Macro for GC4EBTP - Challenge: The Addicted Mystery Cacher

Alt om geocaching
Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker
Re: Macro for GC4EBTP - Challenge: The Addicted Mystery Cach

Legg inn av Raggsokk » fre 05 jul 2013 07:33

2v skrev:Hei

I følgje makroen er eg nummer 4 som logga GC122XF Rogaland Rundt. Så vidt eg minnest var eg TTF der, men fjerdemann logga på nett før meg. Me fann cachen på kvar vår dato (6/7-09 og 22/7-09). Skal det vera slik?

Har berre sjekka resultatet for den cachen, så eg veit ikkje om det gjeld andre av funna mine.

mvh 2v
Det står vel i oppgaven:
"Hvis flere har logget på samme dag så er det fremdeles logg rekkefølgen på Geocaching.com som er gjeldende ellers kan CO ikke kontrollere poengene"
Altså nok en god grunn til å være kjapt ute med funnloggen på nett, spesielt i travle tider...
- Raggsokk

Bilde

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Macro for GC4EBTP - Challenge: The Addicted Mystery Cach

Legg inn av Raggsokk » fre 05 jul 2013 07:37

Raggsokk skrev:
2v skrev:Hei

I følgje makroen er eg nummer 4 som logga GC122XF Rogaland Rundt. Så vidt eg minnest var eg TTF der, men fjerdemann logga på nett før meg. Me fann cachen på kvar vår dato (6/7-09 og 22/7-09). Skal det vera slik?

Har berre sjekka resultatet for den cachen, så eg veit ikkje om det gjeld andre av funna mine.

mvh 2v
Det står vel i oppgaven:
"Hvis flere har logget på samme dag så er det fremdeles logg rekkefølgen på Geocaching.com som er gjeldende ellers kan CO ikke kontrollere poengene"
Altså nok en god grunn til å være kjapt ute med funnloggen på nett, spesielt i travle tider...
Ooops... Så først etter at jeg postet at dere hadde logget på hver deres dato. Da lar jeg cacheeier svare!
- Raggsokk

Bilde

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo

Re: Macro for GC4EBTP - Challenge: The Addicted Mystery Cach

Legg inn av mamoreb » fre 05 jul 2013 08:35

AAHydeAndSeek skrev:Hvis det var ikke synlig så filtrerers GSAK Default (eller aktiv) databsen etter kjøring for alle cacher UTEN Publiseringsdato slik at man kan kjøre en logg oppdatering på cachene som ikke gir poeng.
Jeg la merke til dette - smart sak. Men har dere tips som hvordan man gjør loggoppdatering? Addlogs er fjernet fra GSAK, refresh cache har begrensning på 30 logger, og nedlasting av GPX-fil direkte fra cachesiden forbedret heller ikke situasjonen. Jeg har et 30-talls gamle mysterier uten publiseringslogg, men med mer enn 30 funnet-logger. Ikke klarte jeg å legge til publiseringslogg manuelt, heller...
Bilde

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Macro for GC4EBTP - Challenge: The Addicted Mystery Cach

Legg inn av thomfre » fre 05 jul 2013 08:44

mamoreb skrev:Men har dere tips som hvordan man gjør loggoppdatering? Addlogs er fjernet fra GSAK
Jeg oppdaterte GSAK og sjekka nå, ingenting er fjernet hos meg...
Bruk: Geocaching.com access->Get recent logs...
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen

Re: Macro for GC4EBTP - Challenge: The Addicted Mystery Cach

Legg inn av ArveAnd » fre 05 jul 2013 08:46

mamoreb skrev:
AAHydeAndSeek skrev:Hvis det var ikke synlig så filtrerers GSAK Default (eller aktiv) databsen etter kjøring for alle cacher UTEN Publiseringsdato slik at man kan kjøre en logg oppdatering på cachene som ikke gir poeng.
Jeg la merke til dette - smart sak. Men har dere tips som hvordan man gjør loggoppdatering? Addlogs er fjernet fra GSAK, refresh cache har begrensning på 30 logger, og nedlasting av GPX-fil direkte fra cachesiden forbedret heller ikke situasjonen. Jeg har et 30-talls gamle mysterier uten publiseringslogg, men med mer enn 30 funnet-logger. Ikke klarte jeg å legge til publiseringslogg manuelt, heller...
"get logs" heiter vel funksjonen?
Du bestemmer sjølv kor mange loggar du vil ha.
Eg la inn 500 på mine mystery-funn...(dei fleste hadde vel maks 50 så det tar ikkje såååå lang tid)

