Illustrasjoner

Informasjon om GiNo og de forskjellige sidene under gcinfo.no (portal, forum, wiki etc.)
Svar
wild
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:17
Registrert:fre 21 mar 2008 21:03
Illustrasjoner

Legg inn av wild » ons 30 apr 2008 07:47

Jeg trenger geocache-inspirerte illustrasjoner til en plakat.
Kan jeg bruke bilder jeg finner på gcinfo.no?

Brukeravatar
oversizeoregon
Junior
Junior
Innlegg:91
Registrert:fre 15 feb 2008 19:02
Sted:Jordet i Trysil.

Re: Illustrasjoner

Legg inn av oversizeoregon » ons 30 apr 2008 16:29

Har du ikke noen egne foto du kan bruke? Eller mener du logoer?
Hekta på cacher.

HundenHera
Bruker
Bruker
Innlegg:189
Registrert:man 25 feb 2008 14:57

Re: Illustrasjoner

Legg inn av HundenHera » ons 30 apr 2008 20:14

wild skrev:Jeg trenger geocache-inspirerte illustrasjoner til en plakat.
Kan jeg bruke bilder jeg finner på gcinfo.no?
gcinfo.no har ikke opphavsrett til eventuelle bilder du finner her, med mindre den som tok bildet ettertrykkelig har gitt fra seg denne. Men du kan selvsagt ta kontakt med fotografen selv og spørre.

HH

Brukeravatar
whoelse
Site Admin
Site Admin
Innlegg:334
Registrert:tir 27 nov 2007 21:41
Sted:Under tak

Re: Illustrasjoner

Legg inn av whoelse » ons 30 apr 2008 21:06

Jeg har tatt flere av de bildene du finner på http://www.gcinfo.no og vet hvem som har tatt de andre. På wiki'n ligger det vel også bilder og de er lagt ut under Creative Commons lisens som står referert til på wiki-sidene.

For å kunne svare må du fortelle litt mer om hva du skal bruke bildene til. F.eks. om det er kommersielt eller ikke.

Er det for å promotere geocaching på ikke-kommersiell basis så skal det mye til at jeg sier nei til at du kan bruke bilden jeg har tatt ihvertfall [:D] - så sant de som evt. er på bildene også synes det er greit. Om de skal brukes på en plakat vil jeg også tro du burde få større versjoner av bildene for at det ikke bare blir "grums".
Bilde

wild
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:17
Registrert:fre 21 mar 2008 21:03

Re: Illustrasjoner

Legg inn av wild » ons 30 apr 2008 22:09

whoelse skrev:For å kunne svare må du fortelle litt mer om hva du skal bruke bildene til. F.eks. om det er kommersielt eller ikke.

Er det for å promotere geocaching på ikke-kommersiell basis så skal det mye til at jeg sier nei til at du kan bruke bilden jeg har tatt ihvertfall [:D] - så sant de som evt. er på bildene også synes det er greit. Om de skal brukes på en plakat vil jeg også tro du burde få større versjoner av bildene for at det ikke bare blir "grums".
Det lovet bra! :)
Det er til en informasjonsplakat ang et lite innføringskurs vi skal ha. Det kommerielle oppi dette er at vi muligens kjøper inn frukt og evt mineralvann for salg, ellers er det fint lite kapital ute og går her, ja!

Hørtes det greit ut? :)

Brukeravatar
whoelse
Site Admin
Site Admin
Innlegg:334
Registrert:tir 27 nov 2007 21:41
Sted:Under tak

Re: Illustrasjoner

Legg inn av whoelse » lør 03 mai 2008 10:18

Beklager seint svar, men var litt opptatt med et vist Vårevent...

Jeg synes at for slike ting er helt greit "låne" fra http://www.gcinfo.no!

Så jeg vil si at så lenge ingen andre av bidragsyterne til http://www.gcinfo.no sier fra om annet i denne tråden så er du herved innvilget rett til å låne både tekst og illustrasjoner fra gcinfo.no til det som klart høres ut som et "ikke-kommersielt kurst om geocaching". Skal sende epost til de andre og spørre om det er greit for dem.

