Adventskalender Asker&Bærum, Røyken&Hurum og Lier

Alt om geocaching
Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior
Innlegg:1181
Registrert:ons 28 nov 2007 19:53
Sted:Oslo
Re: Adventskalender Asker&Bærum, Røyken&Hurum og Lier

Legg inn av tomahg » søn 11 nov 2012 09:37

sven-egil skrev:Noen utleggere har jo noen yndlings områder :lol:
Og noen FTF jegere står på tomgang hele adventstiden, godt posisjonert etter hvor utlegger holder til :lol:
Å legge en liten list i veien for disse tomgangskjøringene er jo også litt festlig :wink:

Så vi har valgt å holde kortene tett mot brystet og har laget en liste på en lukket Facebook gruppe hvor kun deltagerne har adgang.
Jeg har ingen planer om å være på noen FTF-jakt i år, så jeg bryr meg egentlig ikke...

Men er det ikke litt merkelig at de som har lagt ut cacher i adventskalenderen skal ha en fordel i forhold til alle andre når det kommer til FTF-mulighet, siden de vet mer enn andre om hvor det er sannsynlig at cachene publiseres?

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Adventskalender Asker&Bærum, Røyken&Hurum og Lier

Legg inn av sven-egil » søn 11 nov 2012 10:34

De som bidrar får jo noen fordeler....
Det blir jo bare sånn ;-)
Bilde Bilde Bilde

oppned

Re: Adventskalender Asker&Bærum, Røyken&Hurum og Lier

Legg inn av oppned » søn 11 nov 2012 12:14

tomahg skrev: Men er det ikke litt merkelig at de som har lagt ut cacher i adventskalenderen skal ha en fordel i forhold til alle andre når det kommer til FTF-mulighet, siden de vet mer enn andre om hvor det er sannsynlig at cachene publiseres?
Jeg vil da si at området er godt opplyst jeg... Adventskalender Asker & Bærum, Røyken & Hurum og Lier...
Da er det jo bare og plassere seg Rundt Midtbygda ett sted så er man jo i ca. midten... :lol:
Dette er jo også en kalender som ikke legger noe stor press på FTF men heller ønsker og vri fokus mot en god opplevelse og senke stresset i Julestria.

arvf
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:38
Registrert:lør 29 mai 2010 19:48
Sted:Røyken

Re: Adventskalender Asker&Bærum, Røyken&Hurum og Lier

Legg inn av arvf » søn 11 nov 2012 14:26

oppned skrev:
tomahg skrev: Men er det ikke litt merkelig at de som har lagt ut cacher i adventskalenderen skal ha en fordel i forhold til alle andre når det kommer til FTF-mulighet, siden de vet mer enn andre om hvor det er sannsynlig at cachene publiseres?
Jeg vil da si at området er godt opplyst jeg... Adventskalender Asker & Bærum, Røyken & Hurum og Lier...
Da er det jo bare og plassere seg Rundt Midtbygda ett sted så er man jo i ca. midten... :lol:
Dette er jo også en kalender som ikke legger noe stor press på FTF men heller ønsker og vri fokus mot en god opplevelse og senke stresset i Julestria.
Vi som bor på Midtbygda har med andre ord allerede en fordel i forhold til alle andre.
Bilde

Brukeravatar
BosseG
Bruker
Bruker
Innlegg:238
Registrert:fre 19 nov 2010 23:50
Sted:Bærum

Re: Adventskalender Asker&Bærum, Røyken&Hurum og Lier

Legg inn av BosseG » søn 02 des 2012 15:14

Oppned var raus nok å gi en Co-FTF for "Julestria 1 - Velkommen til Gokk #440" til alle som deltok på Julestria-1 treffen, og som fant nissen i skauen. Betyr det at vi alle kan registrere en FTF, eller skal ingen av oss gjøre det?
Det var f.ø. veldig morsomt å luske midt i natten i månelys på hvitpuddrede skogsstier med både utsikt til opplyst sivilisasjon og dyp skygge under høye grantrær. Forbausende mange lyktgubber ute.
Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Adventskalender Asker&Bærum, Røyken&Hurum og Lier

Legg inn av sven-egil » søn 02 des 2012 17:52

Siden det egentlig ikke finnes noen som helst regler rundt FTF er det jo opp til Geocachere og eiere hvordan dette gjøres.

