Nattens geocaching

Alt om geocaching
Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker
Nattens geocaching

Legg inn av Raggsokk » lør 09 mar 2013 08:19

Disse geocachene blir stadig med avanserte og utspekulerte. Jeg var ute på nattcaching i natt, og tenkte for en gangs skyld jeg ville slippe en spoiler for hele cacheopplevelsen. Slik gikk det til:

Det startet i forbindelse med et GSAK-event i regi av Rhesus Minus, der temaet var makroprogrammering for nybegynnere. Mot slutten av eventet slapp Sven-Egil koordinatene til en cacheløype som startet utenfor. På de oppgitte koordinatene fant man en geocoin og en QR-kode. QR-koden ga en URL til brukermanualen til et lite, bærbart røntgenapparat. Her ble vi (trolig en 8-10 stykker) stående og fundere litt, før vi oppdaget en tilhenger smekkfull av gammelt medisinsk-teknisk utstyr. Etter litt leting fant vi dette røntgenapparatet, fikk satt strøm på det og røntgenfotograferte geocoinen. Og jammen dukket det opp nye koordinater på bildet!

Disse koordinatene førte til et hotell litt oppe i skråningen. Her ble feltet litt spredt på grunn av stigningen, så TeamNilsen, Rhesus Minus, Marlin85 og Mariusno fikk et forsprang på meg. Jeg hadde LillePille på skuldrene og slet med å holde følge med tetfeltet. Til slutt kom vi frem til hotellet, nærmere bestemt på et konferanserom. Under bordet var det festet en pose; denne inneholdt en bunke A4-ark og en femtiøring. Her lå det forresten også en TB man kunne logge. På arket var det tegnet en slags curling-bane, og for å komme videre måtte man knipse femtiøringen fra startfeltet og få den til å stoppe akkurat i målfeltet. Mynten laget et spor etter seg på arket, så det gikk an å se av sporene om man hadde klart det.

Når oppgaven var løst, skulle man ta med arket til resepsjonen og levere det der, og samtidig spørre om det var noen beskjeder til rom 410. Hotellet hadde ikke noe rom 410, men istedet fikk man da utlevert cacheboksen og kunne logge. Jeg signerte som nummer 5 i loggen etter de nevnte herrer.

Og så våknet jeg.

Er det på tide å få psykologhjelp nå, tror dere? Eller er slikt vanlig når man har drevet med denne hobbyen en stund?
- Raggsokk

Bilde

Bikeridr
Bruker
Bruker
Innlegg:107
Registrert:fre 26 des 2008 08:54
Sted:N56°57', E023°56'

Re: Nattens geocaching

Legg inn av Bikeridr » lør 09 mar 2013 09:07

^^
Flott historie. Da er det bare å sette i gang og lage en slik multimystery.
Det er nok i drømme man finner de beste cachene :lol:

(Hmm, tror jeg skal låne elementer fra historien din på et fremtidig utlegg).
Bilde

famv17
Junior
Junior
Innlegg:97
Registrert:tir 08 mai 2012 19:47

Re: Nattens geocaching

Legg inn av famv17 » lør 09 mar 2013 09:32

Hehe... Må innrømme at jeg har vært på mang en FTF-jakt å våknet temmelig skuffet.
Men ingen av jaktene har vært så utspekkulerte som den du forteller om her.
Flott drøm! :)
Bilde

ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen

Re: Nattens geocaching

Legg inn av ArveAnd » lør 09 mar 2013 09:35

Fantastisk fin cache-historie... og det er sikkert nokon som tar tak i element frå denne historien i nye cachar!

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Nattens geocaching

Legg inn av sven-egil » lør 09 mar 2013 10:18

Svarte...... :evil:

Nå må jeg finne på noe annet til påske!

Takk for at du spoilet hele oppgaven!

Noen som ønsker å kjøpe et pent brukt russisk røntgen apparat?
Mulig det "lekker" litt, men om dere oppbevarer det langt unna folk og fe og ikke er nær det for ofte et det helt trygt i bruk.
Dette fikk jeg beskjed om av selger, og jeg ser ingen grunn til å tvile på en som heter Mr. puten!

Han som solgte det til meg, hadde også masse airbagger, bilfelger og diverse våpenteknologi.
Han kunne også skaffe noen refleksløype bokser som lyser i mørket :D
De var vist fra Kiev og Tjernobyl.

