Cointest 4: Geocaching i genene?

Alt om geocaching
juniunge
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:3
Registrert:søn 04 mar 2012 11:43
Re: Cointest 4: Geocaching i genene?

Legg inn av juniunge » tor 21 mar 2013 18:50

B: Mitt første funn... :)

Som sagt før så registrerte jeg meg med eget nick 25.4.2011, den 30.4. ble sekken pakka, og turen ble lagt til Kongsberg sammen med jomale, og det første av 5 funn denne dagen ble Knutehytta. Her leita vi ganske mye, og det var utrolig artig da jeg som "nybegynner" kunne plukke fram boksen. :) Innimellom blir det jo også noen DNF'er, og den første var Tunhovdskrubbens båt på Dagali. Denne gangen hadde jeg og jomale lagt ut på langtur, og det var litt surt å reise hjem uten å finne alle. Den helt ville jublinga ble det 18.5.11 på Nedre Eiker, da vi ble FTF i Svarttjerngrotta... :D

juniunge
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:3
Registrert:søn 04 mar 2012 11:43

Re: Cointest 4: Geocaching i genene?

Legg inn av juniunge » tor 21 mar 2013 19:39

C: ......nicket mitt.

De små grå fikk en del å drive med, da jeg skulle prøve å finne meg et nick. Jeg også hadde/har et brukernavn som er komponert av Telenor, men jeg syntes ikke det passet. Jeg tenkte på så mye rart, også på fødselsdato, og da datt det ned et nytt ord gitt.... Unge og unge, fru Blom, var vel det den gangen Elvis begynte å bli populær.... :)

Brukeravatar
Kjedalen
Senior
Senior
Innlegg:356
Registrert:tir 11 jan 2011 20:14
Sted:Tromsø

Re: Cointest 4: Geocaching i genene?

Legg inn av Kjedalen » tor 21 mar 2013 20:15

Så til slutt C - nicket mitt:

Oppe i fjellsida ovenfor barndomshjemmet mitt ligger to små fjelldaler, Sør-Kjedalen og Inner-Kjedalen. Disse har vært viktige turmål for meg, mest som steder jeg passerer til og fra det egentlige målet for turen – varden på Kjedalsfjellet med vardebok som jeg for tida har som profilbilde på GC. Dette navnet har jeg benyttet som brukernavn i mange tilfeller opp gjennom årene. Området finnes nederst i midten på avatarbildet (kartet) mitt. I dag fins det selvfølgelig cacher på alle tre nevnte steder, men som forventet ikke blant de mest besøkte…
BildeBilde

mojohns6
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:17
Registrert:tir 06 mar 2012 01:57
Sted:skarnes

Re: Cointest 4: Geocaching i genene?

Legg inn av mojohns6 » tor 21 mar 2013 22:44

A: Hadde for så vidt hørt om geocaching via div. medier, men prøvde meg ikke før min bror sa han hadde startet.
Fant fort ut at dette var en flott hobby, og nå er hele familien hekta. :lol:
mojohns6

mojohns6
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:17
Registrert:tir 06 mar 2012 01:57
Sted:skarnes

Re: Cointest 4: Geocaching i genene?

Legg inn av mojohns6 » tor 21 mar 2013 22:50

B: Første tur.

Husker at jeg lastet ned appen fra Groundspeak en kveld. Dagen etter var eg på jobb i oslo, og fikk lyst til å se
om appen klarte å finne noen cacher. Det gjorde den. Var bare å velge og vrake. Jeg sto tross alt på Løren når jeg søkte
nearest cache. Brukte lunsjpausen den dagen på å finne min første som var "kanonhallen". :D
mojohns6

mojohns6
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:17
Registrert:tir 06 mar 2012 01:57
Sted:skarnes

Re: Cointest 4: Geocaching i genene?

Legg inn av mojohns6 » tor 21 mar 2013 22:53

C: Bakgrunn for nick.

Grunnen til at jeg har dette nicket er rett og slett at min e-post starter med mojohns6. 8)
mojohns6

Hvammen
Bruker
Bruker
Innlegg:116
Registrert:søn 10 jul 2011 17:39

Re: Cointest 4: Geocaching i genene?

Legg inn av Hvammen » tor 21 mar 2013 23:28

A:
Jeg "oppdaget" geocaching for mange år siden i en eller annen avisartikkel. Den var nok litt dårlig skrevet, for jeg trodde jeg skulle finne en *noe*, ta den med meg, og gjemme den på nytt slik at andre skulle finne den igjen.. Altså; jeg var forvirret, i tillegg manglet jeg en GPS. Smartmobilens inntog gjorde at jeg plutselig hadde en GPS og snublet jeg over en ny avisartikkel. Denne gangen litt enklere forklart, samt at det fantes en æpp. Mer i neste innlegg...

