Årsmøte 2014

Informasjon om GiNo og de forskjellige sidene under gcinfo.no (portal, forum, wiki etc.)
Svar
Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:
Årsmøte 2014

Legg inn av thomfre » tir 22 jul 2014 15:18

En stor takk til alle medlemmene som møtte på årsmøtet i foreningen, under eventet Savalen 2014!

Referat blir sendt ut til medlemmene i løpet av de neste ukene.

Det nye styret består av:
  • Leder: thomfre
  • Nestleder: havardfoto
  • Styremedlem: kassimaja
  • Styremedlem: BEKA21
  • Styremedlem: tevjen
  • Varamedlem: ingsve
  • Varamedlem: whoelse
  • Valgkomité: ingsve og GorgonVaktmester
  • Revisor: GorgonVaktmester
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Brukeravatar
BosseG
Bruker
Bruker
Innlegg:238
Registrert:fre 19 nov 2010 23:50
Sted:Bærum

Re: Årsmøte 2014

Legg inn av BosseG » ons 23 jul 2014 18:53

"Like"!
Bilde

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Årsmøte 2014

Legg inn av thomfre » man 28 jul 2014 10:41

Nå er årsmøteprotokollen sendt ut til alle medlemmer :)

En stor takk til whoelse som har holdt kontroll over medlemsregistret frem til nå!

Dersom noen ikke har fått protokollen tilsendt kan det være fordi vi har feil e-postadresse registrert (eller ingen adresse i det hele tatt).
Ta kontakt med oss, så skal vi få rettet opp, og sendt deg en kopi :)

Brukeravatar
whoelse
Site Admin
Site Admin
Innlegg:334
Registrert:tir 27 nov 2007 21:41
Sted:Under tak

Re: Årsmøte 2014

Legg inn av whoelse » man 28 jul 2014 10:56

... og det er flere "gamle travere" som ikke har betalt medlemskontingent for 2014 og derfor ikke fått protokollen. Savner du epost så send gjerne en epost til medlem@gcinfo.no så sjekker vi opp hva som kan være feil.

I tillegg så er det en del nye som bare har innbetalt til vår konto og ikke sendt oss epost - så da har vi ingen epostadresse å sende til... Igjen: savner du epost så send til medlem@gcinfo.no så sjekker vi opp om dette gjelder deg.

Fortsatt god geocache-sommer!
Bilde

anders99

Re: Årsmøte 2014

Legg inn av anders99 » man 28 jul 2014 12:42

whoelse skrev:... og det er flere "gamle travere" som ikke har betalt medlemskontingent for 2014 og derfor ikke fått protokollen. Savner du epost så send gjerne en epost til medlem@gcinfo.no så sjekker vi opp hva som kan være feil.

I tillegg så er det en del nye som bare har innbetalt til vår konto og ikke sendt oss epost - så da har vi ingen epostadresse å sende til... Igjen: savner du epost så send til medlem@gcinfo.no så sjekker vi opp om dette gjelder deg.
Er det noen spesiell grunn til ikke denne protokollen bare kan legges ut offentlig tilgjengelig på gcinfo.no, det er jo nokså vanlig praksis i lag og foreninger at slik informasjon legges ut på nettsidene.

Så kan alle vi andre også se hva dere sysler med.

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Årsmøte 2014

Legg inn av GorgonVaktmester » man 28 jul 2014 20:00

Vet varierer VELDIG fra organisasjon til organisasjon om slike dokumenter legges ut til alles påsyn eller ikke. Personlig mener jeg at en årsmøteprotokoll tilhører foreningen/organisasjonen og dens medlemmer. Utenforstående har etter mion mening ingen ting med den å gjøre. Hva foreningen/organisasjonen sysler med fremkommer på dertil egnet måte for "resten av verden" når det er ønskelig for foreningen/organisasjonen å kunngjøre det.
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

anders99

Re: Årsmøte 2014

Legg inn av anders99 » tir 29 jul 2014 07:19

GorgonVaktmester skrev:Vet varierer VELDIG fra organisasjon til organisasjon om slike dokumenter legges ut til alles påsyn eller ikke. Personlig mener jeg at en årsmøteprotokoll tilhører foreningen/organisasjonen og dens medlemmer. Utenforstående har etter mion mening ingen ting med den å gjøre. Hva foreningen/organisasjonen sysler med fremkommer på dertil egnet måte for "resten av verden" når det er ønskelig for foreningen/organisasjonen å kunngjøre det.
Nei vel.

Jeg har aldri vært med i en forening eller lag (det være seg borettslag/sameie eller ymse ideelle organisasjoner) hvor tilgang til årsmøteprotokoll har vært begrenset eller hvor det har vært vurdert som uønsket at almenheten skal ha tilgang til denne. En kjapp Google på "årsmøteprotokoll" viser meg også at det tydeligvis er vanlig for svært mange (og svært ulike) organisasjoner å legge ut slike på nett.

Man burde kanskje heller vurdere om prinsippet om at "utenforstående ikke har noe med den å gjøre" veies opp av at "utenforstående ser at man driver med noe positivt" og ønsker å melde seg inn. Jeg synes i vært fall ikke slikt hemmelighetskremmeri virker spesielt attraktivt.