Han virket helt seriøs :D

Kontakt meg på p.m. Om dere ønsker flotte kvalitetsvarer som kan anrike hobbyen.
Bilde Bilde Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Nattens geocaching

Legg inn av sven-egil » lør 09 mar 2013 10:20

Raggsokk skrev:
Er det på tide å få psykologhjelp nå, tror dere? Eller er slikt vanlig når man har drevet med denne hobbyen en stund?
Du er en syk, syk, mann.....
Bilde Bilde Bilde

Team_Halvorsen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:33
Registrert:ons 14 nov 2012 22:24

Re: Nattens geocaching

Legg inn av Team_Halvorsen » lør 09 mar 2013 10:26

haha

ingsve
Senior
Senior
Innlegg:999
Registrert:ons 05 mar 2008 18:07
Sted:Lillesand
Kontakt:

Re: Nattens geocaching

Legg inn av ingsve » lør 09 mar 2013 10:33

Herlig............. :lol: :lol: :lol: :lol:
Bilde

Brukeravatar
Barskog
Junior
Junior
Innlegg:71
Registrert:søn 13 feb 2011 12:33
Sted:Sande i Vestfold

Re: Nattens geocaching

Legg inn av Barskog » lør 09 mar 2013 11:38

Psykologhjelp? Min teori er at vi alle som driver med dette er under psykologbehandling. Når all annen behandling er prøvd, uten signifikant effekt, blir man nullstilt og omprogrammert i hodet for og begynne å lete etter plastbokser av forskjellige slag. Kan være at du nå er offer for en ny versjon av programvaren, tydeligvis en beta versjon. Psykologene og programmererne bruker dette forumet + logger for å se hva vi skriver. De justerer behandlingen/programmeringen ut fra dette! Denne teorien er jeg helt sikker på..

Barskog

Brukeravatar
BosseG
Bruker
Bruker
Innlegg:238
Registrert:fre 19 nov 2010 23:50
Sted:Bærum

Re: Nattens geocaching

Legg inn av BosseG » lør 09 mar 2013 12:33

Fantastisk! Her gikk jeg fem på. Våknet først ved "så våknet jeg". Syns ikke det var noe rart eller sykt ved beskrivelsen.
Hjelp....
Bilde

Team Vind
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:34
Registrert:søn 22 jul 2012 19:13

Re: Nattens geocaching

Legg inn av Team Vind » lør 09 mar 2013 19:02

Haha

Hvordan gikk jeg glipp av dette på Ælvetreffet tenkte jeg, før jeg sporet helt av ved denne 50 øringen og arket.

Men artig drøm. Og neida det er ikke noe galt med deg, dette er helt normalt.



Mvh
Team Vind:)
TeamVind + Pia the dog:)

Team eika
Bruker
Bruker
Innlegg:211
Registrert:tir 30 aug 2011 20:06

Re: Nattens geocaching

Legg inn av Team eika » lør 09 mar 2013 22:31

Det var en kjempeflott historie noe av det beste jeg har lest på lenge. Har du sjekket kartet for å se om det kanskje kunne ligge en mystery der.

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Nattens geocaching

Legg inn av GorgonVaktmester » man 11 mar 2013 00:54

Hmmmm.... Når den eneste tankern som sviver baki hodet mens man leser innlegget er: "Hvordan skal Sven-Egil unngå at røntgenapparatet og coinen blir mugglet?" :stupid: Da skjønner man at man er hekta, og at men i grunnen forventer seg hva som helst av finurlige cacher fra Sven-Egil ^^
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

marlin85
Bruker
Bruker
Innlegg:156
Registrert:ons 09 feb 2011 18:11
Sted:Lier

Re: Nattens geocaching

Legg inn av marlin85 » man 11 mar 2013 08:47

Jaja... Artig å høre at du drømmer om meg :)

Har vel hatt noen sånne rare drømmer med geocaching, men denne var noe mere spesiell.

Er vel ikke noe galt i å ha så fantasi rike drømmer
Bilde

Bilde

mariusno
Bruker
Bruker
Innlegg:152
Registrert:tir 15 feb 2011 00:08
Sted:Oslo/Lier

Re: Nattens geocaching

Legg inn av mariusno » man 11 mar 2013 09:20

Betyr det at jeg kan logge "Attended" på Ælvetreff #4?

Svar