TB som skal til USA

Svar
LohFo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:3
Registrert:man 29 jul 2013 01:27
TB som skal til USA

Legg inn av LohFo » tor 18 sep 2014 12:04

Jeg plukket opp en TB i helgen. Fikk ikke sjekket målet til haikeren før jeg var hjemme. Det viser seg at den er kommet over dammen fra USA.

Målet til TBen er å være innom alle statene i USA, så nå må den tilbake (eier ønsker at målet oppfylles). Hvordan dropper jeg den best av slik at den kommer seg nærmere målet?

Brukeravatar
ybysos
Junior
Junior
Innlegg:64
Registrert:fre 03 mai 2013 16:56
Sted:Oslo

Re: TB som skal til USA

Legg inn av ybysos » tor 18 sep 2014 12:34

Hei!

Hvis du er i nærheten av en plass hvor det arrangeres eventer, går det an å delta der og å høre om det er noen som skal over.

Da kan du legge ut melding på eventsiden i forkant og høre om noen skal reise over dammen, da hender det man får svar.
Du kan jo også legge den i noen TB-hotell ved flyplasser, og skrive at du har lagt inn en som ser sånn og slik ut og som ønsker å bli tatt med til USA - det øker kanskje sjansen for at den havner der og at ingen andre tar den med seg.

Eller du kan prøve facebookgruppene f eks, geocaching Norge, Oslo Geocachers, GEocaching Rogaland, Raumerne, Ælvecacherne og alle mulige andre lokale geocachegrupper alt ettersom hvor i landet du befinner deg!

Flott at du har lyst til å sende den videre på veien mot sitt mål, fremfor å bare sende den fra deg. Det setter TB-eiere pris på :)
Young Body, Young Spirit, Old Soul

EiFlei
Styret
Innlegg:53
Registrert:man 10 okt 2011 15:14

Re: TB som skal til USA

Legg inn av EiFlei » tor 18 sep 2014 12:39

Dersom du ikke ønsker å kontakte eieren og høre om du kan sende den i posten til han, er det beste tipset å feste en laminert lapp på hvor det står at den ønsker å dra tilbake til USA og deretter besøke alle statene. Deretter ville jeg prøvd å få lagt den i nærheten av en flyplass.

Det er vel en av måtene det er størst sjanse for å få den tilbake, men med disse sporbare er det ALDRI noen garanti for at den når målet! :)
Bilde

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: TB som skal til USA

Legg inn av thomfre » tor 18 sep 2014 12:59

Vi kan ta den med til neste år :D

...men det er kanskje litt lenge til, så tipset om å ta den med på event tror jeg er det beste :)
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Team eika
Bruker
Bruker
Innlegg:211
Registrert:tir 30 aug 2011 20:06

Re: TB som skal til USA

Legg inn av Team eika » fre 19 sep 2014 07:20

I månedskifte okt/nov så reiser vi til NY. Hvis den kommer i nærheten av oss så kan den taes med vestover.

LohFo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:3
Registrert:man 29 jul 2013 01:27

Re: TB som skal til USA

Legg inn av LohFo » fre 19 sep 2014 08:51

Takk for svar!

Team Eika - hvor i landet bor dere?

Brukeravatar
ybysos
Junior
Junior
Innlegg:64
Registrert:fre 03 mai 2013 16:56
Sted:Oslo

Re: TB som skal til USA

Legg inn av ybysos » fre 19 sep 2014 09:00

EiFlei skrev:Dersom du ikke ønsker å kontakte eieren og høre om du kan sende den i posten til han, er det beste tipset å feste en laminert lapp på hvor det står at den ønsker å dra tilbake til USA og deretter besøke alle statene. Deretter ville jeg prøvd å få lagt den i nærheten av en flyplass.

Absolutt et godt forslag. Det er alltid lettere å få de på riktig vei om de har på seg en laminert lapp med TB'ens ønskede reiserute.
Young Body, Young Spirit, Old Soul

Team eika
Bruker
Bruker
Innlegg:211
Registrert:tir 30 aug 2011 20:06

Re: TB som skal til USA

Legg inn av Team eika » fre 19 sep 2014 09:56

Porsgrunn

Svar