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Årsmøte 2014

Legg inn av GorgonVaktmester » tir 29 jul 2014 09:31

Det er klart at du ved et Google søk får opp alle de som har lagt ut protokollen, og ikke finner ut hvor mange som ikke har gjort det! Men det er mange av dem også! Av de jeg er medlem av er det flere som ikke gjør det enn de som gjør det.

Hvis man har levende WEB-sider som fortløpende forteller om det som skjer i foreningen/organisasjonen er vel det mye viktigere for å vise at man driver med noe positivt enn tilgang til årsmøteprotokollen?
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

lefr
Junior
Junior
Innlegg:63
Registrert:fre 10 sep 2010 14:54

Re: Årsmøte 2014

Legg inn av lefr » tir 29 jul 2014 13:46

Eg synest det virker litt rart at ei forening som har som føremål å arbeide for å gjøre nytting og interessant informasjon om Geocaching/GPS-orientering tilgjengelig på Internett ikkje vil legge ut årsmelding/protokoll på nett.
Men det var kanskje ingen saker med nyttig eller interessant informasjon om geocaching på årsmøtet?

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Årsmøte 2014

Legg inn av thomfre » tir 29 jul 2014 13:55

lefr skrev:Eg synest det virker litt rart at ei forening som har som føremål å arbeide for å gjøre nytting og interessant informasjon om Geocaching/GPS-orientering tilgjengelig på Internett ikkje vil legge ut årsmelding/protokoll på nett.
Men det var kanskje ingen saker med nyttig eller interessant informasjon om geocaching på årsmøtet?
Først vil jeg si at foreningens styre ikke har sagt at vi ikke vil legge ut protokollen, vi diskuterer saken i styret nå. Tilbakemeldinger her tar vi selvfølgelig hensyn til.

Når det er sagt, så var det ikke så mye nyttig informasjon om geocaching på årsmøtet :)

Ellers vil jeg oppfordre alle som ikke er medlem, til å melde seg inn, da får dere se alt uansett :)
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

lefr
Junior
Junior
Innlegg:63
Registrert:fre 10 sep 2010 14:54

Re: Årsmøte 2014

Legg inn av lefr » tir 29 jul 2014 14:49

thomfre skrev:
Ellers vil jeg oppfordre alle som ikke er medlem, til å melde seg inn, da får dere se alt uansett :)
Årsmelding (som kanskje ligg på nett utan at eg har funne den?) og årsmøteprotokoll fortel ganske mykje om aktivitetsnivå og aktuelle saker i ein organisasjon. For min del er dette nyttig informasjon når eg vurderer å bli medlem eller ikkje.

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Årsmøte 2014

Legg inn av GorgonVaktmester » tir 29 jul 2014 15:15

lefr skrev:Eg synest det virker litt rart at ei forening som har som føremål å arbeide for å gjøre nytting og interessant informasjon om Geocaching/GPS-orientering tilgjengelig på Internett ikkje vil legge ut årsmelding/protokoll på nett.
Jeg kan ikke se hva organisasjonens indre liv har med "nytting og interessant informasjon om Geocaching/GPS-orientering" å gjøre. Et årsmøte og protokollen derfra hander definitivt om organisasjonens indre liv, og det har resten av verden som tidligere nevnt ikke noe med.
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

lefr
Junior
Junior
Innlegg:63
Registrert:fre 10 sep 2010 14:54

Re: Årsmøte 2014

Legg inn av lefr » tir 29 jul 2014 15:23

GorgonVaktmester skrev: Et årsmøte og protokollen derfra hander definitivt om organisasjonens indre liv, og det har resten av verden som tidligere nevnt ikke noe med.
Det er det nok delte meininger om.

Nå er eg klar over at sitatet ovanfor ikkje kjem frå styret, men for min del vil det aldri vera aktuelt å bli medlem i noko organisasjon som ikkje ønsker å gje resten av verda innblikk i det ein driv på med.

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Årsmøte 2014

Legg inn av GorgonVaktmester » tir 29 jul 2014 16:25

lefr skrev:men for min del vil det aldri vera aktuelt å bli medlem i noko organisasjon som ikkje ønsker å gje resten av verda innblikk i det ein driv på med.
For å se hva en forening driver med er det bedre å følge med på websiden til organisasjonen (i dette tilfellet er det mer forumet enn selve websiden siden den hvertfall til nå har vært nokså statisk) enn akkurat å se årsmøteprotokollen.
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen

Re: Årsmøte 2014

Legg inn av ArveAnd » tir 29 jul 2014 18:16

thomfre skrev:
Ellers vil jeg oppfordre alle som ikke er medlem, til å melde seg inn, da får dere se alt uansett :)

Ja det kan man håpe på... eg er ikkje lenger medlem etter fjorårets erfaring i så måte.
Eg etterlyste reknskap og budsjett her på forumet, sjå eigen tråd om det, utan at dette vart sendt til medlemane. Det vart vistnok delt ut på årsmøtet - men ikkje alle som kan vere der.

Så lenge det for meg ikkje var mulig å sjå kva medlemanes pengar gjekk til, og kva som var planane for komande tid i så måte så valgte eg å ikkje vere medlem lenger.

Så eg oppfordrar det sitjande styret i å vere flinkare i så måte - og det er sikkert allerede håndtert mhp årets årsmøte (det veit jo eg ingenting om som ikkje medlem)

Svar