"logo" i loggene?

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:
"logo" i loggene?

Legg inn av thomfre » ons 17 jul 2013 14:15

Jeg ser noen legger ved en "logo" (altså et bilde) på alle, eller nesten alle, loggene sine.

Hva er poenget med det?
Brukergalleriet må vel bli ganske ubrukelig etterpå?
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Brukeravatar
GadgetCats
Bruker
Bruker
Innlegg:239
Registrert:man 05 okt 2009 11:47
Sted:Bergen
Kontakt:

Re: "logo" i loggene?

Legg inn av GadgetCats » ons 17 jul 2013 15:20

Tipper det er en BadgeGen-badge som har skylden...
Bilde

EiFlei
Styret
Innlegg:53
Registrert:man 10 okt 2011 15:14

Re: "logo" i loggene?

Legg inn av EiFlei » ons 17 jul 2013 21:42

Har lagt merke til det jeg og, og misstenker også BadgeGen.
Selv bruker jeg heller lengere tid på å få "høyere valører" med bilder jeg har tatt under cacheturen. :wink:
Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: "logo" i loggene?

Legg inn av GorgonVaktmester » ons 17 jul 2013 21:48

På samme måten som at du som eier kan slette upassende logger kan du også slette upassende bilder. Og det at bildegakkeriet til cahcen fylles opp med logoer som egentlig ikke har noe med cachen å gjøre må vel være upassende nok?
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Argon18
Junior
Junior
Innlegg:71
Registrert:fre 06 jul 2012 21:37
Sted:Litt oppe, mest nede. Kongsberg

Re: "logo" i loggene?

Legg inn av Argon18 » ons 17 jul 2013 23:07

Deilig å bli minnet på den muligheten - altså å kunne slette intetsigende "bilder".

Badge'n kommer etter hvert som ordentlige bilder fyller galleriet !

Argon18

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: "logo" i loggene?

Legg inn av Raggsokk » ons 17 jul 2013 23:28

Litt i samme gate som urimelig lange signaturer altså? Det finnes jo som kjent en badge for det også...
- Raggsokk

Bilde

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: "logo" i loggene?

Legg inn av thomfre » tor 18 jul 2013 07:50

Hvis det er badge som er motivasjonen, blir det ikke da litt juks? (både med bilder, og med lang signatur)...

Badger skal man vel strengt talt få fordi man har gjort seg fortjent til de, eller?
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: "logo" i loggene?

Legg inn av Raggsokk » tor 18 jul 2013 10:12

Det er vel med dette som alt annet innen geocaching; hver får avgjøre med seg selv hva de selv kan stå for. Jeg kan jo f.eks. påstå at jeg har FTF på langt flere cacher enn jeg har for å jekke opp min egen statistikk, men hvem andre enn meg selv er det jeg lurer da? Jeg for min del følger egen samvittighet, så får alle andre gjøre som de vil.

Jeg har til og med sluttet å logge 'Discovered' på TBer og GCer som jeg ikke flytter videre. Jeg fikk litt avsmak for dette etter den historien med geocache nummer 2 mill, der folk fra hele verden la inn koder i loggene, samt lister fra eventer. Dette blir for meg bare statistikkfiksing som ikke har noe med geocaching å gjøre.
- Raggsokk

Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: "logo" i loggene?

Legg inn av GorgonVaktmester » tor 18 jul 2013 13:32

Jeg er veldig enig med Raggsokk, men ønsker ikke at mine Cacher skal fylles opp med bilder som ikke har noen relevans til Cachen. Derfor kommer jeg til å slette slike bilder.
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
Kjedalen
Senior
Senior
Innlegg:356
Registrert:tir 11 jan 2011 20:14
Sted:Tromsø

Re: "logo" i loggene?

