Macro for GC4EBTP - Challenge: The Addicted Mystery Cacher

Alt om geocaching
AAHydeAndSeek
Bruker
Bruker
Innlegg:108
Registrert:man 27 jul 2009 20:11
Macro for GC4EBTP - Challenge: The Addicted Mystery Cacher

Legg inn av AAHydeAndSeek » tor 04 jul 2013 11:44

Jeg ble oppfordret til å skrive en makro for utregning av poengene til min Challenge cache - The Addicted Mystery Cacher. Den er nå tilgjengelig i v1.0B versjon.

Den forutsetter at man bruker GSAK og at man har lastet inn loggene helt ned til publiseringsloggen hvor man skal regne poeng. Bruk GSAK meny geocaching.com (GSAK v8.x ) Get Recent Logs. Her kan man sette det til f.eks. 100 for alle 5 stjernes, så da 4,5,4,0 osv. og hente inn loggene. Hvis du er loggg #100 eller mer så få du ikke så mange poeng uansett!!

Adressen: https://dl.dropboxusercontent.com/u/461 ... llenge.gsk (bruk 'lagre kobling som' og da kjøre den i Windows Explorer eller finne den i GSAK og importerer den)

Kjente bugs:
- noen cacher viser ikke publiseringslogg for enn eller annen grunn. Disse må regnes ut manuelt

Gi meg tilbakemelding om evt. feil og mangler.

Info publiseres her slik at den kan testes før den lastes opp til GSAK makro sidene eller et mer passende sted.

Lykke til
Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Macro for GC4EBTP - Challenge: The Addicted Mystery Cach

Legg inn av sven-egil » tor 04 jul 2013 15:54

Lastet inn alle logger og kjørt Macro.

Ser at FTF på utleggsdagen gir 0 gjentar Null poeng! :shock: :shock: :shock: :shock:
Macroen påstår også hardnakket at jeg har noen PreFind..,, og de gir Minus poeng....
Med manuell kontroll ser jeg ar jeg har logget på publiseringsdato....

Er det riktig at en FTF på publiseringsdagen ikke gir noe som helst poeng :shock:
Om det skal være slik anser jeg Challengen som lettere meningsløs...
Bilde Bilde Bilde

ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen

Re: Macro for GC4EBTP - Challenge: The Addicted Mystery Cach

Legg inn av ArveAnd » tor 04 jul 2013 16:00

følgende står i cacheteksten:
Cacher logget på publiseringsdag gir null poeng!!

Brukeravatar
cachepus
Junior
Junior
Innlegg:97
Registrert:man 07 des 2009 20:43
Sted:Oslo
Kontakt:

Re: Macro for GC4EBTP - Challenge: The Addicted Mystery Cach

Legg inn av cachepus » tor 04 jul 2013 16:03

Det ser ut til at makroen bommer med en dag for lite siden publiseringsdato.

Jeg mangler også poeng for noen funn, men jeg mangler kanskje publiseringslogg her?
addictedchallenge.png
addictedchallenge.png (69.45kiB)Vist 11809 ganger

Brukeravatar
cachepus
Junior
Junior
Innlegg:97
Registrert:man 07 des 2009 20:43
Sted:Oslo
Kontakt:

Re: Macro for GC4EBTP - Challenge: The Addicted Mystery Cach

Legg inn av cachepus » tor 04 jul 2013 16:04

ArveAnd skrev:følgende står i cacheteksten:
Cacher logget på publiseringsdag gir null poeng!!
Aha, det er ikke en bug, men en feature altså!

Brukeravatar
cachepus
Junior
Junior
Innlegg:97
Registrert:man 07 des 2009 20:43
Sted:Oslo
Kontakt:

Re: Macro for GC4EBTP - Challenge: The Addicted Mystery Cach

Legg inn av cachepus » tor 04 jul 2013 16:10

sven-egil skrev:Er det riktig at en FTF på publiseringsdagen ikke gir noe som helst poeng :shock:
Om det skal være slik anser jeg Challengen som lettere meningsløs...
De ville uansett gitt maks 5 poeng om man skulle fått for én dag, så de ville ikke gitt så mange poeng. Sånn jeg ser det gis det poeng for vanskelige cacher som få andre har funnet, og som man har måttet jobbet med en stund før man dro ut og fant den. "Slow And Hard Mystery Solver Challenge" altså.

ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen

Re: Macro for GC4EBTP - Challenge: The Addicted Mystery Cach

Legg inn av ArveAnd » tor 04 jul 2013 16:43

kjekk makro! Og for meg er poengsystemet heilt ok sidan eg har over 15.000 poeng :wink:

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Macro for GC4EBTP - Challenge: The Addicted Mystery Cach

Legg inn av sven-egil » tor 04 jul 2013 16:44

ArveAnd skrev:følgende står i cacheteksten:
Cacher logget på publiseringsdag gir null poeng!!
Det er Øya man først blir blind på :wink:

Nuhwell.....

Men de minus poengene er en Bug :wink:
I hvertfall de jeg har kikket på.
Bilde Bilde Bilde

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Macro for GC4EBTP - Challenge: The Addicted Mystery Cach

Legg inn av Raggsokk » tor 04 jul 2013 19:22

Bra challenge og bra makro! Men siden desimaltallene allikevel skal rundes opp, kunne desimalene vært sløyfet i poengsummen i HTML-output'en. Da hadde det blitt enklere å kopiere det over i Excel for videre utregning for de cachene som mangler publiseringsdato.

