Additional waypoints på Garmin

Duppeditter og programvare
Svar
buzkaz
Junior
Junior
Innlegg:55
Registrert:tir 05 jun 2012 15:54
Additional waypoints på Garmin

Legg inn av buzkaz » ons 22 aug 2012 12:44

Spørsmålet kom opp i en annen tråd, uten at det kom noen svar - så jeg prøver selv med en ny tråd

Når man legger inn cacher via PQ -> GSAK får man gjerne med "additional waypoints", f.eks til parkeringsplasser, stikryss osv

Er det noen som vet om noen god måte å traktere disse? Slik det er nå virker det for meg som den eneste muligheten er å se på kartet at "der var det et waypoint, det er sikkert tilknyttet denne cachen", men det er ikke mulig å se hvilken cache det hører til eller hva beskrivelsen av waypointet er - alt dukker bare opp med en tall/bokstavkode .. så ender man opp med noen tusen slike i "waypoint manager", noe som forøvrig gjør det vrient å bla i egne waypoints siden det er tusener av andre med "tilfeldige" navn der

Noen som har løsninger eller tips ift denne problemstillingen?

For ordens skyld, jeg har en Gpsmap 62s, men såvidt jeg husker var det ganske likt på min gamle etrex vista hcx

Brukeravatar
Indrebø
Bruker
Bruker
Innlegg:142
Registrert:fre 18 nov 2011 15:38

Re: Additional waypoints på Garmin

Legg inn av Indrebø » ons 22 aug 2012 12:54

Jeg tror kanskje at makroen Garmin Export har mulighet for å døpe om child waypoints.
http://gsak.net/board/index.php?s=c0fd1 ... ntry166953

Tok en titt på makro bildet, men der ser jeg ikke noen mulighet til å døpe om navn på child waypoints.
Kanskje det er mulig å legge til en egendefinert makro som kjøres i forbindelse med overføringen?
Bilde

buzkaz
Junior
Junior
Innlegg:55
Registrert:tir 05 jun 2012 15:54

Re: Additional waypoints på Garmin

Legg inn av buzkaz » ons 22 aug 2012 13:08

Indrebø skrev:Jeg tror kanskje at makroen Garmin Export har mulighet for å døpe om child waypoints.
http://gsak.net/board/index.php?s=c0fd1 ... ntry166953

Tok en titt på makro bildet, men der ser jeg ikke noen mulighet til å døpe om navn på child waypoints.
Kanskje det er mulig å legge til en egendefinert makro som kjøres i forbindelse med overføringen?
Jeg kikket såvidt på pocket query-fila, men jeg så ingen åpenbare felter der som lett kunne erstatte feltet med det autogenererte navnet på wpt'et. Hvis man velger å eksportere som "waypoints" istedenfor "geocaches" i "send to gps"-menyen i gsak, så kan man endre taggingen - men jeg fant altså ingen aktuelle tagger å erstatte navnet med

Brukeravatar
hysse
Senior
Senior
Innlegg:328
Registrert:man 26 nov 2007 21:49
Sted:Marokko

Re: Additional waypoints på Garmin

Legg inn av hysse » ons 22 aug 2012 14:46

Sett inn denne: %smart %children %smart%c_Code1 , i "name" feltet i "set up "fra gsak til gpsr.

Da får child/additional samme navn som cachen.
god natt og god morgen
You cannot solve a problem with the same mind that created it. -Albert Einstein
If people think nature is their friend, then they sure don't need an enemy.

buzkaz
Junior
Junior
Innlegg:55
Registrert:tir 05 jun 2012 15:54

Re: Additional waypoints på Garmin

Legg inn av buzkaz » ons 22 aug 2012 15:04

hysse skrev:Sett inn denne: %smart %children %smart%c_Code1 , i "name" feltet i "set up "fra gsak til gpsr.

Da får child/additional samme navn som cachen.
Høres lovende ut, takk! Skal prøves snøggast råd

Brukeravatar
Kjedalen
Senior
Senior
Innlegg:356
Registrert:tir 11 jan 2011 20:14
Sted:Tromsø

Re: Additional waypoints på Garmin

Legg inn av Kjedalen » tir 04 sep 2012 22:26

buzkaz skrev: ... men det er ikke mulig å se hvilken cache det hører til eller hva beskrivelsen av waypointet er - alt dukker bare opp med en tall/bokstavkode ...
Denne tall/bokstavkoden du ser er ikke en tilfeldig kode, men viser nettopp til cachen den tilhører. Koden består av Prefiks for type veipunkt (2 tegn) + GC-koden der prefikset GC er fjernet.
Prefikset definerer eier, men kan være f.eks. PK, PA, P1, P2... (parkering), S1 - S9 (steg i multicacher), R1 - R9 (referansepunkt), T1 - T9 ("trailhead").
Veipunktet PK3KR61 er dermed parkering for cachen GC3KR61.
BildeBilde

Svar