En CoFTF betyr at fler en en var med på å finne cachen først, og da kan alle logge FTF.
Mange mener dette er tull for kun 1 kan være først....
Men siden det ikke finnes noen regler så kan man gjøre som man vill :P
Og det finnes ingen offisiell statistikk som omhandler FTF, og derfor kan man heller ikke lage noen cache som har FTF som har antall FTF som krav.
Men ulike statistikk programmer har jo muligheten til å registrere FTF (F.Eks FindStatGen som benyttes i GSAK)

Vi som har utformet "reglene" rundt Julestria-kalenderen oppmuntrer til fellesturer og å dele opplevelsene og ikke kjempe om å være først, koste hva det koste vil.
Vi vil heller fokusere på å dele gledene/godene en å være først for en hver pris.

Så når cache-eier oppfordrer alle til å logge coFTF kan alle som var tilstede logge FTF.

Når jeg var på tur i dag sammen med oppned, så vi Mamboreb lenger nede i bakken, vi valgte å vente og tok følge det siste stykket og alle vi logget en FTF, selv om jeg så og plukket boksen noen mikrosekunder før de andre....
Om vi skulle ha begynt å løpe (og knive og sloss) om en FTF ville det bare vært usmakelig.

Så logg din FTF med god samvittighet!

Julen handler om å dele, ikke om å sloss for et ord i statistikken.
Bilde Bilde Bilde

Brukeravatar
ninad
Senior
Senior
Innlegg:916
Registrert:tir 11 des 2007 21:27
Sted:Markagrensa

Smiskeinnlegg: Adventskalender Asker&Bærum, Røyken&Hurum og

Legg inn av ninad » man 03 des 2012 14:40

Såvidt jeg har skjønt ut fra det jeg har lest i denne tråden, finnes det ikke en liste med oversikt over førjulscachene dere legger ut i Asker, Bærum, Røyken, Hurum og Lier, og heller ingen planer om å lage en. Vit at den er sterkt ønsket!
Bilde Bilde

Brukeravatar
Brakar
Junior
Junior
Innlegg:71
Registrert:tir 16 okt 2012 21:26
Sted:Lier, Buskerud

Re: Smiskeinnlegg: Adventskalender Asker&Bærum, Røyken&Hurum

Legg inn av Brakar » man 03 des 2012 15:06

ninad skrev:Såvidt jeg har skjønt ut fra det jeg har lest i denne tråden, finnes det ikke en liste med oversikt over førjulscachene dere legger ut i Asker, Bærum, Røyken, Hurum og Lier, og heller ingen planer om å lage en. Vit at den er sterkt ønsket!
Joda, klart de har liste. Men på lukket FB-gruppe. Slik at vi andre ikke skal luske i buskene til utlegger i jaget etter FTF... Droppet gårsdagen som virkelig befant seg i Gokk ( :) ), men første luke var i hvertfall meget vellykket. Både ut fra logger fra de som var der i forbindelse med eventet og fra egen erfaring.

Jeg har imidlertid bokmerket et søk på Julestria:
http://www.geocaching.com/seek/nearest. ... submit4=Go

Da kan du hvertfall sjekke om luken er åpnet (om da cachen ikke er innenfor din varslingsradius) og få en enkel oversikt over de foregående cachene i serien.
Sist redigert av Brakar den man 03 des 2012 15:11, redigert 3 ganger totalt.
Bilde

Brukeravatar
ninad
Senior
Senior
Innlegg:916
Registrert:tir 11 des 2007 21:27
Sted:Markagrensa

Re: Adventskalender Asker&Bærum, Røyken&Hurum og Lier

Legg inn av ninad » man 03 des 2012 15:09

Jeg må presisere: En liste over publiserte cacher :D Har overhodet ingen tanker om å prøve meg på noen pregreier, men hadde syntes det var ok med en enkel måte å få oversikt over serien på :)
Bilde Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Adventskalender Asker&Bærum, Røyken&Hurum og Lier

Legg inn av sven-egil » man 03 des 2012 15:51

Har laget en bokmerkeliste over publiserte Julestria cacher/eventer.

