Norges første Megaevent

For annonsering av eventer og fellesturer, og for dem som vil på tur og ønsker reisefølge.
Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo
Re: Norges første Megaevent

Legg inn av mamoreb » fre 02 mai 2014 10:17

Glimrende!! Da tar jeg også med meg skuffen min. :)
Bilde

Frodebs
Bruker
Bruker
Innlegg:102
Registrert:tir 29 nov 2011 01:27

Re: Norges første Megaevent

Legg inn av Frodebs » fre 02 mai 2014 10:56

Noen som vet om noen som driver webshop kommer til å ta med et lite varelager på innerlomma? Skulle gjerne hatt ett par magneter og loggark til nano-cacher, og ettersom det er treff, så hadde det vært kjekkt med enkel og rask levering.

Brukeravatar
TA-
Bruker
Bruker
Innlegg:105
Registrert:ons 30 jun 2010 22:44

Re: Norges første Megaevent

Legg inn av TA- » man 05 mai 2014 22:24

Norges første Mega-event var et hyggelig event, men savnet at noen av godkjennerene tok ordet og ønsket velkommen og presenterte seg og hun fra Groundspeak.
Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Norges første Megaevent

Legg inn av sven-egil » tir 06 mai 2014 05:28

TA- skrev:Norges første Mega-event var et hyggelig event, men savnet at noen av godkjennerene tok ordet og ønsket velkommen og presenterte seg og hun fra Groundspeak.
Helt enig, savnet også noe mer en gressplen, masse folk...og det var det.
Bilde Bilde Bilde

Brukeravatar
BosseG
Bruker
Bruker
Innlegg:238
Registrert:fre 19 nov 2010 23:50
Sted:Bærum

Re: Norges første Megaevent

Legg inn av BosseG » ons 07 mai 2014 22:24

Og veldig hyggelig å gå omkring og bli kjent med nye fjes.
Bilde

avigerus
Senior
Senior
Innlegg:574
Registrert:ons 05 des 2007 23:08
Sted:Porsgrunn

Re: Norges første Megaevent

Legg inn av avigerus » fre 09 mai 2014 18:23

En kjempetakk til dere alle som var med! Dette var virkelig morro, så mange geocachere samlet på ett sted....ikke ofte vi klarer å få til noe slikt.

Ser at noen etterlyser noe mere aktivitet under eventet, og tenkte jeg skulle driste meg til å svare litt.
Det ble ikke gitt noen tillatelse til noe som helst videre aktivitet, hverken med boder og bord, eller høytaleranlegg etc. Reviewere valgte derfor å heller spassere rundt og håndhilse på både kjente og ukjente.
Som en også la merke til så var det ikke noen eventbok, for vi ville jo så gjerne at dette skulle være noe positivt og at en derfor skulle slippe å stå og stange i en kø for å få logget. Dere vet jo at en eventbok ikke er noe krav, og det gikk jo greit uten?

Selv så mener jeg at løsningen som ble valgt var både den beste og hyggeligste, tatt i betraktning at dette skulle vare i bare to timer.
Jeg fikk hilst på mange, og regner med at mange fikk pratet sammen og nøt det fine været vi heldigvis fikk denne dagen.

Vi regnet dessuten på dette med å presentere seg....Da ville hver og en av oss få bare noen få sekunder før neste skulle frem, og dessuten var det jo minst to som fortsatt ikke er kommet ut av "skapet" og var der bare som spillere....

Ikke alle reviewere liker å stå og rope heller, så derfor....slik ble det denne gangen....

Vel, selvsagt er ønskene notert ned og vi får ta dette videre til neste års samling....hvor enn det måtte bli....
Bilde

traage
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:20
Registrert:man 16 apr 2012 22:42

Re: Norges første Megaevent

Legg inn av traage » fre 09 mai 2014 19:48

avigerus skrev: Ser at noen etterlyser noe mere aktivitet under eventet, og tenkte jeg skulle driste meg til å svare litt.
Det ble ikke gitt noen tillatelse til noe som helst videre aktivitet, hverken med boder og bord, eller høytaleranlegg etc. Reviewere valgte derfor å heller spassere rundt og håndhilse på både kjente og ukjente.
Dette var meget oppklarende. Da kjenner jeg at den lille skuffelsen jeg hadde iboende etter Mega eventet har blitt forsvinnende liten.

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Norges første Megaevent

Legg inn av thomfre » fre 09 mai 2014 19:52

Uavhengig av hva som kunne vært, så syns jeg eventet ble som annonsert - vi fikk møte masse folk!

Veldig kjekt å få hilse på en haug med folk jeg tidligere kun har kjent som nick :)
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

famv17
Junior
Junior
Innlegg:97
Registrert:tir 08 mai 2012 19:47

Re: Norges første Megaevent

Legg inn av famv17 » fre 09 mai 2014 20:46

Vi fikk som forventet ut fra annonseringen. Det var absolutt hyggelig og artig som vanlig å treffe kjente nick og nye fjes.

Om reviewerne skal ha et mega senere bør det kanskje være en arrangementskomite som lager et opplegg hvor reviewerne og evnt. lackey's kommer som et innslag/gjester f.eks.
Dugnadsånden i denne hobbyen er jo enorm. Så mange kreative skapere skal man leite lenge etter.

