Macro for GC4EBTP - Challenge: The Addicted Mystery Cacher

Alt om geocaching
Brukeravatar
bjornda
Bruker
Bruker
Innlegg:217
Registrert:lør 15 nov 2008 15:18
Re: Macro for GC4EBTP - Challenge: The Addicted Mystery Cach

Legg inn av bjornda » tor 18 jul 2013 23:22

Kjedalen skrev:
bjornda skrev:Prøvde å legge inn logger vha GSAK men etter to cacher må jeg vente i 1 time før jeg får tatt neste.... Det vil da ta maaaange timer å få oppdatert alle loggene på mine utlegg slik at jeg kan kjøre statistikken FindStatsGen3? Sist jeg gjorde dette var det AddLogs + FindStatsGen3 og det gikk som varm kniv i smør (Ok, det tok sin tid, men da kunne jeg hvertfall sitte her og se TV eller surfe mens jeg oppdaterte hver cache ....) Noe jeg har gått glipp av siden sist? Er jeg blitt old School på dette (også :? ....)?
Dette høres rart ut. Regner med at du har en nyere GSAK-versjon. Du tar først utvalg (filtrerer) cachene dine og kjører GSAK-funksjonen "Hent nylige logger" med valget "Alle i dette filteret" og et maks antall logger som er høyere enn cachen din med flest funn. Jeg kjørte nettopp jobben for alle mine 105 utlegg, og det tok 10-15 minutter. Nå har ikke jeg så veldig mange funn på alle disse cachene, og det tar selvsagt lengre tid om du har mange logger på dine cacher. - Men mens jobben rusler og går kan du gjøre andre ting...
Prøvde igjen nå etter 1 time - fikk samme melding: Grensen for API-kall per time er nådd, venter på nullstiling 59m 20s ..... o.s.v. med nedtelling. Klarte bare de to første cachene på listen, de har nå 130 og 961 logger GSAK (mot 130 og 965 logger på GC.com).

GSAK: 8.2.0.11

Edit 1: Ser ut til å gå bedre med versjon 8.3.0.1 - hverfall kverner den nedover lista nå - jeg får komme tilbake om en stund og se om det har stoppet opp....

Brukeravatar
Kjedalen
Senior
Senior
Innlegg:356
Registrert:tir 11 jan 2011 20:14
Sted:Tromsø

Re: Macro for GC4EBTP - Challenge: The Addicted Mystery Cach

Legg inn av Kjedalen » fre 19 jul 2013 00:34

bjornda skrev:Prøvde igjen nå etter 1 time - fikk samme melding: Grensen for API-kall per time er nådd, venter på nullstiling 59m 20s ..... o.s.v. med nedtelling. Klarte bare de to første cachene på listen, de har nå 130 og 961 logger GSAK (mot 130 og 965 logger på GC.com).

GSAK: 8.2.0.11

Edit 1: Ser ut til å gå bedre med versjon 8.3.0.1 - hverfall kverner den nedover lista nå - jeg får komme tilbake om en stund og se om det har stoppet opp....
Jeg opplevde også dette en kortere periode for noen måneder siden, men trodde at det kanskje var en begrensning Groundspeak hadde og som senere ble fjernet. Men det var kanskje et GSAK-problem siden du opplevde det nå i versjon 8.2... og ikke i 8.3... Selv kjører jeg nå 8.3.1.25, men det er kommet flere oppdateringer som nok ikke betyr noe akkurat her.
BildeBilde

Brukeravatar
ninad
Senior
Senior
Innlegg:916
Registrert:tir 11 des 2007 21:27
Sted:Markagrensa

Re: Macro for GC4EBTP - Challenge: The Addicted Mystery Cach

Legg inn av ninad » fre 19 jul 2013 12:23

Hmmm. Jeg er ingen kløpper i GSAK, men det ser ut som om jeg har fått inn mysteriefunnene og har kjørt dem i makroen (første PQ tok inn bare 100, jeg vente rpå den med alle min 153 mysteryfunn). Men, null poeng på alt og alle? Fordi jeg er treg i mysteriegamet, eller har noe gått galt i makroprosessen?
Vedlegg
gsak 1.jpg
gsak 1.jpg (819.07kiB)Vist 6628 ganger
Bilde Bilde

AAHydeAndSeek
Bruker
Bruker
Innlegg:108
Registrert:man 27 jul 2009 20:11

Re: Macro for GC4EBTP - Challenge: The Addicted Mystery Cach

Legg inn av AAHydeAndSeek » fre 19 jul 2013 12:30

Hi Ninad,

Det ser ut som om alle Mystery cacher mangler publiseringslogg. For at makroen skal fungere så må man ha lastet inn loggene til cachene man skal få poeng for. I GSAK 8 er det en hent logg funksjon i geocaching.com menyen. Filtrerer listen på alle 5 stjernes først og hente inn 100 logger på alle disse (ikke mange 5 stjerners har så mange). Kjøre makro igjen og se om du får poeng for disse. Ta neste 4,5 stjerners, så 4.0 stjerners osv. Når man er ned i 2 stjerners så er det ofte langt flere enn 100 logger.
Bilde

Khamelen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:43
Registrert:tir 21 jun 2011 23:11

Re: Macro for GC4EBTP - Challenge: The Addicted Mystery Cach

Legg inn av Khamelen » lør 27 jul 2013 12:23

Trodde jeg skulle være nære med 158 mysteryfunn, men bare såvidt over halvveis :cry: Må tydeligvis gå gå hardere til verks og finne noen med høy vanskelighetsgrad :grr:

Brukeravatar
cachepus
Junior
Junior
Innlegg:97
Registrert:man 07 des 2009 20:43
Sted:Oslo
Kontakt:

Re: Macro for GC4EBTP - Challenge: The Addicted Mystery Cach

Legg inn av cachepus » lør 27 jul 2013 15:22

Jeg har en par mysterier med høy vanskelighetsgrad som burde begynne å gi høy poengsum nå, og som savner besøk...
Aina S.

Khamelen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:43
Registrert:tir 21 jun 2011 23:11

Re: Macro for GC4EBTP - Challenge: The Addicted Mystery Cach

Legg inn av Khamelen » ons 31 jul 2013 10:03

Sett fri assistenten din da! :P

Svar