stille krav til logger

Alt om geocaching
Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker
Re: stille krav til logger

Legg inn av Raggsokk » søn 01 des 2013 21:15

Jeg har et annet problem. Jeg har tatt mål av meg å skrive fyldige logger. Noen vil kanskje si at jeg skriver litt mye svada noen ganger, men etter innleggene her å dømme er det visst bedre enn TFTC, så jeg kommer til å fortsette med det inntil videre.

Men ved å pålegge meg selv lange logger dukker det opp problemer hver gang jeg tar mer enn 4-5 cacher samme dag. Mengden tekst som skal skrives bygger seg opp til en berg som jeg ikke orker å begynne å klatre i, med det resultat at jeg blir liggende håpløst langt etter med loggingen. Det kan igjen føre til at sporbare ikke blir droppet virtuelt i cachen før lenge etter at noen andre har funnet og grabbet dem. Needs Maintenance-logger og Needs Archived-logger (i sjeldne tilfeller) kommer først etter at cacheeier har fikset ting (etter hint fra andre).

I øyeblikket ligger jeg 38 logger og 15 dager på etterskudd. Det vil si, jeg har skrevet mange av disse (i GSAK), men vil helst publisere dem samlet. Jeg fisker egentlig ikke etter psykologhjelp her selv om det kanskje høres slik ut, men ville bare synliggjøre en annen side av diskusjonen: Hvis det blir så stort mas om lange og gode logger hele tiden kan det føre til at loggingen blir et ork. Nå er jeg forholdsvis immun mot eksternt mas, men mine egne krav og forventninger til meg selv (som jo, om enn underbevisst, springer ut fra et ønske om å gi andre noe fornuftig å lese) slipper jeg dessverre ikke unna.

Og på tiden jeg skrev dette innlegget kunne jeg sikkert ha skrevet både en og to logger. Jeg tror det kalles prokrastinering...
- Raggsokk

Bilde

Brukeravatar
Kjedalen
Senior
Senior
Innlegg:356
Registrert:tir 11 jan 2011 20:14
Sted:Tromsø

Re: stille krav til logger

Legg inn av Kjedalen » søn 01 des 2013 22:52

Raggsokk skrev:Det kan igjen føre til at sporbare ikke blir droppet virtuelt i cachen før lenge etter at noen andre har funnet og grabbet dem.
Jeg hadde også dette problemet på noen ferieturer, inntil jeg kom på at det tok jo ikke lange tiden å skrive et notat (gjerne med mobilen) når jeg droppet en TB eller coin. Funnet-loggen kunne da komme to-tre uker senere etter at jeg var kommet hjem.

Ellers er jeg også en fan av lange logger, gjerne også av god kvalitet. Men jeg foretrekker absolutt både dårlige og finske (får da fram en slags forståelse i Google translate) logger med litt lengde framfor et smilefjes eller TFTC!
BildeBilde

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo

Re: stille krav til logger

Legg inn av mamoreb » man 02 des 2013 13:32

Jeg kjenner meg veldig igjen i det Raggsokk beskriver her. Fikk unna 5-6 logger i går, er nå bare en uke på etterskudd...
Bilde

mariusno
Bruker
Bruker
Innlegg:152
Registrert:tir 15 feb 2011 00:08
Sted:Oslo/Lier

Re: stille krav til logger

Legg inn av mariusno » man 02 des 2013 14:22

Jeg har sluttet å logge enkelte cacher. De blir funnet, signert, men aldri logget på nettet.

Fine cacher beriker jeg med lang og fyldig logg:)

-Marius

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: stille krav til logger

Legg inn av sven-egil » man 02 des 2013 17:32

mariusno skrev:Jeg har sluttet å logge enkelte cacher. De blir funnet, signert, men aldri logget på nettet.

Fine cacher beriker jeg med lang og fyldig logg:)

-Marius
Må si at jeg ikke skjønner vitsen med det.

Er det noe "feil" med Cachen er det vel bedre å fortelle om det?
Bilde Bilde Bilde

mariusno
Bruker
Bruker
Innlegg:152
Registrert:tir 15 feb 2011 00:08
Sted:Oslo/Lier

Re: stille krav til logger

Legg inn av mariusno » man 02 des 2013 21:57

Statistikk betyr ikke så mye for meg, så er vel mer latskap fra min side...