Legg inn av Kjedalen » fre 19 jul 2013 00:18

Jeg ble litt nysgjerrig på hva dette kunne være for et "problem" jeg ikke hadde oppdaget. Jeg trålte derfor gjennom den del av cachene mine og så på bildegalleriene uten å finne noe slikt der. Så enten har jeg misforstått hva problemet er, eller så er det et fenomen som ennå ikke har nådd hit opp til det høye nord - så langt jeg har klart å finne ut.
BildeBilde

Brukeravatar
Brakar
Junior
Junior
Innlegg:71
Registrert:tir 16 okt 2012 21:26
Sted:Lier, Buskerud

Re: "logo" i loggene?

Legg inn av Brakar » tor 10 okt 2013 09:58

GorgonVaktmester skrev:Jeg er veldig enig med Raggsokk, men ønsker ikke at mine Cacher skal fylles opp med bilder som ikke har noen relevans til Cachen. Derfor kommer jeg til å slette slike bilder.
Tok en gjennomgang på mine cacher nå, og virker heldigvis til å være en trend som er for nedadgående. Endte opp med å slette kun 3 slike bilder. Nå har ikke jeg lagt ut mer enn 7 cacher, hvorav flere er mer enn 500 meter fra sivilisasjonen (langt til skogs for veldig mange).
Bilde

Hypatias
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:14
Registrert:søn 11 aug 2013 12:18

Re: "logo" i loggene?

Legg inn av Hypatias » tor 10 okt 2013 12:36

Senest i dag så jeg en CO skrive at h*n gjerne ville at cachere skulle legge inn bilde i loggen dersom de hadde tatt et fint et på turen. :) Jeg har lagt inn ett bilde på 70 cacher tror jeg, så det er ikke en vane for meg akkurat. Eventuelle bilder legger jeg på bloggen min. :)

Brukeravatar
Brakar
Junior
Junior
Innlegg:71
Registrert:tir 16 okt 2012 21:26
Sted:Lier, Buskerud

Re: "logo" i loggene?

Legg inn av Brakar » tor 10 okt 2013 12:58

Hypatias skrev:Senest i dag så jeg en CO skrive at h*n gjerne ville at cachere skulle legge inn bilde i loggen dersom de hadde tatt et fint et på turen. :) Jeg har lagt inn ett bilde på 70 cacher tror jeg, så det er ikke en vane for meg akkurat. Eventuelle bilder legger jeg på bloggen min. :)
Jeg setter stor pris på å få bilder fra turen i loggen og forsøker på samme måte å ta bilder når jeg selv er ute og cacher. Både for å se hvordan terrenget ved cachen endrer seg med årstidene, vær og tid på døgnet og morsommme/spennende bilder fra turen.

Det som har vært en diskusjon her er imidlertid bruken av logoer og illustrasjoner som ikke har noe med cachen å gjøre, f.eks. en "I am a geocache fan"-logo. Dersom det blir en vane at "alle" laster opp slike generelle logoer og illustrasjoner vil det ødelegge bildegalleriet (min mening).
Bilde

Brukeravatar
pafus
Junior
Junior
Innlegg:78
Registrert:man 21 nov 2011 20:32
Sted:Øvre Eiker

Re: "logo" i loggene?

Legg inn av pafus » fre 11 okt 2013 08:17

Jeg har fått noen slike bilder og syntes det er en uting. Hvis (les når) jeg nå sletter disse; får h*n som har lagt det ut melding om at bilde er slettet? Bør jeg evt begrunne det?
Bilde Bilde

Brukeravatar
Brakar
Junior
Junior
Innlegg:71
Registrert:tir 16 okt 2012 21:26
Sted:Lier, Buskerud

Re: "logo" i loggene?

Legg inn av Brakar » fre 11 okt 2013 08:28

pafus skrev:Jeg har fått noen slike bilder og syntes det er en uting. Hvis (les når) jeg nå sletter disse; får h*n som har lagt det ut melding om at bilde er slettet? Bør jeg evt begrunne det?
Ja, vedkommende som har lagt inn bildet får en melding. Jeg skrev noe slik som "Bildet er ikke relatert til cachen."
Bilde

Svar