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo

Re: Macro for GC4EBTP - Challenge: The Addicted Mystery Cach

Legg inn av mamoreb » fre 05 jul 2013 09:04

Mange takk, thomfre og ArveAnd! Addlogs var en makro i forrige versjon av GSAK. Da jeg gikk inn på siden for denne makroen, stod det at den var fjernet pga. misbruk, påfulgt av meldinger om at det nå er håpløst å få lastet inn samtlige logger. Skulle ha sjekket nøyere - prøver i kveld!
Bilde

AAHydeAndSeek
Bruker
Bruker
Innlegg:108
Registrert:man 27 jul 2009 20:11

Re: Macro for GC4EBTP - Challenge: The Addicted Mystery Cach

Legg inn av AAHydeAndSeek » fre 05 jul 2013 09:42

I følgje makroen er eg nummer 4 som logga GC122XF Rogaland Rundt. Så vidt eg minnest var eg TTF der, men fjerdemann logga på nett før meg. Me fann cachen på kvar vår dato (6/7-09 og 22/7-09). Skal det vera slik?
Nei 2v, den skal ikke være slik. I følge det jeg ser var du TTF og min GSAK plasere deg som #3. Mulig det er noe "bakom" i dato feltet som gsak bruker som husker den faktiske logging rekkefølge men jeg har ikke sett noe slik. Jeg skal se litt på det.

Prøve å laste inn loggene på nytt, muligens slette de gamle loggene først. Den vil (bør) ikke påvirke noe annen statistikk eller annet i GSAK.
Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Macro for GC4EBTP - Challenge: The Addicted Mystery Cach

Legg inn av sven-egil » fre 05 jul 2013 12:39

mamoreb skrev:Mange takk, thomfre og ArveAnd! Addlogs var en makro i forrige versjon av GSAK. Da jeg gikk inn på siden for denne makroen, stod det at den var fjernet pga. misbruk, påfulgt av meldinger om at det nå er håpløst å få lastet inn samtlige logger. Skulle ha sjekket nøyere - prøver i kveld!
Bruk, hent logger funksjonen via API
Det fungerer fint og gjør adlogs overflødig.
Bilde Bilde Bilde

Brukeravatar
bjoff
Bruker
Bruker
Innlegg:139
Registrert:søn 18 apr 2010 22:16
Sted:Egersund, Rogaland

Re: Macro for GC4EBTP - Challenge: The Addicted Mystery Cach

Legg inn av bjoff » fre 05 jul 2013 17:42

AAHydeAndSeek skrev:Nei 2v, den skal ikke være slik. I følge det jeg ser var du TTF og min GSAK plasere deg som #3. Mulig det er noe "bakom" i dato feltet som gsak bruker som husker den faktiske logging rekkefølge men jeg har ikke sett noe slik. Jeg skal se litt på det.
Oppfatter at makroen bare tar hensyn til LogId og ikke til loggens dato, og dermed blir det nok slik 2v opplever.

I utdraget under (fra linje 53 i makroen) burde det sikkert også lagt en sjekk for loggdato som har høyere prioritet enn Id'en, men i farten virker det for meg ikke-trivielt å legge inn en slik sjekk

Kode: Velg alt

select COUNT(0) from Logs l1 where l1.lLogId <= l2.lLogId

Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior
Innlegg:1181
Registrert:ons 28 nov 2007 19:53
Sted:Oslo

Re: Macro for GC4EBTP - Challenge: The Addicted Mystery Cach

Legg inn av tomahg » fre 05 jul 2013 18:07

På cacher som mangler logg for publisering er det vel ikke noen entydig måte som alltid fungerer for å finne publiseringsdato, ei heller manuelt?
I min utregning brukte jeg dato for første funnet-logg der publiseringslogg manglet. Man mister noen poeng, men finnes det egentlig noe alternativ?
Der det finnes funnet-logger før publiseringslogg, brukte jeg publiseringslogg.

Kanskje macroen også kunne gjøre slik?

AAHydeAndSeek
Bruker
Bruker
Innlegg:108
Registrert:man 27 jul 2009 20:11

Re: Macro for GC4EBTP - Challenge: The Addicted Mystery Cach

Legg inn av AAHydeAndSeek » ons 10 jul 2013 00:23

Har lagt ut en ny versjon som korrigerer for logg rekkefølge problemet påpekt av 2v hvor noen har "etterlogget" og dermed var logID "feil". Den har endret et par av mine resultater litt ellers ser det ut som om det er OK.