Mange reiser langveisfra og et minne fra et spesielt mega skal man ikke kimse av.
Jeg har selv hatt anledningen til å delta på noen få megaevent(4 inkl. Oslo) og syntes det er veldig moro når det lille ekstra følger med.
Bilde

HexaNomos
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:21
Registrert:lør 04 mai 2013 19:02

Re: Norges første Megaevent

Legg inn av HexaNomos » fre 09 mai 2014 21:03

De norske reviewerne har jobbet i lengre tid med å planlegge Megaeventet 3. mai i Oslo som en del av reviewersamlingen for nordiske og baltiske reviewere. Eventets plassering i Frognerparken ble bestemt etter mye jobb for å se på alternative plasser for å huse et slikt arrangement. Nordjordet i Frognerparken var det stedet som Oslo kommune anviste til oss, og som etter befaring i vinter ble godtatt av oss reviewere.

I Frognerparken er det strenge regler for bruken av området, og i vår Politigodkjenning var det klare regler mot bruk av PA anlegg, bygging av boder/scene osv, oppmerking, skiltoppslag, servering og flagg/bannere for å nevne noe.

Hadde vi valgt å presentere oss selv med høytaleranlegg, ville det vært et brudd på vår leiekontrakt med Oslo kommune og Politiets godkjenning. Dette var derfor ikke noe alternativ for oss. Vi valgte heller en løsning som er angitt i Megaeventetes tekst: et "meet and greet" event, der man kunne møte og snakke med sin reviewer. Noen scene kunne heller ikke bygges, da parken skal være som den er.

Samlet deltakelse var overveldende, og det satte alle reviewere stor pris på. Takk til alle fremmøtte !

Hexa Nomos, reviewer

EiFlei
Styret
Innlegg:53
Registrert:man 10 okt 2011 15:14

Re: Norges første Megaevent

Legg inn av EiFlei » lør 10 mai 2014 16:31

Trur det var mange som kun så Mega ikonet, og ikke leste "meet and greet".

For min del levde eventet opp til mine forventninger, pluss litt til! Jeg hadde det kjempehyggelig! :)
Bilde

kro8
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:11
Registrert:man 07 okt 2013 15:25

Re: Norges første Megaevent

Legg inn av kro8 » lør 10 mai 2014 18:04

Mega eventet var bare en del av min opplevelse. På grunn av eventet hadde vi et par uforglemmelige dager i Oslo. Så for meg ble mega eventet mer enn 2 timer på lørdagen :-)

Håper på et nytt neste år!

Sent from my C6903 using Tapatalk

armag
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:43
Registrert:lør 29 okt 2011 22:06

Re: Norges første Megaevent

Legg inn av armag » lør 10 mai 2014 23:11

kro8 skrev:Så for meg ble mega eventet mer enn 2 timer på lørdagen :-)
Den følelsen er du absolutt ikke alene om. At selve mega-eventet kun var ett meet'n'greet er jo forståelig, for reviewerne er jo i utgangspunktet samlet for å diskutere og utveksle erfaringer, samt knytte bånd (og finne mange cacher sammen).
Dette var mitt 4. mega-event, og en event-følelse som gikk gjennom hele helgen. Selv om de andre side-eventene er frittstående eventer, er det ikke tvil om at de også utgjør en stor del av megaevent-følelsen, siden man traff mange av de samme menneskene der, og på omtrent enhver cache man besøkte, var man der ikke alene.

Så jeg vil få takke alle cacherne, ikke bare reviewerne og lackey'en, for en strålende mega-opplevelse i Oslo sist helg :)

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Norges første Megaevent

Legg inn av GorgonVaktmester » søn 11 mai 2014 12:00

Primært var det reviewersamling, og så valgte reviewerne å ofre et par timer av helgen til å hilse på og vise seg frem for oss. Eventet var annonsert som nettopp det! Et kort møte hvor vi kunne hilse på hverandre.

Når eventet bare skulle være to timer er det svært kort tid for å ha stands og salgsboder etc. Og jeg tror ikke menge av de store aktørene som det er mest interessant å få tak i ville sett et så kort event som regningsvarende.

Man kunne være litt skuffet over at det ikke var noen velkomst og presentasjon av reviewerne, men det har de redegjort godt for hvorfor det ikke ble noe av så da er den saken også grei.

Da gjenstår kun mangelen på loggbok. Mange av oss hadde satt pris på å få lov til å logge fysisk at vi var på eventet. Erfaringen fra eventet i København hvor man sto i lang lang kø for å logge tilsa at den enkelt loggbok ikke var tingen. Men et stort ark fra en papirrull på et langt bord hvor man kunne logge fra begge sider av bordet og flere ved siden av hverandre kunne fint ha funket. Dette er et innspill dere reviewere kan ta med dere til neste gang dere gjør noe tilsvarende!
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Frodebs
Bruker
Bruker
Innlegg:102
Registrert:tir 29 nov 2011 01:27

Re: Norges første Megaevent

Legg inn av Frodebs » søn 11 mai 2014 19:27

Første mega i Norge er gjennomført på akkurat den måten det var annonsert. Et slikt arrangement medfører søknader og varslinger så det ligger mer arbeide bak enn å publisere eventet. Hvis man skal ha boder med salg ol. blir dette mere organisering og medfører kostnader som må dekkes inn. Neste gang det arrangeres megaevent kan jo de som har ideer kontakte organisatorene og høre om de kan arrangere dette. Når det er sagt, håpet jeg også på en presentasjon av "VIP'ene" på en eller annen måte, men regnet ikke med det ut fra beskrivelsen av eventet.

Svar