http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... wp=GC1Y0VW
Dette er p.t. en mystery, med listede koordinater et tilfeldig sted, og så skal man observere et geografisk sted (et solur) og finne svar på noen spørsmål, for så å regne ut sluttkoordinatene for cachen, som er på et interessant sted. Begrunnelsen til cacheeier for ikke å gjøre dette til en enkel multi, med første trinn ved soluret, er at soluret ligger for nær en annen, tradisjonell cache. Det gjør det imidlertid litt rotete at koordinatene til selve soluret bare er gitt i cachebeskrivelsen, og ikke som listede koordinater eller waypoints.
Jeg leser reglene slik at det er fysisk utplasserte installasjoner som skal være 161 m fra hverandre, og at startpunktet for en multi (og listede koordinater for en mystery, for den del) godt kan ligge nærmere en fysisk cache enn 161 m hvis det ikke er en boks på startstedet. Har jeg misforstått, eller er det cacheeier som har misforstått?
Jeg mener å huske at løsningen på problemet med at interessante steder ligger nærmere hverandre enn 161 m nettopp kan være å gjøre ett av stedene til startpunktet for en multi. I dette tilfellet ville det absolutt løse "problemet".
Noen med gode kunnskaper om dette, f.eks. en av de relevante reviewerne?