Ekstremt høyt batteriforbruk, Samsung Galaxy SIII

Svar
Bikeridr
Bruker
Bruker
Innlegg:107
Registrert:fre 26 des 2008 08:54
Sted:N56°57', E023°56'
Ekstremt høyt batteriforbruk, Samsung Galaxy SIII

Legg inn av Bikeridr » lør 13 okt 2012 21:10

Hei,
Jeg har så smått begynt å bruke min Samsung Galaxy SIII med GeoBeagle til cacheleting nå som jeg klarte å legge igjen 60CSx'en min hjemme på min tur fra Hamburg til Buenos Aires.
Det jeg har opplevd "sånn plutselig" er at telefonen logger et ekstremt høyt batteriforbruk *etter* at jeg har avsluttet cacheletingen og dertilhørende programmer.
Eneste måten å stoppe batterisluket (tømmes med 1% pr 5 minutter i "dvale" med tlf i flymodus og "alt" avslått utenom vekkerklokken) er å kaldstarte telefonen. Nytter ikke å tømme RAM eller "kverke" programmer. Men det jeg opplever ved "kverking" av x antall programmer/apper er at det etter to sekunder er 12-14 "nye" programmer å "kverke". Men "aktive programmer" viser null.
:?: :?:
Bilde

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior
Innlegg:711
Registrert:søn 20 jun 2010 13:10

Re: Ekstremt høyt batteriforbruk, Samsung Galaxy SIII

Legg inn av hstad » lør 13 okt 2012 21:16

Har ikkje android for tiden, men prøv c:geo istadenfor, kanskje det hjelper:)

Bikeridr
Bruker
Bruker
Innlegg:107
Registrert:fre 26 des 2008 08:54
Sted:N56°57', E023°56'

Re: Ekstremt høyt batteriforbruk, Samsung Galaxy SIII

Legg inn av Bikeridr » søn 14 okt 2012 12:41

Takk for svar.
c:geo har jeg på telefonen, men den blir ikke brukt utenfor mobillandet mitt grunnet datatrafikk. (Dessuten bryter den med TOS'en til Groundspeak).

Ser ut til at det var GeoBeagle som føkket til og "glemte" å skru av GPS'en etter bruk. Så den går på hue og ræva ut av telefonen. Prøver nå med GeoHunter, og den ser ut til å funke bedre. :)
Bilde

sastorsl
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:7
Registrert:fre 06 jul 2012 07:57

Re: Ekstremt høyt batteriforbruk, Samsung Galaxy SIII

Legg inn av sastorsl » søn 14 okt 2012 17:47

Hvordan bryter c:geo med TOS?

Bikeridr
Bruker
Bruker
Innlegg:107
Registrert:fre 26 des 2008 08:54
Sted:N56°57', E023°56'

Re: Ekstremt høyt batteriforbruk, Samsung Galaxy SIII

Legg inn av Bikeridr » søn 14 okt 2012 19:06

sastorsl skrev:Hvordan bryter c:geo med TOS?
Bl.a fordi Groundspeak sier man *må* være innlogget for å få tilgang til koordinatene til cachene.
c:geo bryter med dette med at de klarer å vise cachene uten bruk av innlogget konto.

Dette ser jeg (og endel andre) på som svært ufordelaktig. Møgglere som laster ned c:geo "bare for å se hva dette er" har ikke alltid edle hensikter og derved er også raten av hærverk og stjeling av cacher gått "sky high".
Dersom en ikke liker reglene til Groundspeak, finnes det andre cachesiter, f.eks Garmins "opencache".
Bilde

mariusno
Bruker
Bruker
Innlegg:152
Registrert:tir 15 feb 2011 00:08
Sted:Oslo/Lier

Re: Ekstremt høyt batteriforbruk, Samsung Galaxy SIII

Legg inn av mariusno » man 15 okt 2012 15:20

Hmm. Om man ikke er logget inn med c:geo, får man den samme usikkerheten på koordinater som når man åpner geocaching.com/map uten å være innlogget. Med mindre de har endret stort siden sist jeg ikke var "innlogget" i c:geo.

-M

Svar