En annen type kreativitet???

Alt om geocaching
Svar
Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:
En annen type kreativitet???

Legg inn av sven-egil » tir 06 aug 2013 18:00

Ser av logger noen av mine mer ekle installasjoner (slik som Hææææ) og andre cacher av høy vanskelighet (som jeg har på watchlist) at tidligere finnere tar med seg "gjester" rundt på tur og forteller hva de skal gjøre for å få logget cachene.

Genialt enkelt!

I hvertfall enkelt.

Lurer på hvorfor jeg gidder å lage slike utfordringer :?
Bilde Bilde Bilde

yarnslayer
Bruker
Bruker
Innlegg:108
Registrert:tor 20 jun 2013 13:02
Sted:Halden

Re: En annen type kreativitet???

Legg inn av yarnslayer » ons 07 aug 2013 08:10

Iallfall ikke stopp å lage dem! Tenk mer på de selvstendige finnerne som gleder seg over å finne en skikkelig utfordring i ny og ne. :D

ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen

Re: En annen type kreativitet???

Legg inn av ArveAnd » tor 08 aug 2013 08:48

SE du må heller glede deg over at fleire finn cachane dine og får oppleve dei - enn å ergre seg over at dei får hjelp.
Med ditt innlegg så går eg utfra at du sjølv aldri får hjelp, små hint og tips, frå andre for å løyse f.eks vanskelige mysterier?

Brukeravatar
cachepus
Junior
Junior
Innlegg:97
Registrert:man 07 des 2009 20:43
Sted:Oslo
Kontakt:

Re: En annen type kreativitet???

Legg inn av cachepus » tor 08 aug 2013 09:35

Jeg tenker som så at tilreisende gjerne kan få litt ekstra hjelp og hint på mine cacher, sånn at jeg kan få mer besøk på de, og de slipper bruke hele tiden de er her på å fundere på de.
Aina S.

Hneite
Junior
Junior
Innlegg:65
Registrert:fre 26 aug 2011 09:26

Re: En annen type kreativitet???

Legg inn av Hneite » tor 08 aug 2013 11:33

Jeg kan ikke si at jeg bryr meg noe om det, det får være opp til hver og en hva de gjøre for å logge en cache.

Personlig synes jeg det er morsommere å komme frem til løsningen enn å finne selve boksen. Mange herlige kreative oppgaver der ute.

Har vel liggende flere uloggete mystery cacher som jeg har løsningen til enn mystery cacher jeg har funnet og logget. (har funnet og logget 124 nå).
Så om en og annen er gratispassasjerer gjør ikke det noe som helst. :D

Og er det noen som spør pent om hjelp så får de det i små porsjoner så lenge de trenger det for å komme i mål. Dette er jo ingen konkurranse, jeg gjør jo dette kun fordi jeg synes det er gøy. Og det regner jeg med at de fleste gjør også. Så derfor ser jeg ingen grunn til å irritere meg ovenfor folk som er så heldige (i deres øyne) til å logge vanskelige cacher på en lett måte. :D

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: En annen type kreativitet???

Legg inn av sven-egil » tor 08 aug 2013 20:40

En ting er litt hjelp og hint.
Jeg er kjent for å være grei med hint på mine cacher.

Men når loggene forteller en historie om en 5 stjernes "rydde-runde" med guider som sørger for at alt blir logget, da blir det muligens noe enkelt??

Vi snakker ikke om en eller to cacher, men mange.

Men det er jo ikke ulovlig, men jeg lurer litt på hvor det blir av gleden med å løse ting selv...

Og ja jeg har sikkert 100 løste mysterys i GSAK, etter noen lange og kalde vintre...
Noen få får jeg sikkert logget en gang, andre blir arkivert lenge før jeg rekker å logge dem.
Mulig jeg burde tatt en Oslo tur også, er en del der også. :wink:
Bilde Bilde Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: En annen type kreativitet???

Legg inn av GorgonVaktmester » tor 08 aug 2013 21:57

Det hender når jeg er på "fremmede steder" at jeg har med en lokal cacher som "sørger for funn". Men det betyr at jeg i steden for å bruke "ring en venn" eller sende en mail for å tigge om tilleggshint kan få det fra den jeg har med meg. Det betyr ikke at de forer meg med hjelp hele tiden, kun når jeg står fast. Og er det mystery så har jeg normalt løst den på forhånd hjemme. (Hvis ikke løser jeg den etter at jeg har kommet hjem, og klarer jeg det ikke med en gang så venter jeg med å logge på nett til jeg har klart den.) Jeg har da helt klart gleden av løse ting selv, men jeg slipper frustrasjonen over å bli stående fast og ikke få tak i hjelp mens jeg er der.

Nå ville jeg vel nok ha formulert meg litt anderledes i loggen enn det du referer til, men jeg hadde innrømmet å ha fått hjelp hvis jeg hadde trengt det.
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Svar