Bytteting

Alt om geocaching
Svar
sylviamf
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:8
Registrert:man 03 sep 2012 20:30
Bytteting

Legg inn av sylviamf » man 10 sep 2012 07:25

Fantasien min har stoppet litt opp, hva bruker dere som bytteting og hva liker dere å finne i bokser? :)

Viskelær, små dyrefigurer, sprettballer og nøkkelringer er der jeg har kommet på frem til nå.
Men er det noe som er mer "voksent" også?

avigerus
Senior
Senior
Innlegg:574
Registrert:ons 05 des 2007 23:08
Sted:Porsgrunn

Re: Bytteting

Legg inn av avigerus » man 10 sep 2012 08:04

Vel,
Frem til nå pleide kona og jeg å legge ut alt ifra lekebiler til jentegreier som vi vet ble satt pris på. Dessverre ble det aldri noe av det å bytte jamt eller oppover, men mer regelrett plyndring. Dermed forsvinner mye av gleden, for vi ville jo at det skulle være noe igjen i boksen til de ette....

I dag vil jeg stekt fraråde å legge kostbare ting i bokser som ikke er for PM. Ja egentlig vil vi ikke legge noe i mange av de også!
Det er dessverre alt for mange som bare tar, uten å gi noe igjen....og de som hele tiden fyller på vil jo etter hvert gå tom for penger eller miste lysten på å sponse geocachemiljøet med lekebiler og annet.
Vi legger litt ekstra penger i flotte FTF-gaver...Dette er altså ikke bytteting, men en gave til den som var først fremme og logget funnet. Det kan være alt ifra hotellsjekk, fly- eller ferjebiletter... En lydbok, LED-lykt eller hva med noe cacherelatert gøy som en neve nano?

Skal en legge ut bytteting, er hovedregel...som mange fortsatt følger heldigvis, at en bytter likt eller litt oppover i verdi.
Nå er det jo litt vanskelig å finne verdien på en pose ballonger, men hvis en da legger inn en kongle...har en bommet!

Leverandør av byteting: Europris har mye småting som en kan dele ut eller bytte med, og så har vi jo banker og forsikring som deler ut alt ifra nøkkelholdere, trillepenger til paraplyer og lommebøker i skai....
Bilde

Brukeravatar
Viking_Princess
Bruker
Bruker
Innlegg:250
Registrert:tor 23 jun 2011 20:56
Sted:Hedmark

Re: Bytteting

Legg inn av Viking_Princess » man 10 sep 2012 17:35

Jeg har en god del ting som jeg har kjøpt i en billigsjappe i Nederland, så det tipset hjelper kanskje ikke så mye.
Men jeg pleier å rote hos Nille, der er det iblandt tilbud på "ræl".
Europris er også ett fint sted å snuse rundt.
Ser meg ofte ut poser med mange forskjellige ting i, dem koster kanskje litt, men man har mange små ting som man kan dele opp, og har da mer å legge ut.

Hvis man bor nærmere Svenskegrensa er det mange billige leker rundt omkring.

Pleier å ta med meg ting med FARGER, unger elsker farger!

Nå som høsten og vinteren snart er her, kan det kanskje være smart å dele ut reflekser!
Dem fins i alle mulige slags farger og fasonger! :)
Bilde

Brukeravatar
SDJR
Bruker
Bruker
Innlegg:137
Registrert:fre 27 jul 2012 16:48
Sted:Arendal

Re: Bytteting

Legg inn av SDJR » man 10 sep 2012 19:55

Søstrene Grene og Upstairs har mye billig småting, Nille og Europris er jo nevnt. Så kan man jo kjøpe online, Ebay eller DealExtreme, sistnevnte sender fraktfritt.

Tattoo-klistremerker og lekebiler tror jeg er en vinner, ihvertfall for gutter! Ellers så ser jeg mye hår-pynteting til jenter rundt omkring. Junior fant 4 små lekebiler på en raid vi hadde, og han var så glad at han nesten grein (enda han har sikker 200 hjemme fra før).
Bilde

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Bytteting

Legg inn av Raggsokk » man 10 sep 2012 19:57

Hm... reflekser, sa du? Kunne ikke en av disse geo-nettbutikkene trykke opp og selge geocaching-reflekser? Folk kan jo kjøpe til eget bruk, til bytteting, eller legge ut en reflekscache?

Beklager off-topic. Har ikke så mye mer å bidra med til debatten enn det jeg har sagt i tidligere tråder om samme emne.
- Raggsokk

Bilde

Brukeravatar
SDJR
Bruker
Bruker
Innlegg:137
Registrert:fre 27 jul 2012 16:48
Sted:Arendal

Re: Bytteting

Legg inn av SDJR » man 10 sep 2012 20:04

Guttungen og jeg fant en fullt virkende Nokia mobiltelefon i en cache. Han ble uberhappy, og bruker den hver dag. Selvsagt var det en gammel modell og uten lader, men lader hadde vi fra før. Jeg tok selvsagt kontakt med han som hadde lagt den i og takket. Han var bare glad noen kunne bruke den og ha glede av den. Jeg byttet med noen utlandske sedler med samleverdi.
Bilde

Brukeravatar
AnnChristin86
Junior
Junior
Innlegg:74
Registrert:lør 31 des 2011 14:14
Sted:Nesbygda (Svelvik)

Re: Bytteting

Legg inn av AnnChristin86 » man 10 sep 2012 21:49

Kinderegg leker :D Beste jeg finner for min del hvertfall! Så lenge det er noe ordentlig, som biler, figurer e.l. Og finner mye rart selv på søstrene grene!
Bilde

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Bytteting

Legg inn av thomfre » man 10 sep 2012 21:52

AnnChristin86 skrev:Kinderegg leker :D Beste jeg finner for min del hvertfall! Så lenge det er noe ordentlig, som biler, figurer e.l. Og finner mye rart selv på søstrene grene!
Bare husk å spise sjokoladen først! :D
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Brukeravatar
AnnChristin86
Junior
Junior
Innlegg:74
Registrert:lør 31 des 2011 14:14
Sted:Nesbygda (Svelvik)

Re: Bytteting

Legg inn av AnnChristin86 » tir 11 sep 2012 11:26

thomfre skrev:
AnnChristin86 skrev:Kinderegg leker :D Beste jeg finner for min del hvertfall! Så lenge det er noe ordentlig, som biler, figurer e.l. Og finner mye rart selv på søstrene grene!
Bare husk å spise sjokoladen først! :D
Ja, for du tror det blir glemt liksom! Den er borte før eggene blir åpna!
Bilde

Brukeravatar
TA-
Bruker
Bruker
Innlegg:105
Registrert:ons 30 jun 2010 22:44

Re: Bytteting

Legg inn av TA- » tir 11 sep 2012 13:23

AnnChristin86 skrev:
thomfre skrev:
AnnChristin86 skrev:Kinderegg leker :D Beste jeg finner for min del hvertfall! Så lenge det er noe ordentlig, som biler, figurer e.l. Og finner mye rart selv på søstrene grene!
Bare husk å spise sjokoladen først! :D
Ja, for du tror det blir glemt liksom! Den er borte før eggene blir åpna!
Fordi dyr lukter den lenge før en cacher gjør det, og sjokolade er ikke å anbefale som dyrekost ;)
Bilde

Svar