Er det normalt at CO ikke svarer på henvendelser?

Alt om geocaching
abcgo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:23
Registrert:man 07 okt 2013 19:08
Er det normalt at CO ikke svarer på henvendelser?

Legg inn av abcgo » ons 15 jan 2014 11:17

Jeg har ikke hatt behov for å sende melding til så mange andre cachere, noen få er flink til å svare med en gang, mens andre kan jeg vente forgjeves etter svar på.
Jeg har et par-tre cacher som gnager på sjelen min fordi jeg ikke klarer å finne/løse, og har sendt mail om jeg værsåsnill kan få et lite hint, eller om jeg er helt på bærtur når det gjelder plasseringen til finaleboksen.
Dette er CO'er som er rimelig aktiv, og jeg synes det er litt rart om de ikke har sett mailen min.
Frustrerende! Om de ikke vil gi noe mer info utover beskrivelsen så kan de jo sende en hyggelig mail om at jeg dessverre må klare meg sjæl? :cry:

avigerus
Senior
Senior
Innlegg:574
Registrert:ons 05 des 2007 23:08
Sted:Porsgrunn

Re: Er det normalt at CO ikke svarer på henvendelser?

Legg inn av avigerus » ons 15 jan 2014 20:18

Huff da, får håpe dette ikke gjelder mange?
Det normale er jo at når en spør pent, skal en (innen rimelig tid selvsagt), få et realt svar...enten det nå er med et tips videre eller avslag....
Bilde

Brukeravatar
bao
Senior
Senior
Innlegg:525
Registrert:tir 20 nov 2007 22:36
Sted:Oslo

Re: Er det normalt at CO ikke svarer på henvendelser?

Legg inn av bao » tor 16 jan 2014 00:48

Etter nok forespørseler er det en mulighet at en går lei.
Kan du gi meg et hint (løsning)?
For mye mas medfører stillhet.
Sånn kan det være.

yarnslayer
Bruker
Bruker
Innlegg:108
Registrert:tor 20 jun 2013 13:02
Sted:Halden

Re: Er det normalt at CO ikke svarer på henvendelser?

Legg inn av yarnslayer » tor 16 jan 2014 07:15

Nå vet ikke jeg _hvordan_ du spør... jeg har vel best erfaring med å legge fram mine teorier og spørre om jeg er på rett vei, eller på vei rett uti bushen. Jeg tipper det er enklere å gi et svar på et sånt spørsmål enn å "gi bort" cachen gjennom å gi et hint til en som (sier ikke at dette er deg, altså!) som ikke har gitt inntrykk av å prøve... Når det gjelder mysteries, iallfall.

abcgo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:23
Registrert:man 07 okt 2013 19:08

Re: Er det normalt at CO ikke svarer på henvendelser?

Legg inn av abcgo » tor 16 jan 2014 09:17

bao skrev:Etter nok forespørseler er det en mulighet at en går lei.
Kan du gi meg et hint (løsning)?
For mye mas medfører stillhet.
Sånn kan det være.
Det er litt av ansvaret med å eie en cache, spør du meg. Blir man lei av å svare så bør man endre på den, eller arkivere.

abcgo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:23
Registrert:man 07 okt 2013 19:08

Re: Er det normalt at CO ikke svarer på henvendelser?

Legg inn av abcgo » tor 16 jan 2014 09:24

yarnslayer skrev:Nå vet ikke jeg _hvordan_ du spør... jeg har vel best erfaring med å legge fram mine teorier og spørre om jeg er på rett vei, eller på vei rett uti bushen. Jeg tipper det er enklere å gi et svar på et sånt spørsmål enn å "gi bort" cachen gjennom å gi et hint til en som (sier ikke at dette er deg, altså!) som ikke har gitt inntrykk av å prøve... Når det gjelder mysteries, iallfall.
Samme som deg, forklarer hvordan jeg har tenkt, hvor jeg tror den kan ligge, osv.
Jeg venter enda (eller, har gitt opp nå da), på bekreftelse av koordinater. Jeg har vært og lett for n'te gang, og vil bare ha en sjekk om at jeg faktisk leter på riktig sted. Har ikke hørt et knusk, enda CO har lagt ut flere cacher i mellomtiden. Slike gidder jeg ikke å bruke mer tid på..

