ReferenceError...?

Duppeditter og programvare
Svar
Magnum719
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:14
Registrert:fre 20 nov 2009 13:34
ReferenceError...?

Legg inn av Magnum719 » man 14 okt 2013 07:39

Noen som har vært borti denne meldingen før...? Når eg klikker på Hint i cachebeskrivelsene for å få frem hintet får eg denne meldingen: "Siden på Geocaching.com sier: ReferenceError: $ is not defined". Eg får heller ikkje fram tidligere logger. Noen som vet hva dette betyr...? PC`en min kjørte en automatisk oppdatering for noen dager siden, kan det være noe der som gjør det...?

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo

Re: ReferenceError...?

Legg inn av mamoreb » man 14 okt 2013 09:14

Jeg har ikke dette problemet. Et skudd i blinde: Bruker du norsk språk? Forsvinner problemet hvis du bytter til engelsk? Kan hende at oversettelsene ikke er helt i rute etter oppdateringer e.l.
Bilde

Brukeravatar
GadgetCats
Bruker
Bruker
Innlegg:239
Registrert:man 05 okt 2009 11:47
Sted:Bergen
Kontakt:

Re: ReferenceError...?

Legg inn av GadgetCats » man 14 okt 2013 10:00

Språkinnstillinger har ført til feilmeldinger ved andre tilfeller, så forslaget er ikke dumt. Det har imidlertid ingenting med denne feilmeldingen å gjøre.

Når du klikker på "Dekrypter", kjøres en liten javascriptfunksjon som kjører rot13 på hintet. Denne funksjonen bruker jquery - hvor objektet "$" er sentralt, og nettleseren din finner ikke dette objektet.

Jeg ville prøvd å tømme cachen ( :D ) og eventuelt prøve i en annen nettleser.
Bilde

Magnum719
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:14
Registrert:fre 20 nov 2009 13:34

Re: ReferenceError...?

Legg inn av Magnum719 » man 14 okt 2013 10:27

Nå fikk eg det til. Prøvde først å åpne geocaching.com i Internet Explorer, det hjalp ikkje. Eg bruker vanligvis Google Chrome, og der oppstod problemet først .
Eg kjørte Windows Update, der det var to obligatoriske oppdateringer som eg innstallerte, og etterpå var problemet løst. Takk for god respons som satte meg på sporet.

Svar