Geocaching in space 6. og 7. november.

For annonsering av eventer og fellesturer, og for dem som vil på tur og ønsker reisefølge.
Brukeravatar
nopussy
Bruker
Bruker
Innlegg:207
Registrert:lør 16 feb 2008 11:06
Sted:Dokka
Kontakt:
Geocaching in space 6. og 7. november.

Legg inn av nopussy » tir 22 okt 2013 20:40

Som sikkert flere har fått med seg, blir en TB skutt opp i verdensrommet om morgenen 7. november. I denne sammenheng blir det arrangert over 880 event på verdensbasis, derav 9 i Norge.

For de som samler på souvernirer vil man bli tilgodesett med "Geocaching in Space" souverniret hvis man logger et event 6. eller 7. november. Man får visstnok IKKE souvernir ved å logge en cache en av disse dagene.

De fleste eventene i Norge er på torsdag, da avholdes det 8 eventer i Rogaland, Buskerud, Telemark, Østfold og Sør-Trøndelag.

Vi på Dokka er ikke helt A4, og arrangerer derfor på onsdag den 6.
Link til dette treffet finner du her:
http://www.geocaching.com/geocache/GC4Q ... g-in-space

Treffene på verdensbasis finner du her: http://www.geocaching.com/bookmarks/vie ... ac8fdf0270
Medlem av Landsbycacherne. http://www.rudberg.as

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Geocaching in space 6. og 7. november.

Legg inn av GorgonVaktmester » tir 22 okt 2013 22:46

Jeg er arrangør av et av eventene (Sør-Trøndelag), og jeg har valgt å ha eventet på det tidspunktet mannen og TB'en går til himmels! Håoet er at vi sammen kan se dette på ymse skjermer...

Jeg vet at både Haugalandet og Telemark gjør det samme.
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Geocaching in space 6. og 7. november.

Legg inn av thomfre » ons 23 okt 2013 00:02

GorgonVaktmester skrev:Jeg er arrangør av et av eventene (Sør-Trøndelag), og jeg har valgt å ha eventet på det tidspunktet mannen og TB'en går til himmels! Håoet er at vi sammen kan se dette på ymse skjermer...

Jeg vet at både Haugalandet og Telemark gjør det samme.
Jeg er medarrangør av eventet på Haugalandet (http://coord.info/GC4PXMZ), og vi har valgt å ha eventet på tidspunktet Groundspeak oppfordret oss til å ha det på.

Jeg vil komme med en oppfordring til alle andre som tenker å arrangere et slike event: ikke arranger det på et vilkårlig klokkeslett, følg den offisielle oppskytningsplanen, og ha event på samme tid som raketten tar av. Det er fryktelig tidlig, ja, men tenk så kult da!

Det er vel ikke for ingenting at Groundspeak skriver som de gjør?
Join the adventure and watch the launch live as Astronaut Rick Mastracchio packs the Travel Bug along on his 6 month mission aboard the International Space Station.
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

ingsve
Senior
Senior
Innlegg:999
Registrert:ons 05 mar 2008 18:07
Sted:Lillesand
Kontakt:

Re: Geocaching in space 6. og 7. november.

Legg inn av ingsve » ons 23 okt 2013 06:51

Vi inviterer til event i Nordfjord i Sogn og Fjordane. http://coord.info/GC4QH4C Området er ikke tett befolket med cachere og vi valgte derfor et mer meneskelig tidspunkt for de som får litt reisevei.

Kanskje funnet er gjort også da :D
Bilde

ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen

Re: Geocaching in space 6. og 7. november.

Legg inn av ArveAnd » ons 23 okt 2013 16:58

ingsve skrev:Vi inviterer til event i Nordfjord i Sogn og Fjordane. http://coord.info/GC4QH4C Området er ikke tett befolket med cachere og vi valgte derfor et mer meneskelig tidspunkt for de som får litt reisevei.

Kanskje funnet er gjort også da :D
Event i Sogn og Fjordane skulle eg gjerne har vore med på! Det er vel faktisk det første (!) eventet i Sogn og Fjordane noko gong, eller har eg oversett noko?

Men dessverre er det litt langt å køyre frå Bergen...

ingsve
Senior
Senior
Innlegg:999
Registrert:ons 05 mar 2008 18:07
Sted:Lillesand
Kontakt:

Re: Geocaching in space 6. og 7. november.

Legg inn av ingsve » lør 26 okt 2013 10:06

ArveAnd skrev:
ingsve skrev:Vi inviterer til event i Nordfjord i Sogn og Fjordane. http://coord.info/GC4QH4C Området er ikke tett befolket med cachere og vi valgte derfor et mer meneskelig tidspunkt for de som får litt reisevei.

Kanskje funnet er gjort også da :D
Event i Sogn og Fjordane skulle eg gjerne har vore med på! Det er vel faktisk det første (!) eventet i Sogn og Fjordane noko gong, eller har eg oversett noko?

Men dessverre er det litt langt å køyre frå Bergen...

Artig opplysning som jeg ikke var klar over. Gir oss en anledning til en ekstra feiring.

:D
Bilde

Brukeravatar
Viking_Princess
Bruker
Bruker
Innlegg:250
Registrert:tor 23 jun 2011 20:56
Sted:Hedmark

Re: Geocaching in space 6. og 7. november.

Legg inn av Viking_Princess » lør 26 okt 2013 19:13

Det passer meg utmerket at eventet på Dokka ikke er 5 om mårran, og gleder oss til å dra oppover etter jobb på onsdag for å få med oss dette! :)
Bilde

Brukeravatar
nopussy
Bruker
Bruker
Innlegg:207
Registrert:lør 16 feb 2008 11:06
Sted:Dokka
Kontakt:

Re: Geocaching in space 6. og 7. november.