Hvammen
Bruker
Bruker
Innlegg:116
Registrert:søn 10 jul 2011 17:39

Re: Cointest 4: Geocaching i genene?

Legg inn av Hvammen » tor 21 mar 2013 23:36

B:
Jeg har en bijobb i barnevernet, og jeg slet virkelig med å motivere noen av ungdommene med å komme seg litt utendørs, så jeg lastet ned æppen og spurte om noen ville være med på skattejakt. Dette syntes ungdommen var spennende, og jeg synes det nok var enda mer spennende. Vi fant flere cacher den dagen. Den første var "HTO - Disen" på Hamar. Vi lette i en evighet, før jeg lette på det mest opplagte stedet og fant cachen. Logget i feil rekkefølge, så det er ikke denne som står oppført, men pytt sann..

Dagen endte også med en DNF som ble funnet dagen etter. Da i følge med tilsammen 3 voksne og 3 ungdommer. Nemlig "Apis" av Erling, og så på Hamar. Vi var seks stykker som lette i tre kvarter, altså 4,5 effektive letetimer, før jeg endelig fant den inni en skrue. Den er nå arkivert, synd.. Gleden var stor blandt alle seks. I tillegg ble jeg MEGET fascinert over hvor kretivt og godt gjemt disse kunne være. Lysten bare økte etter det!

Hvammen
Bruker
Bruker
Innlegg:116
Registrert:søn 10 jul 2011 17:39

Re: Cointest 4: Geocaching i genene?

Legg inn av Hvammen » tor 21 mar 2013 23:38

C:
Som mange andre her er det en kjedelig forklaring på nicket. Hvammen er etternavnet mitt. Jeg, fruen og barna er siden blitt Team Hvammen, og entusiasmen er blitt større hos barna nå som de er med i "teamet".

guen0062
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:7
Registrert:lør 19 mar 2011 17:05

Re: Cointest 4: Geocaching i genene?

Legg inn av guen0062 » fre 22 mar 2013 09:14

Spørsmål C:
Geocaching navnet mitt er ikke så særlig interessant. De fleste plasser hvor jeg må lage en brukernavn eller "nickname" bruker jeg guen0062. Dette var epost adresse mitt når jeg gikk på universitetet i Minnesota før jeg flyttet til Norge. Guen er de første bokstavene i etternavnet mitt. Jeg hadde tenkt å bytte det for en stund side men etter så mange funn (mange mange, har få i forhold til de mest ivrige goecachere her oppe) bestemte jeg meg for å fortsette med den jeg hadde.

froweg
Styret
Innlegg:7
Registrert:man 14 mar 2011 19:21

Re: Cointest 4: Geocaching i genene?

Legg inn av froweg » fre 22 mar 2013 16:11

A:
Jeg oppdaga først geocaching ved at jeg hadde fri fra universitetet en dag og tv'en stod på i bakgrunnen og der gikk en reprise av Norge Rundt, der var dem på Geocaching og det så jo veldig spennende ut, så jeg googlet litt om det og lagde meg egen konto og lasta ned appen til iphonen :)

froweg
Styret
Innlegg:7
Registrert:man 14 mar 2011 19:21

Re: Cointest 4: Geocaching i genene?

Legg inn av froweg » fre 22 mar 2013 16:15

B:
Min første tur ble samme dag som jeg lagde kontoen, og gikk til "Røstbakktoppen Mast NANO" i Tromsø siden den lå rett ved der jeg bodde, dessverre hadde jeg ikke peiling på hva jeg sku se etter siden jeg ikke visste da hvordan en nano så ut, så jeg måtte gå hjem uten noe funn. Men senere prøvde jeg meg på Polarmuseet-cachen og den fant jeg og dermed ble jeg hektet :)

froweg
Styret
Innlegg:7
Registrert:man 14 mar 2011 19:21

Re: Cointest 4: Geocaching i genene?

Legg inn av froweg » fre 22 mar 2013 16:17

C:
Nicket mitt ja, det er så enkelt og greit at det er di 3 første bokstavene i fornavnet og etternavnet mitt :)

larsh22
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:4
Registrert:fre 22 mar 2013 16:42

Re: Cointest 4: Geocaching i genene?

Legg inn av larsh22 » fre 22 mar 2013 16:50

Svar på spørsmålene:
A Fikk info av noen venner.
B Mitt første forsøk var Valhall. Det var i september i fjor. Fann den ikke da, men senere.
C Navnet mitt.

Team Dreggen 2
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:5
Registrert:tir 19 mar 2013 23:50

Re: Cointest 4: Geocaching i genene?

Legg inn av Team Dreggen 2 » fre 22 mar 2013 20:00

A: Jeg hadde sett venners statusoppdateringer på Facebook om dette Geocaching et par ganger, og googlet litt for å finne ut hva det var. Ble hektet før jeg hadde funnet nummer 1 :)

Mvh,
Torkil (for Team Dreggen 2)

Svar