Trist nytt

Her vil man finne informasjon om, og kunne stille spørsmål rundt godkjenning og utlegging av cacher.
Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo
Re: Trist nytt

Legg inn av mamoreb » lør 08 sep 2012 20:56

Dette var triste nyheter. Jeg møtte heller aldri Manut Namkeng eller Team Olsson, men kjente til begge personlighetene, gjennom cachepublisering, forumet, geocacher i Tromsø og geocoiner. Senest i juli fikk vi rask hjelp da vi hadde logget DNF på en Team Olsson-cache.

Dette er et stort tap for geocachingmiljøet, men selvsagt enda større for familien. Kanskje noen som står dem nærmere sier fra hvis det er noe vi (geocachingmiljøet) kan bidra med for å hjelpe etterlatte?

Hvil i fred!
Bilde

Brukeravatar
trondkj
Bruker
Bruker
Innlegg:120
Registrert:fre 03 jul 2009 15:04

Re: Trist nytt

Legg inn av trondkj » lør 08 sep 2012 22:36

Triste nyheter. Jeg fikk vite det i går kveld. John kommer til å bli savnet. Han var en god venn, og den første geocacheren jeg ble kjent med som fersk geocacher. Mange gode tips fikk jeg av han, og Sherpanalle og jeg fant en av hans forsvunnede cacher. Den boksen fikk vi av han, og lot den gjenoppstå som ny cache med nesten samme navn ikke lenge etter. Da han ble reviewer gikk det ikke veldig lang tid før jeg fikk vite det.
Siste gang jeg møtte han, var under et event i Tromsø i juli i år. Humøret var det ingenting å si på, selv om han tydelig var svekket. Takk, John!
Bilde Bilde

Brukeravatar
FrodoTheDog
Junior
Junior
Innlegg:66
Registrert:lør 26 des 2009 20:52
Kontakt:

Re: Trist nytt

Legg inn av FrodoTheDog » lør 08 sep 2012 23:19

Ja dette var trist og høre, kondolerer til fam, venner......
Virker som en som stod på for alle og en vær :(
Jeg har hatt æren og treffe de begge to og han var en kjernekar.

Vil I Fred..........................

FrodoTheDog
Bilde

Brukeravatar
Kjedalen
Senior
Senior
Innlegg:356
Registrert:tir 11 jan 2011 20:14
Sted:Tromsø

Re: Trist nytt

Legg inn av Kjedalen » søn 09 sep 2012 00:07

Veldig trist å høre. Selv om jeg kjente John Olsson godt, har truffet han mange ganger, fått sykkelen min reparert av han og har fått mange cacher reviewet av manutnamkeng, visste jeg ikke at John var revieweren. Jeg begynte så smått å få en mistanke om det blant annet på grunn av dette thai-navnet, men det var ikke før på et event i Tromsø i sommer at jeg fikk vite det sikkert. Da stilte han med navneskilt. Dette skulle dessverre også bli siste gang jeg fikk treffe John. Tankene nå går til Nok.

Hvil i fred!
BildeBilde

Brukeravatar
Isa
Bruker
Bruker
Innlegg:244
Registrert:søn 15 mai 2011 07:48
Sted:Trondheim
Kontakt:

Re: Trist nytt

Legg inn av Isa » søn 09 sep 2012 09:46

Hvil i fred!

tah69 skrev:Vil det bli gitt en hilsen fra cachemiljøet i Norge på noen måte?

Synes det hadde vært en særdeles hyggelig gest fra oss alle.

Sørlendinger
Junior
Junior
Innlegg:58
Registrert:tir 04 okt 2011 11:22
Sted:Lyngdal

Re: Trist nytt

Legg inn av Sørlendinger » søn 09 sep 2012 11:11

Jeg har aldri møtt Manut Namkeng men har ofte sett navnet nevnt. Jeg ser også hvilken stor og viktig person han var for geocachinga i Norge. Stiene etter et slikt menneske vil aldri gro helt igjen, men dekkes av de vakreste skogsblomster.

