Logge inn ungene i ettertid?

Alt om geocaching
Svar
sylviamf
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:8
Registrert:man 03 sep 2012 20:30
Logge inn ungene i ettertid?

Legg inn av sylviamf » tir 11 sep 2012 08:56

Ungene har vært med meg og funnet rundt 10 cacher frem til nå. Nå skal jeg opprette eget nick til de.

Kan jeg logge de inn i ettertid? På den ene loggen er det skrevet etternavnet vært, på de andre mitt nick. På endel av de kan vi ta turen og skrive inn deres nick også, men er jo uansett jeg som må skrive ettersom de er 3 og 5 år. :)

Skriver selvsagt kun inn deres der de har vært med. :)

Og er det noen måte jeg kan flytte trackables fra mitt nick til deres?

Prancin'pig Potter
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:17
Registrert:fre 26 mar 2010 08:14
Sted:Oslo

Re: Logge inn ungene i ettertid?

Legg inn av Prancin'pig Potter » tir 11 sep 2012 09:44

Hei,
Det finnes hjelp på norsk under wiki - adopsjon i gcinfo.no.

Følgende er kopiert fra "help" seksjonen av geocaching.com
3.4. Adopting or Transferring a Trackable

If you wish to transfer ownership of a Trackable, this can be processed using the Adoption Service without intervention from Groundspeak.

Steps for adopting or transferring ownership of a Trackable:

Log in under the account that currently owns the Trackable and visit http://www.geocaching.com/adopt/. This page is used for adopting or transferring ownership of a geocache, but it will also work for Trackables.
Enter the reference code (TB# found on the top left of your Trackable's reference page, NOT the tracking number) and click "Lookup" in order to confirm the item.
Enter the Username of the new owner and click "Go."
Click on "Send Adoption Request."
The new owner will receive an email. They should log in to the site and follow the adoption instructions provided.

Jeg har personlig arvet en del trackables og i tillegg gitt vekk noen. Adopsjon er enkel. Si fra hvis du ikke får det til.

Når det gjelder barnas logg med ny nick, kan det være mange forskjellige meninger på forumet. Noen vil mene at barna må ha signert loggboka(eller at det ble gjort for dem hvis de ikke kan skrive) for å få rett til senere logging på nett. Andre vil synes at det er helt ok at barna får telle deres første turer sammen med deg. Hvordan signerte du da de var med? Står "Slyviamf" for Slyvia med følge for eksempel? Jeg kan ikke gi deg svar, bare min egen mening. Personlig synes jeg at det er ok så lenge de var aktiv i letingen. Det er hyggelig at de likte sporten nok til å ønske eget konto. Kos dere! Hilsen fra Prancin'pig Potter

sylviamf
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:8
Registrert:man 03 sep 2012 20:30

Re: Logge inn ungene i ettertid?

Legg inn av sylviamf » tir 11 sep 2012 10:01

Sylviamf står for Sylvia og mf er etternavn. :)

Det er jo ikke så mange bokser det er snakk om, så får prøve meg, og heller forklare hvis noen reagerer. :) På alle har jeg jo bilder av ungene med bokser. :) og er snakk om bare 1-2 uker tilbake i tid...

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Logge inn ungene i ettertid?

Legg inn av thomfre » tir 11 sep 2012 10:08

Sånn jeg har forstått det så er det helt normalt å etterlogge på den måten du ønsker.
Du kan f.eks. i loggene bare skrive "Har nå fått eget nick og logger gamle funn. Funnet sammen med Sylviamf"
Husk å passe på at datoen blir rett på cachene du etterlogger...
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Logge inn ungene i ettertid?

Legg inn av sven-egil » tir 11 sep 2012 10:22

Jeg ser ingen problemer med å etterlogge barna.
Bilde Bilde Bilde

Olseng
Junior
Junior
Innlegg:52
Registrert:lør 08 sep 2012 21:39
Sted:Fredrikstad

Re: Logge inn ungene i ettertid?

Legg inn av Olseng » tir 11 sep 2012 14:32

jeg ha heller ikkeno i mot å logge unga etter på men send en melding til eier så er du sikker. jeg hadde ikke sakt nei til det på noen av mine cacher

Brukeravatar
Isa
Bruker
Bruker
Innlegg:244
Registrert:søn 15 mai 2011 07:48
Sted:Trondheim
Kontakt:

Re: Logge inn ungene i ettertid?

Legg inn av Isa » tir 11 sep 2012 14:54

Som cacheeier hadde jeg ikke hatt noe imot om du etterlogget barna i mine cacher i alle fall.
Og hadde nok gjort det samme selv også uten å mukke!

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Logge inn ungene i ettertid?

Legg inn av GorgonVaktmester » tir 11 sep 2012 19:08

Her er en tråd som omhandlet nettopp dette: viewtopic.php?f=2&t=1416
Her vil du se at det store flertallet synes det er helt greit, men at det er en forutsetning at de som nå få eget nick var med da den enkelte cachen ble funnet.
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

InsaneTTM
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:45
Registrert:ons 04 aug 2010 13:22

Re: Logge inn ungene i ettertid?

Legg inn av InsaneTTM » tir 11 sep 2012 21:00

GorgonVaktmester skrev:Her er en tråd som omhandlet nettopp dette: viewtopic.php?f=2&t=1416
Her vil du se at det store flertallet synes det er helt greit, men at det er en forutsetning at de som nå få eget nick var med da den enkelte cachen ble funnet.
Etterlogga omtrent 60 funn der ungen var med i starten, har også hatt mange som har etterlogget ungene på mine cacher. Dette er en praksis som beviser at familien vil drive med på caching sammen og ingenting er jo bedre enn det. :D

sylviamf
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:8
Registrert:man 03 sep 2012 20:30

Re: Logge inn ungene i ettertid?

Legg inn av sylviamf » tir 11 sep 2012 21:20

Har etterlogget der de var med nå. På noen har kun minste vært med, så logget selvsagt bare henne der. :)

Breivikaas
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:16
Registrert:ons 27 jul 2011 20:07

Re: Logge inn ungene i ettertid?

Legg inn av Breivikaas » tir 11 sep 2012 21:41

Hei sylviamf! Så at treåringen din ble etterlogget på min boks http://coord.info/GC3M9Z6 nå i kveld. :D
Bare trivelig å få flere registrerte funn på cachene synes jeg. Så lenge ungene er med på jakta, synes jeg du bare skal logge for de.
Så takk for besøket og lykke til med cachingen!
Bilde

Svar