Håper den er til nytte.

Og jeg skal legge til nye så fort som mulig.

http://www.geocaching.com/bookmarks/vie ... 5f9f042a7b
Bilde Bilde Bilde

Brukeravatar
ninad
Senior
Senior
Innlegg:916
Registrert:tir 11 des 2007 21:27
Sted:Markagrensa

Re: Adventskalender Asker&Bærum, Røyken&Hurum og Lier

Legg inn av ninad » tor 20 des 2012 14:18

Svisj!
cervisvenator published Julestria # 20 (Traditional Cache)
klikk, klikk...
Cache is Unpublished

Something must be wrøøøng.
Bilde Bilde

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo

Re: Adventskalender Asker&Bærum, Røyken&Hurum og Lier

Legg inn av mamoreb » tor 20 des 2012 14:31

Hvis mange nok går sammen og deler info om hjemmekoordinater og avstand til cachen, klarer vi kanskje å triangulere...? :D

Det kan jo tenkes at dette er en cache som eieren har ønsket publisert litt senere, og at dette ble oppdaget akkurat i tide. Jeg klikket på lenken 2 sekunder etter at mailen kom inn - Unpublished.
Bilde

Brukeravatar
jozdjengiz
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:14
Registrert:søn 15 apr 2012 11:06
Sted:Bærums Verk

Re: Adventskalender Asker&Bærum, Røyken&Hurum og Lier

Legg inn av jozdjengiz » fre 21 des 2012 23:41

Hei alle intressenter av Adventskalender Asker&Bærum, Røyken&Hurum og Lier.

Julestria 21 ..Or Countdown To Armageddon GC42NGM vil ikke bli publisert pga. en lei konflikt mellom undertegnede og reviewer. Oppføringen vil bli arkivert ved overgang til midnatt, og skaper sånn sett et hull iårets julekalender.
Jeg vil likevel presisere at jeg har gjort det jeg kunne for å skape en kul cache for alle, men "skjebnes ironi" ville det tydeligvis annerledes i dag..

Jeg beklager over for alle involverte, alle mine innlegg/utbrudd etter å ha brukt altfor mye tankearbeid, samt verdifull familietid på noe så trivielt som en geocache.

God jul til dere alle sammen. :)

Joz
Joz

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Adventskalender Asker&Bærum, Røyken&Hurum og Lier

Legg inn av sven-egil » lør 22 des 2012 10:33

Triste nyheter.....

Men "noen" vurderer å få laget en "propp" så vi får en komplett julekalender.

Litt ekstra jobb blir det jo....

Men,men....
Bilde Bilde Bilde

Brukeravatar
cachepus
Junior
Junior
Innlegg:97
Registrert:man 07 des 2009 20:43
Sted:Oslo
Kontakt:

Re: Adventskalender Asker&Bærum, Røyken&Hurum og Lier

Legg inn av cachepus » lør 22 des 2012 11:39

mamoreb skrev:Hvis mange nok går sammen og deler info om hjemmekoordinater og avstand til cachen, klarer vi kanskje å triangulere...? :D

Det kan jo tenkes at dette er en cache som eieren har ønsket publisert litt senere, og at dette ble oppdaget akkurat i tide. Jeg klikket på lenken 2 sekunder etter at mailen kom inn - Unpublished.
Hehe, med tre sett med hjemmekoordinater og avstander klarte jeg å lokalisere den ganske bra, men jeg satt på jobb, så den ble publisert på nytt før jeg var klar til å dra uansett.
Aina S.

Svar