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Er det normalt at CO ikke svarer på henvendelser?

Legg inn av GorgonVaktmester » tor 16 jan 2014 10:24

Jeg synes det er moro når folk prøver seg på mine oppgaver! Noen tar dem lett andre sliter noek mer. Noen kunne kanskje ha tatt den lett hadde det ikke vært for at de har kjørt seg fast i et blindspor.

Alle som kontakter meg får svar. Jeg prøver da å finne ut av hvor det er de står fast, og så gi et HINT som kan sette dem på rett spor videre. Men ingen får servert løsingen på et sølvfat. Jeg har en del mysteries hvor det er flere spørsmål eller deloppgaver som må løses for å komme frem til de endelige koordinatene. En god hjelp til mange kan være å fortelle dem hvor de har feil, slik at de kan konsentrere seg om nettopp de deloppgavene.

For meg er det viktig at Geocaxching skal være GØY. Vanskelige oppgaver du står bom fast på er ikke gøy. Men når man far et hint som tar deg videre blir det gøy igjen, og så til slutt tilfredsstillelsen når der ferdige koordinatene trer frem og man kan dra ut og finne boksen!

Cacheeiere som ikke gidder å svare på henvendelser fortjener heller ikke å få besøk på boksene sine.
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen

Re: Er det normalt at CO ikke svarer på henvendelser?

Legg inn av ArveAnd » tor 16 jan 2014 17:12

abcgo skrev:
bao skrev:Etter nok forespørseler er det en mulighet at en går lei.
Kan du gi meg et hint (løsning)?
For mye mas medfører stillhet.
Sånn kan det være.
Det er litt av ansvaret med å eie en cache, spør du meg. Blir man lei av å svare så bør man endre på den, eller arkivere.
Javel? Eg har ikkje registrert at det er ein del av ansvaret med å ha ein cache at man SKAL svare på henvendelsar frå cacharar som ikkje klarer oppgava, eller klarer å finne cachen. Kan du vise til kvar i retningslinjene eg har gått glipp av dette?

Brukeravatar
pilt73
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:34
Registrert:lør 01 des 2012 10:44
Sted:Oslo

Re: Er det normalt at CO ikke svarer på henvendelser?

Legg inn av pilt73 » tor 16 jan 2014 17:38

Jeg har pleid å spørre andre som har logget cachen som funnet om hjelp i stedet for CO. Som regel velger jeg da nick jeg kjenner igjen eller har truffet, og alle som en har svart meg raskt. Jeg spør aldri om fasiten, for halve moroa er jo å løse oppgavene selv, men et lite hjelp over kneika når en står fast, eller en bekreftelse på at koordinatene man har er riktige før man drar langt av sted, er kjekt. Så takk skal dere ha dere som har svart meg! :drink:

Brukeravatar
bao
Senior
Senior
Innlegg:525
Registrert:tir 20 nov 2007 22:36
Sted:Oslo

Re: Er det normalt at CO ikke svarer på henvendelser?

Legg inn av bao » tor 16 jan 2014 18:06

Bør arkiveres!
Fortjener ikke besøk!

Du verden.

avigerus
Senior
Senior
Innlegg:574
Registrert:ons 05 des 2007 23:08
Sted:Porsgrunn

Re: Er det normalt at CO ikke svarer på henvendelser?

Legg inn av avigerus » tor 16 jan 2014 18:41

Hei dere,

Jeg velger å tro at det var satt litt på spissen den uttalelsen... Selvsagt står det ikke noe i våre spilleregler om plikt til å svare spillere.
Imidlertid kan jo en spiller ta kontakt med en reviewer, og finner reviewer ut at her må det undersøkes nærmere.... Da bør en utlegger svare. (Reviewer)

Det kan som sagt være mange årsaker til at en utlegger ikke svarer.... Jeg velger igjen å tro at de aller , aller fleste av utleggerne, ønsker besøk på sine cacher - og mer enn gjerne bidrar med et lite tips i riktig retning om en står absolutt helt fast.
Selvsagt kan vanskelighetsgrad være en pekepinn, for en cache med D= 5 skal jo være vanskelig, og da blir det kanskje litt feil å spørre om tips?