EDIT: Men det er litt dårlig gjort ovenfor cache-eier som har lagt ut boksen. Så jeg får prøve å skjerpe meg:)

2v
Bruker
Bruker
Innlegg:289
Registrert:ons 27 feb 2008 20:24

Re: stille krav til logger

Legg inn av 2v » fre 18 apr 2014 12:41

Denne loggen har eg sett mykje av i det siste:
"That’s one more find for me! Thanks so much for hiding this geocache."
Det ser ikkje ut til å vera samanheng mellom loggarane.

Er det ein app. som har dette som standardtekst?

EiFlei
Styret
Innlegg:53
Registrert:man 10 okt 2011 15:14

Re: stille krav til logger

Legg inn av EiFlei » fre 18 apr 2014 16:30

2v skrev:Denne loggen har eg sett mykje av i det siste:
"That’s one more find for me! Thanks so much for hiding this geocache."
Det ser ikkje ut til å vera samanheng mellom loggarane.

Er det ein app. som har dette som standardtekst?
Har fått den teksten på en del av mine cacher også. Mistenker det er en introapp av noe slag. :?
Bilde

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: stille krav til logger

Legg inn av thomfre » lør 19 apr 2014 12:57

EiFlei skrev:Har fått den teksten på en del av mine cacher også. Mistenker det er en introapp av noe slag. :?
Jepp, det er introappen til iPhone.
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: stille krav til logger

Legg inn av sven-egil » fre 25 apr 2014 08:17

En flott standard logg, har i grunnen gitt opp håpet om å få gode logger...
Loggene blir bare kjedeligere og kjedeligere, kvantitet fremfor kvalitet er vist det store.

Alt haster og alt skal gå så fort.
Bilde Bilde Bilde

Brukeravatar
Indrebø
Bruker
Bruker
Innlegg:142
Registrert:fre 18 nov 2011 15:38

Re: stille krav til logger

Legg inn av Indrebø » fre 25 apr 2014 09:38

En del kan vel også skyldes kvalifisert uvitenhet.
Lett å bare laste ned en app og sette igang.
Blir omtrent som å kjøpe en fotball og begynne å leke.
Begge deler er forsåvidt helt OK, og det er jo viktig at ting er lystbetont.
Å få slengt et par kilo med regler i fanget når man starter kan jo ta drepen av all interesse.

Men teksten i standard loggen burde heller ha vært noe i retning av dette:

"Here you can write a few lines about your experience in finding this geocache."

Men jeg antar at ville dette ha blitt loggen istedet for dagens. :D :D
Bilde

Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior
Innlegg:1181
Registrert:ons 28 nov 2007 19:53
Sted:Oslo

Re: stille krav til logger

Legg inn av tomahg » fre 25 apr 2014 14:09

Jeg synes det er mange bra logger å lese, og jeg synes jeg sjelden får logger jeg har noe å utsette på.

Man kan jo forsøke å gå foran med et godt eksempel selv, og håpe at de med noob-appen lærer etter hvert, eller eventuelt finner noe annet å bruke tiden sin på...

korjan
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:3
Registrert:tor 28 okt 2010 13:30

Re: stille krav til logger

Legg inn av korjan » man 28 apr 2014 18:26

Synes det veldig mange kjedelige logger å lese, enten det står TFTC, :), ingenting eller . Synes de som finner logger kan skrive minst en setning. For å finne cacher er vi avhengig av at noen legger ut cacher. Kanskje på tide å være litt mer takknemlige akkurat for det!

EiFlei
Styret
Innlegg:53
Registrert:man 10 okt 2011 15:14

Re: stille krav til logger

Legg inn av EiFlei » man 28 apr 2014 20:06

Får en del TFTC, :D og " . " logger på mine cahcer også, spessielt fra nye cachere.
Ett tiltak jeg prøver ut nå er at jeg har lagt med bildet under i beskrivelsen på sentrumsnære og de nyeste cachene mine, så det blir spennende og se om det hjelper! :wink:

Bilde
Bilde

maristua
Bruker
Bruker
Innlegg:204
Registrert:fre 24 sep 2010 20:53

Re: stille krav til logger

Legg inn av maristua » man 28 apr 2014 20:15

Så lurt med noen hjelpespørsmål for å skrive logg. Men så spørs det om de som skal logge leser langt nok ned på siden før de trykker på log visit.
Bilde

Svar