Når det gjelder wiki-innhold så er de lagt ut i følge en listens som gir deg rettigheter til å bruke innholdet der til ikke-kommersielle ting.

Hmm, vi burde kanskje utarbeide noen generelle retningslinjer for http://www.gcinfo.no... og der også eksplisitt legge ut lisensieringsbetingelser... bør vist skjerpe meg/oss :D
Bilde

anders99

Re: Illustrasjoner

Legg inn av anders99 » lør 03 mai 2008 12:23

whoelse skrev: Hmm, vi burde kanskje utarbeide noen generelle retningslinjer for http://www.gcinfo.no... og der også eksplisitt legge ut lisensieringsbetingelser... bør vist skjerpe meg/oss :D
Ja. Alt materiale på gcinfo.no burde vært underlagt en felles lisensbetingelse. Noe som sikrer geocaching-miljøet fri tilgang til ikke-kommersielle formål. Samtidig som organisasjonen kan bruke det til f.eks. geocoins, t-skjorter og lignende for å finansiere driften sin.

Noen som har erfaring med slikt kan kanskje plukke ut en egnet lisenstekst. Denne burde vært referert til i alt materiale på sidene (wiki, forum, portal og statistikk), både i html-teksten og inne i logoer og bilder.

Og mens jeg er inne på det. Hva med å lage en Norwegian geocoin 2008? F.eks. med GCinfo-logoen på den ene siden og ha en konkurranse om forsiden av mynten? Så kan myntene selges gjennom organisasjonen til tilnærmet kostpris. Driftskostnadene på nettstedet er rundt tusen kroner årlig, et overskudd kunne jo brukes til å finansiere det.

Brukeravatar
Mimbi
Junior
Junior
Innlegg:67
Registrert:man 21 apr 2008 11:36
Sted:Skien

Re: Illustrasjoner

Legg inn av Mimbi » lør 03 mai 2008 17:02

Kjempeide! Bare finn et annet navn kanskje, siden det allerede finnes en som heter Norwegian Geocoin 2008 :D
BildeBilde

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Innlegg:1472
Registrert:ons 21 nov 2007 08:26
Sted:Molde
Kontakt:

Re: Illustrasjoner

Legg inn av bjorges » lør 03 mai 2008 18:41

anders99 skrev: Ja. Alt materiale på gcinfo.no burde vært underlagt en felles lisensbetingelse. Noe som sikrer geocaching-miljøet fri tilgang til ikke-kommersielle formål. Samtidig som organisasjonen kan bruke det til f.eks. geocoins, t-skjorter og lignende for å finansiere driften sin.

Noen som har erfaring med slikt kan kanskje plukke ut en egnet lisenstekst. Denne burde vært referert til i alt materiale på sidene (wiki, forum, portal og statistikk), både i html-teksten og inne i logoer og bilder.

Og mens jeg er inne på det. Hva med å lage en Norwegian geocoin 2008? F.eks. med GCinfo-logoen på den ene siden og ha en konkurranse om forsiden av mynten? Så kan myntene selges gjennom organisasjonen til tilnærmet kostpris. Driftskostnadene på nettstedet er rundt tusen kroner årlig, et overskudd kunne jo brukes til å finansiere det.
Tanken(e) er allerede tenkt, og arbeidet med lisensregler er i gang, det har bare tatt litt tid (som alt annet).
Vi er ganske nær ved å fullføre dette :)
Bilde

wild
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:17
Registrert:fre 21 mar 2008 21:03

Re: Illustrasjoner

Legg inn av wild » søn 04 mai 2008 14:05

whoelse skrev:Så jeg vil si at så lenge ingen andre av bidragsyterne til http://www.gcinfo.no sier fra om annet i denne tråden så er du herved innvilget rett til å låne både tekst og illustrasjoner fra gcinfo.no til det som klart høres ut som et "ikke-kommersielt kurst om geocaching". Skal sende epost til de andre og spørre om det er greit for dem.
Tusen takkakk, da regner jeg det som avklart og i orden.

Svar