GODE NYHETER fra Groundspeak

Alt om geocaching
Svar
Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:
GODE NYHETER fra Groundspeak

Legg inn av GorgonVaktmester » tor 19 jun 2014 01:35

Groundspeak har nå doblet antall PQ'er man kan kjøre fra 5 til 10 pr. dag :good: , og mailen man får inneholder en direktelink til nedlasting av filen!

Samtidig slutter de å sende ut PQ'er som inneholder under 500 cahcer som vedlegg til mail. Alle PQ'er må lastes ned uansett størrelse.
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

2v
Bruker
Bruker
Innlegg:289
Registrert:ons 27 feb 2008 20:24

Re: GODE NYHETER fra Groundspeak

Legg inn av 2v » tor 19 jun 2014 02:22

Høyrest bra ut!

Kva tid startar dette?
Sorry. You have exceeded the maximum limit of 5 queries per day for Wednesday
Your Pocket Queries

Pocket Queries are custom geocache queries that can be downloaded from the website. They are in a format you can bring along with you on cache hunts on your GPS and/or PDA. You can select a GPX or LOC text file that works with supported software applications. You can run a Pocket Query once or set it to run automatically on a daily or weekly basis. Queries that contain 500 geocaches or fewer can be delivered as an email attachment. You can run up to 5 pocket queries every 24 hour period, but each individual search can run only once per day.

Brukeravatar
Indrebø
Bruker
Bruker
Innlegg:142
Registrert:fre 18 nov 2011 15:38

Re: GODE NYHETER fra Groundspeak

Legg inn av Indrebø » tor 19 jun 2014 06:30

På grunn av problemer måtte midlertidig de gå tilbake til slik det var før.
Bilde

buzkaz
Junior
Junior
Innlegg:55
Registrert:tir 05 jun 2012 15:54

Re: GODE NYHETER fra Groundspeak

Legg inn av buzkaz » tor 19 jun 2014 18:59

At de ikke bare kan legge ut hele skiten og la folk sortere dataene på klientsiden...

2v
Bruker
Bruker
Innlegg:289
Registrert:ons 27 feb 2008 20:24

Re: GODE NYHETER fra Groundspeak

Legg inn av 2v » lør 21 jun 2014 08:29

Indrebø skrev:På grunn av problemer måtte midlertidig de gå tilbake til slik det var før.
Takk

No verkar det her òg :D

Brukeravatar
Steinar
Junior
Junior
Innlegg:96
Registrert:tir 20 nov 2007 22:25
Sted:Oslo

Re: GODE NYHETER fra Groundspeak

Legg inn av Steinar » søn 22 jun 2014 12:57

Tja, vet ikke om jeg vil kalle det bare gode nyheter...
Jeg har benyttet meg av funksjonen "Hente data via e-post" i GSAK, og det ser ikke ut til å være mulig nå.
Eller er det noen mulighet til å få det til å virke igjen?

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: GODE NYHETER fra Groundspeak

Legg inn av GorgonVaktmester » søn 22 jun 2014 19:24

Nei, sammen med utvidelsen av antall PQ'er fjernet de muligheten til å få PQ'en som filvedlegg.

Men når du har direkte API-tilgang til å hente PQ'en viaGSAK, hva skal du med epost-funksjonen?
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
saltaj
Junior
Junior
Innlegg:90
Registrert:ons 28 aug 2013 08:41
Sted:Hvaler

Re: GODE NYHETER fra Groundspeak

Legg inn av saltaj » søn 22 jun 2014 20:32

hva er fordelen ved å hente PQ via GSAK framfor å laste inn i GPSen direkte fra geocaching.com sin PQ-side under egen profil?
Bilde Bilde

Brukeravatar
Indrebø
Bruker
Bruker
Innlegg:142
Registrert:fre 18 nov 2011 15:38

Re: GODE NYHETER fra Groundspeak

Legg inn av Indrebø » søn 22 jun 2014 23:35

saltaj skrev:hva er fordelen ved å hente PQ via GSAK framfor å laste inn i GPSen direkte fra geocaching.com sin PQ-side under egen profil?
Tror det blir vanskelig å si at det ene er bedre enn det andre, for det kommer jo helt an på hva man gjør.

Personlig har jeg alle cacher i Norge i databasen min, og oppdaterer denne jevnlig ved hjelp av PQ.
For meg så er i alle fall en fordel at jeg ved å ta det "omveien" via Gsak får med meg evt. tilleggsveipunkter som jeg har opprettet manuelt.
Dette kan være parkeringskoordinater, sti start osv som cacheeier ikke har lagt til i beskrivelsen men som jeg finner informasjon om i logger.
Bilde

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: GODE NYHETER fra Groundspeak

Legg inn av thomfre » man 23 jun 2014 07:26

Noen andre fordeler med å ta det via GSAK er at du unngår problemer som det har vært med unknown/mystery nå i det siste. Og så kan du få en del ekstra info inn, jeg får f.eks. attributter, antall favorittpoeng, fylke- og kommunenavn, siste funndato og siste loggedato inn i første loggen når jeg eksporterer fra GSAK.
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Brukeravatar
saltaj
Junior
Junior
Innlegg:90
Registrert:ons 28 aug 2013 08:41
Sted:Hvaler

Re: GODE NYHETER fra Groundspeak

Legg inn av saltaj » man 23 jun 2014 14:56

OK, takk for info. Forresten, PQ lasta ned i dag - generert i går - har ingen cacher med type "Mystery Cache", men mange med type "Unknown Cache".
Bilde Bilde

Svar