Do or don`t ? Det er en veldig fin gammel vei som absoltt fortjener flere besøk.
Lag en cacheoppføring, fyll inn koordinater, og send GC-koden til en reviewer. Skriv til reviewer at du ønsker å legge ut en cache her, og at du ønsker å vite om det er greit.

Om noen er ufine mot deg, kan du eventuelt ta kontakt med Groundspeak her: http://support.groundspeak.com/index.php?pg=request Pkt. 16 i nedtreksmenyen passer vel bra (Geocacher disagreement).
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

Svar