Uansett så blir det feil å spørre om hint ute på et forum som dette, da det kan ødelegge morroa til andre som holder på med samme oppgave. Dessuten er det jo ikke iskkert at utlegger er på dette eller andre forum.....
Bilde

abcgo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:23
Registrert:man 07 okt 2013 19:08

Re: Er det normalt at CO ikke svarer på henvendelser?

Legg inn av abcgo » tor 16 jan 2014 20:52

ArveAnd skrev:
abcgo skrev:
bao skrev:Etter nok forespørseler er det en mulighet at en går lei.
Kan du gi meg et hint (løsning)?
For mye mas medfører stillhet.
Sånn kan det være.
Det er litt av ansvaret med å eie en cache, spør du meg. Blir man lei av å svare så bør man endre på den, eller arkivere.
Javel? Eg har ikkje registrert at det er ein del av ansvaret med å ha ein cache at man SKAL svare på henvendelsar frå cacharar som ikkje klarer oppgava, eller klarer å finne cachen. Kan du vise til kvar i retningslinjene eg har gått glipp av dette?
Kan ikke vise til noen regler nei, men det er litt common sense i mine øyne. Henger litt sammen med at cacheeier har ansvar for boksene sine og bør sjekke mailen i ny og ne for om det trengs vedlikehold.

abcgo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:23
Registrert:man 07 okt 2013 19:08

Re: Er det normalt at CO ikke svarer på henvendelser?

Legg inn av abcgo » tor 16 jan 2014 20:55

avigerus skrev:
Uansett så blir det feil å spørre om hint ute på et forum som dette, da det kan ødelegge morroa til andre som holder på med samme oppgave. Dessuten er det jo ikke iskkert at utlegger er på dette eller andre forum.....
Siden jeg startet tråden så sikter du kanskje til meg. Jeg spør ikke etter hint her, og prøver heller ikke komme i kontakt med cacheeierne. Lurte bare på hva som er (eller bør være) "normal prosedyre" når man har nådd bunnen og må krype til korset for å be om et hint :wink:

ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen

Re: Er det normalt at CO ikke svarer på henvendelser?

Legg inn av ArveAnd » tor 16 jan 2014 21:33

abcgo skrev: Kan ikke vise til noen regler nei, men det er litt common sense i mine øyne. Henger litt sammen med at cacheeier har ansvar for boksene sine og bør sjekke mailen i ny og ne for om det trengs vedlikehold.
Du kan jo ikkje likestille spørsmål om tips til løysing av mysterier med om cachen treng vedlikehold! Det er to vidt forskjellige ting.

Men når det er sagt så svarar sjølvsagt eg også når eg får spørsmål angåande mine cachar. Eg svarar også når eg får spørsmål med andre cachar som eg har løyst og funne, men der er eg naturleg nok meir forsiktig ettersom eg synst det er CO som skal ha "kontroll" på tips og hint med cachen sin. Så derfor - ja det er nok best å spørje CO.

Det eg reagerte på i ditt innlegg er at du meiner at cachar der CO ikkje svarer deg, eller andre, bør arkiverast. Den synst eg var temmeleg drøy.

Brukeravatar
bao
Senior
Senior
Innlegg:525
Registrert:tir 20 nov 2007 22:36
Sted:Oslo

Re: Er det normalt at CO ikke svarer på henvendelser?

Legg inn av bao » tor 16 jan 2014 21:37

abcgo skrev:
avigerus skrev:
Uansett så blir det feil å spørre om hint ute på et forum som dette, da det kan ødelegge morroa til andre som holder på med samme oppgave. Dessuten er det jo ikke iskkert at utlegger er på dette eller andre forum.....
Siden jeg startet tråden så sikter du kanskje til meg. Jeg spør ikke etter hint her, og prøver heller ikke komme i kontakt med cacheeierne. Lurte bare på hva som er (eller bør være) "normal prosedyre" når man har nådd bunnen og må krype til korset for å be om et hint :wink:
Men du synes likevel at cachene til de som ikke svarer skal arkiveres.

Svar