Logger med vedlikeholdsbehov

Alt om geocaching
Svar
korjan
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:3
Registrert:tor 28 okt 2010 13:30
Logger med vedlikeholdsbehov

Legg inn av korjan » man 28 apr 2014 18:52

Er det bare meg som opplever at omtrent 50 % av de som logger cacher med vedlikeholdsbehov, ikke egentlig har behov for vedlikehold? :( Jeg opplever at jeg får logger med vedlikeholdsbehov når loggen kun er halvfull, at de selv ikke har funnet cachen (selv om andre har funnet den), med påstand om at den våt når den ikke er det, at blyanten må kvesses. Siden påske har bare 40 % av cachene logget med vedlikeholdsbehov hatt et reelt vedlikeholdsbehov. Utrolig irriterende å reise ut for å skifte logger som ikke trenger det. Nå har jeg begynt å sende "oppdragende" e-poster til de som logger cacher med unødvendig vedlikeholdsbehov. Hva gjør andre som evt. opplever lignende?

Brukeravatar
Catch
Senior
Senior
Innlegg:715
Registrert:man 07 jan 2008 20:49
Sted:Rødtvet, Oslo

Re: Logger med vedlikeholdsbehov

Legg inn av Catch » man 28 apr 2014 19:41

Å ja, jeg opplever akkurat det samme som deg, stadig meldinger om full eller våt logg, og når jeg så tar turen for vedlikehold, så er loggene ikke en gang halvfulle og loggen er også ofte tørre eller bare antydning til fuktige. Det blir mye unødvendig kjøring av slikt. Jeg har begynt å se an hvem som melder om at cachen trenger vedlikehold før jeg drar ut. Hvis det kommer slike meldinger fra erfarne cachere, så rykker cachen oppover på vedlikeholdslisten.
Mvh Catch
Bilde

yarnslayer
Bruker
Bruker
Innlegg:108
Registrert:tor 20 jun 2013 13:02
Sted:Halden

Re: Logger med vedlikeholdsbehov

Legg inn av yarnslayer » tir 29 apr 2014 08:28

Jeg synes "fuktig" bør beskrives kun i logg og ikke som NMT-melding. "Våt" derimot er en annen sak. Nå på våren vil dessuten en del cacher være utsatt for kondens og temperatursvningninger gjennom dagen, så det som er en fuktig logg en dag kan være tørr igjen et par dager seinere. :(

Oppfordrer dessuten de som logger til å skrive noen linjer om boksens tilstand i standardloggen. Det gjør det mye enkelere som CO å få en logg med en linje av type "Boksen var hel og loggen tørr. Det er god plass til flere besøkende" Eller "Loggen småfuktig, men boksen er tørr. Det er fremdeles plass igjen til noen besøkende." etc.

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Logger med vedlikeholdsbehov

Legg inn av sven-egil » tir 29 apr 2014 10:26

Fikk denne:
Need Maintance.
Forsiden av logg full, vi skrev på baksiden.

Tja.. en slik strimmel logg med linjer til å skrive på, både på forsiden og baksiden.

Og denne er klassisk:
Need Maintance.
Fant ikke boksen selv om vi lette kjempelenge, så den må være vekk!
På en Earth Cache.....

Har til og med fått denne med en ekstra flott og betryggende melding:
Need Maintance.
Fant ikke boksen selv om vi lette kjempelenge, så den må være vekk!
Tidligere finner kan bekrefte at denne er borte.
Også på en Earth Cache!

Er vel bare å se litt humoristisk på hele problemet...
Bilde Bilde Bilde

Olseng
Junior
Junior
Innlegg:52
Registrert:lør 08 sep 2012 21:39
Sted:Fredrikstad

Re: Logger med vedlikeholdsbehov

Legg inn av Olseng » tir 29 apr 2014 14:17

sikkert noen nybynner som ikker kjønner hva det er snakk om

Svar