Gi tilbakemelding hvis det er nå feil pga. noe annet jeg ikke har tatt høyde for.
Bilde

Brukeravatar
Indrebø
Bruker
Bruker
Innlegg:142
Registrert:fre 18 nov 2011 15:38

Re: Macro for GC4EBTP - Challenge: The Addicted Mystery Cach

Legg inn av Indrebø » ons 10 jul 2013 05:02

I min liste hadde jeg en cache uten publiseringslogg.
For å slippe å regne ut manuelt la jeg til publiseringslogg ved hjelp av denne makroen:

http://gsak.net/board/index.php?showtop ... ntry179758
Bilde

2v
Bruker
Bruker
Innlegg:289
Registrert:ons 27 feb 2008 20:24

Re: Macro for GC4EBTP - Challenge: The Addicted Mystery Cach

Legg inn av 2v » ons 10 jul 2013 10:00

AAHydeAndSeek skrev:Har lagt ut en ny versjon som korrigerer for logg rekkefølge problemet påpekt av 2v hvor noen har "etterlogget" og dermed var logID "feil".
Flott! Det verka, eg fekk 450 ekstra poeng. 335 av poenga på Rogaland Rundt, resten fordelt på mange andre.

Takk!

Brukeravatar
bjornda
Bruker
Bruker
Innlegg:217
Registrert:lør 15 nov 2008 15:18

Re: Macro for GC4EBTP - Challenge: The Addicted Mystery Cach

Legg inn av bjornda » tor 18 jul 2013 21:33

sven-egil skrev:
mamoreb skrev:Mange takk, thomfre og ArveAnd! Addlogs var en makro i forrige versjon av GSAK. Da jeg gikk inn på siden for denne makroen, stod det at den var fjernet pga. misbruk, påfulgt av meldinger om at det nå er håpløst å få lastet inn samtlige logger. Skulle ha sjekket nøyere - prøver i kveld!
Bruk, hent logger funksjonen via API
Det fungerer fint og gjør adlogs overflødig.
Prøvde å legge inn logger vha GSAK men etter to cacher må jeg vente i 1 time før jeg får tatt neste.... Det vil da ta maaaange timer å få oppdatert alle loggene på mine utlegg slik at jeg kan kjøre statistikken FindStatsGen3? Sist jeg gjorde dette var det AddLogs + FindStatsGen3 og det gikk som varm kniv i smør (Ok, det tok sin tid, men da kunne jeg hvertfall sitte her og se TV eller surfe mens jeg oppdaterte hver cache ....) Noe jeg har gått glipp av siden sist? Er jeg blitt old School på dette (også :? ....)?

Brukeravatar
Kjedalen
Senior
Senior
Innlegg:356
Registrert:tir 11 jan 2011 20:14
Sted:Tromsø

Re: Macro for GC4EBTP - Challenge: The Addicted Mystery Cach

Legg inn av Kjedalen » tor 18 jul 2013 22:45

bjornda skrev:Prøvde å legge inn logger vha GSAK men etter to cacher må jeg vente i 1 time før jeg får tatt neste.... Det vil da ta maaaange timer å få oppdatert alle loggene på mine utlegg slik at jeg kan kjøre statistikken FindStatsGen3? Sist jeg gjorde dette var det AddLogs + FindStatsGen3 og det gikk som varm kniv i smør (Ok, det tok sin tid, men da kunne jeg hvertfall sitte her og se TV eller surfe mens jeg oppdaterte hver cache ....) Noe jeg har gått glipp av siden sist? Er jeg blitt old School på dette (også :? ....)?
Dette høres rart ut. Regner med at du har en nyere GSAK-versjon. Du tar først utvalg (filtrerer) cachene dine og kjører GSAK-funksjonen "Hent nylige logger" med valget "Alle i dette filteret" og et maks antall logger som er høyere enn cachen din med flest funn. Jeg kjørte nettopp jobben for alle mine 105 utlegg, og det tok 10-15 minutter. Nå har ikke jeg så veldig mange funn på alle disse cachene, og det tar selvsagt lengre tid om du har mange logger på dine cacher. - Men mens jobben rusler og går kan du gjøre andre ting...
BildeBilde

Svar