Mine tanker går til hans familie og gode venner. Hvil i fred Manut Namkeng
Slow cachere ;)

Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior
Innlegg:1181
Registrert:ons 28 nov 2007 19:53
Sted:Oslo

Re: Trist nytt

Legg inn av tomahg » søn 09 sep 2012 18:31

Triste nyheter, han var en fin fyr.

Brukeravatar
Hofstad
Junior
Junior
Innlegg:89
Registrert:søn 08 aug 2010 02:31
Sted:Christianssand

Re: Trist nytt

Legg inn av Hofstad » søn 09 sep 2012 18:34

Har hørt nyss om hvilket "sivilt" cachernavn han hadde, men fikk dessverre aldri anledning til å møte han. Den eneste kontakten er gjennom at han publiserte nesten halvparten av mine cacher, og at han hjalp til med å få en av mine coiner tilbake i omløp.

Hvil i fred!
Bilde

marlin85
Bruker
Bruker
Innlegg:156
Registrert:ons 09 feb 2011 18:11
Sted:Lier

Re: Trist nytt

Legg inn av marlin85 » søn 09 sep 2012 21:36

Dette var trist å høre. Har fått mange av våre cacher godkjent av han og han har alltid kommet med konkrete tilbakemeldinger som har vært til en stor hjelp og ikke minst stor lærdom videre.

Kondulerer så mye :(
Bilde

Bilde

Brukeravatar
Mostly Moose
Bruker
Bruker
Innlegg:147
Registrert:tor 20 des 2007 09:51
Sted:Ja
Kontakt:

Re: Trist nytt

Legg inn av Mostly Moose » tir 11 sep 2012 12:02

Det var sørgelige nyheter. I august var jeg i Tromsø og kunne glede meg over Team Olssons lekende, varierte og gjennomtenkte cacher på velvalgte punkter i byen og distriktet. De var helt tydelig plassert av et team som visste hva de gjorde, og hadde hjerte for sine medcachere. Nå vet jeg også at han hadde påtatt seg det krevende vervet som reviewer. Han sto for det beste i vår sports tradisjoner.
FTF er oppskrytt.

Bilde

Brukeravatar
whoelse
Site Admin
Site Admin
Innlegg:334
Registrert:tir 27 nov 2007 21:41
Sted:Under tak

Re: Trist nytt

Legg inn av whoelse » ons 12 sep 2012 12:55

Da har det vært bisettelse for Manut Namkeng alias John Olsson i Tromsø i dag klokka 10:30.

Takket være rask, hyggelig og hjelpsom innsats fra Geo_Raiders ble det ordnet med en bukett fra geocachere i Norge. Han overleverte også hilsner til kona til John og andre pårørende.

Vi i styret i "Geocaching i Norge" synes dette er en god måte å sende en siste hilsen fra alle geocachere i Norge og hedre en som, for å sitere Mostly Moose: "sto for det beste i vår sports tradisjoner." og som hjalp og gledet oss alle på så mange måter.
Bilde

ingsve
Senior
Senior
Innlegg:999
Registrert:ons 05 mar 2008 18:07
Sted:Lillesand
Kontakt:

Re: Trist nytt

Legg inn av ingsve » tor 13 sep 2012 10:04

Dette var trist. Vi hadde ofte en prat med John når vi var i Tromsø. Også nå i august var vi innom for en prat om geocaching og cacher vi fant, - og ikke fant på turen nordover. Nok serverte kaffe og kaker, og som alltid ellers ble det litt handel av nødvendige artikler. John hadde fortsatt humøret og interessen for hobbyen. At det skulle gå så fort var ikke i tankene våre da vi tok farvel.

Vi minnes deg med glede og føler med Nok og resten av familien i sorgen
ingsve
Bilde

Svar