Ellers ser jeg at jeg at mine 104 mysterier ikke holdt til halvparten av kvalifikasjonskravet engang. Første gang jeg har blitt straffet for mange FTF og kjapp løsing av mysterieoppgaver! :)

Så alt jeg egentlig ønsker meg nå er en makro til som viser meg potensielt poengutbytte for hver av cachen i mitt gjeldende filter i GSAK, så jeg ser hvor jeg skal sette inn støtet!
- Raggsokk

Bilde

AAHydeAndSeek
Bruker
Bruker
Innlegg:108
Registrert:man 27 jul 2009 20:11

Re: Macro for GC4EBTP - Challenge: The Addicted Mystery Cach

Legg inn av AAHydeAndSeek » tor 04 jul 2013 20:02

Takk for testing hittil
De ville uansett gitt maks 5 poeng om man skulle fått for én dag, så de ville ikke gitt så mange poeng. Sånn jeg ser det gis det poeng for vanskelige cacher som få andre har funnet, og som man har måttet jobbet med en stund før man dro ut og fant den. "Slow And Hard Mystery Solver Challenge" altså.
Riktig forstått :! Man har neppe lagt inn mange timer hvis man har logget samme dag som publisering.

Kan noen som har "Prefinds" problemet se i gsak loggene (gå inn i Meny - Waypoint / Delete a log) og se på om datoen tilknyttet loggen stemmer med dato for publisering på geocaching.com. Jeg har en hvor disse har en dags forskjell med hvis problemet er større må jeg nok se om jeg kan kompensere for den. I cachepuss sin eksempel så er det riktig, prefind -4 dager, minus poeng!!

Andy
Bilde

AAHydeAndSeek
Bruker
Bruker
Innlegg:108
Registrert:man 27 jul 2009 20:11

Re: Macro for GC4EBTP - Challenge: The Addicted Mystery Cach

Legg inn av AAHydeAndSeek » tor 04 jul 2013 21:11

Ny versjon av macroen er lagret som fjerne alle .0 etter tallene og gjør opprunding av poengene.

Hvis det var ikke synlig så filtrerers GSAK Default (eller aktiv) databsen etter kjøring for alle cacher UTEN Publiseringsdato slik at man kan kjøre en logg oppdatering på cachene som ikke gir poeng.

Andy
Bilde

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Macro for GC4EBTP - Challenge: The Addicted Mystery Cach

Legg inn av Raggsokk » tor 04 jul 2013 21:27

AAHydeAndSeek skrev:Hvis det var ikke synlig så filtrerers GSAK Default (eller aktiv) databsen etter kjøring for alle cacher UTEN Publiseringsdato slik at man kan kjøre en logg oppdatering på cachene som ikke gir poeng.
La merke til det, men greit å presisere. En smart liten detalj det der.

Forøvrig har jeg begynt å kikke meg rundt etter bytte i nærområdet, og det er mye interessant der ute. Bl.a. "Hjelp! Jeg blir gal 2" gir såvidt jeg kan se 505 poeng i øyeblikket... På tide å begynne å logge noen av de 106 mysteriene jeg har liggende løst i GSAK, men ikke logget... :shock:
- Raggsokk

Bilde

2v
Bruker
Bruker
Innlegg:289
Registrert:ons 27 feb 2008 20:24

Re: Macro for GC4EBTP - Challenge: The Addicted Mystery Cach

Legg inn av 2v » fre 05 jul 2013 00:36

Hei

I følgje makroen er eg nummer 4 som logga GC122XF Rogaland Rundt. Så vidt eg minnest var eg TTF der, men fjerdemann logga på nett før meg. Me fann cachen på kvar vår dato (6/7-09 og 22/7-09). Skal det vera slik?

Har berre sjekka resultatet for den cachen, så eg veit ikkje om det gjeld andre av funna mine.

mvh 2v

Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior
Innlegg:1181
Registrert:ons 28 nov 2007 19:53
Sted:Oslo

Re: Macro for GC4EBTP - Challenge: The Addicted Mystery Cach

Legg inn av tomahg » fre 05 jul 2013 06:46

Raggsokk skrev:På tide å begynne å logge noen av de 106 mysteriene jeg har liggende løst i GSAK, men ikke logget... :shock:
Dette er jo penger i banken! Hvis de ikke er veldig godt besøkt, får du flere poeng om du venter... :-)

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Macro for GC4EBTP - Challenge: The Addicted Mystery Cach

Legg inn av Raggsokk » fre 05 jul 2013 07:24

tomahg skrev:
Raggsokk skrev:På tide å begynne å logge noen av de 106 mysteriene jeg har liggende løst i GSAK, men ikke logget... :shock:
Dette er jo penger i banken! Hvis de ikke er veldig godt besøkt, får du flere poeng om du venter... :-)
Joda, men det spørs jo hvor lenge man tør å vente også... Plutselig er det en hel gjeng som bestemmer seg for å dra på fellestur og dermed devaluerer cachen for lang tid fremover!
- Raggsokk

Bilde

Svar