Legg inn av nopussy » søn 27 okt 2013 08:23

Viking_Princess skrev:Det passer meg utmerket at eventet på Dokka ikke er 5 om mårran, og gleder oss til å dra oppover etter jobb på onsdag for å få med oss dette! :)
Velkommen skal dere være ! Vi har valgt å følge Groundspeak sitt regelverk, som sier at eventet skal holdes 6. eller 7. november.

Forumrytterne får vi bare godta er her, selv om de forsurer mange av trådene her.
Medlem av Landsbycacherne. http://www.rudberg.as

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Geocaching in space 6. og 7. november.

Legg inn av GorgonVaktmester » søn 27 okt 2013 11:42

nopussy skrev:Vi har valgt å følge Groundspeak sitt regelverk, som sier at eventet skal holdes 6. eller 7. november.

Forumrytterne får vi bare godta er her, selv om de forsurer mange av trådene her.
Jeg vet ikke om du inkluderte meg i den kommentaren eller ikke, men jeg ønsket bare å drive PR for mitt eget event og for det jeg opplever som litt "artig", nemlig å ha det akkurat når raketten går opp. Og samtidig også vise at det ikke bare er meg som er veldig spesiell med det valget. Jeg sa ikke noe negativt om deres valg, og beklager dersom mitt innlegg ble oppfattet slik!
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Wenches_
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:25
Registrert:tor 31 okt 2013 11:53
Sted:Stjørdal/Bærum

Re: Geocaching in space 6. og 7. november.

Legg inn av Wenches_ » man 04 nov 2013 23:09

Hei :) Jeg er vanlig medlem (ganske fersk også).. jeg må vel ikke være premium medlem for å være med på eventer og også for å få suvenir fra space eventet? :oops: :-D Sikkert ganske teit spørsmål :oops: :mrgreen:
Bilde

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Geocaching in space 6. og 7. november.

Legg inn av thomfre » tir 05 nov 2013 09:13

Wenches_ skrev:Hei :) Jeg er vanlig medlem (ganske fersk også).. jeg må vel ikke være premium medlem for å være med på eventer og også for å få suvenir fra space eventet? :oops: :-D Sikkert ganske teit spørsmål :oops: :mrgreen:
Hei og velkommen til forumet!

Alle kan være med på eventer, så det er bare å møte opp!
Suvenir får du selvfølgelig også :)
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Brukeravatar
ybysos
Junior
Junior
Innlegg:64
Registrert:fre 03 mai 2013 16:56
Sted:Oslo

Re: Geocaching in space 6. og 7. november.

Legg inn av ybysos » tir 05 nov 2013 09:52

Wenches_ skrev:Hei :) Jeg er vanlig medlem (ganske fersk også).. jeg må vel ikke være premium medlem for å være med på eventer og også for å få suvenir fra space eventet? :oops: :-D Sikkert ganske teit spørsmål :oops: :mrgreen:
Hei,

Jeg vet ikke hvor ny du er, men vil bare forklare at det er ikke en "vanlig" souvenir altså, som du kan ta med deg hjem og er en fysisk ting, men et "klistremerke" som kommer opp på profilen din, hvis du går på "Souvenirs".

Når du registrerer på nettsiden at du har deltatt på et event på de aktuelle dagene, vil du automatisk få denne souveniren på profilsiden din på geocaching.com

Velkommen som geocacher!!
Young Body, Young Spirit, Old Soul

Wenches_
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:25
Registrert:tor 31 okt 2013 11:53
Sted:Stjørdal/Bærum

Re: Geocaching in space 6. og 7. november.

Legg inn av Wenches_ » tir 05 nov 2013 14:24

Ok, jeg vurderer å være med på et event på torsdag, så var litt usikker på hvordan det var for oss "ikke-premium" medlemmer. :-)
Tusentakk for svar begge to! :-) Har vært geocacher i 1 mnd nå, men begynner mer og mer å bli aktiv. :-D
Bilde

Brukeravatar
ybysos
Junior
Junior
Innlegg:64
Registrert:fre 03 mai 2013 16:56
Sted:Oslo

Re: Geocaching in space 6. og 7. november.

Legg inn av ybysos » tir 05 nov 2013 14:47

Wenches_ skrev:Ok, jeg vurderer å være med på et event på torsdag, så var litt usikker på hvordan det var for oss "ikke-premium" medlemmer. :-)
Tusentakk for svar begge to! :-) Har vært geocacher i 1 mnd nå, men begynner mer og mer å bli aktiv. :-D
Det er bare å delta og å cache!
Alle cachene du ser på kartet ditt er tilgjengelig for deg. De cachene som er kun for premium kommer ikke frem på ditt kart, så de får du ikke sett heller, slik at du ikke trenger å tenke på om de er for deg eller ikke.

En utfordring kan være at du går sammen med noen som logger en premiumcache, da kan jo du skrive deg inn i loggboken også, men du får ikke logget den på nett.
Om du blir premiummedlem vil du kunne se forskjell på cachene på kartet ved at de som har firkantet omriss er for alle, mens de med sirkelomriss er for premium.
Young Body, Young Spirit, Old Soul

Wenches_
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:25
Registrert:tor 31 okt 2013 11:53
Sted:Stjørdal/Bærum

Re: Geocaching in space 6. og 7. november.

Legg inn av Wenches_ » tir 05 nov 2013 15:26

Ah, spennende. :-) Har vurdert premium, men vil vente å se om geocaching virkelig tar helt av, eller at jeg bare er i en slags fase. Vil også bli trygg på alt (i form av regler ol.) før jeg blir med de "store gutta". :P :wink: :lol:
Bilde

Svar