2012 Gaustatoppen event

For annonsering av eventer og fellesturer, og for dem som vil på tur og ønsker reisefølge.
Brukeravatar
tah69
Junior
Junior
Innlegg:85
Registrert:man 28 nov 2011 10:28
Sted:Drammen
2012 Gaustatoppen event

Legg inn av tah69 » tir 03 jul 2012 11:43

avigerus skrev:For å presisere:
Coin er i to utgaver, sølv og kopper... og det er få igjen!

Tar gjerne da 1 av hver type. Hva er i såfall prisene for disse. Regner ikke med at det finnes minibank på toppen så må vel ha med cash.

Brukeravatar
Hofstad
Junior
Junior
Innlegg:89
Registrert:søn 08 aug 2010 02:31
Sted:Christianssand

Re: 2012 Gaustatoppen event

Legg inn av Hofstad » tir 03 jul 2012 23:12

Bestiller gjerne en sølvcoin - så får jeg håpe jeg rekker å ta turen. Tidsplanen er meget stram den fredags ettermiddagen/kvelden, så det er ikke sikkert jeg rekker å kjøre innen rimelig tid.
Bilde

Grygster
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:4
Registrert:søn 01 jul 2012 21:13

Re: 2012 Gaustatoppen event

Legg inn av Grygster » ons 04 jul 2012 20:03

avigerus skrev:For å presisere:
Coin er i to utgaver, sølv og kopper... og det er få igjen!
Jeg ønsker også gjerne en i sølv, om det er mulig. :roll:

ehaa
Bruker
Bruker
Innlegg:126
Registrert:man 19 apr 2010 22:47
Sted:Nedre Eiker Buskerud

Re: 2012 Gaustatoppen event

Legg inn av ehaa » fre 06 jul 2012 09:31

Kan komme med noen erfaringer da jeg gikk opp den 2.7 med ungene.
Ungene er 5 og 8 år, vi gikk opp på ca 2 timer og 45 minutter.
Her er det vel kun motivasjonen det står på om de vil eller ikke, jeg var heldig på denne turen og begge var motiverte.

Kiosken på toppen tar kort, det samme gjelder heisen..

Passer det så tar jeg muligens turen på dette eventet da det var ca 15 meter sikt da jeg var på toppen.

Snakket med en lokal i Rjukan dagen etter og han fortalte meg at September bruker å være den beste måneden å besøke Gaustatoppen.

Man trenger IKKE være i superform for å komme seg opp her!
Bilde

ingsve
Senior
Senior
Innlegg:999
Registrert:ons 05 mar 2008 18:07
Sted:Lillesand
Kontakt:

Re: 2012 Gaustatoppen event

Legg inn av ingsve » fre 06 jul 2012 09:36

Grygster skrev:
avigerus skrev:For å presisere:
Coin er i to utgaver, sølv og kopper... og det er få igjen!
Jeg ønsker også gjerne en i sølv, om det er mulig. :roll:
Jeg tar gjerne en av hver
ingsve
Bilde

optimistene
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:7
Registrert:ons 05 okt 2011 08:05

Re: 2012 Gaustatoppen event

Legg inn av optimistene » fre 13 jul 2012 19:05

Vi håper virkelig at vi får muligheten til å skvise dette inn i ferieplanene, flott tiltak :D

Frodebs
Bruker
Bruker
Innlegg:102
Registrert:tir 29 nov 2011 01:27

Re: 2012 Gaustatoppen event

Legg inn av Frodebs » søn 22 jul 2012 18:36

Jeg håper jeg får anledning til å bli med på dette, men vil ha med meg både turen og banen så jeg tenker å gå opp og ta banen ned igjen. Det skaper en viss logistikkutfordring med tanke på å komme tilbake til utgangspunktet og jeg her derfor ett par spørsmål til lokalkjente.

Hvordan er stien fra Svineroi sammenlignet med den anbefalte? Jeg forstår at den er brattere, men er underlaget nevneværdig værre?
Er det noen form for offentlig transport mellom Svineroi og Stavsro? Hvordan er det å gå langs denne veien (trang vei med mye trafikk i høy hastighet eller slipper man å irritere 1000 billister om man går denne veien?

Brukeravatar
Reodor
Junior
Junior
Innlegg:62
Registrert:lør 16 feb 2008 14:41
Sted:Skien
Kontakt:

Re: 2012 Gaustatoppen event

Legg inn av Reodor » ons 25 jul 2012 17:38

Hallo alle GC venner!

Det nærmer seg fort 2012 Gaustatoppen Event. Alt nå ser det ut til å bli en fantastisk suksess. Vi hadde overhode ikke forventet at interessen skulle bli SÅ stor (men vi hadde jo håpet det). Værgudene er nok ikke HELT på vår side, men vi tror at det ikke blir så aller verst likevel slik det ser ut nå. Det er tross alt bedre at det er overskyet og litt kjølig enn at det er sol og alt for varmt.

Event og nye cacher har etter hvert blitt synonymt. Det er heller ikke noe unntak denne gangen. De nye cachene blir publisert av reviewerne litt ut på dagen lørdag, men vi kommer til å offentlig gjøre disse ca.09.30 og noe senere på toppen. Siden koordinatene blir gjort tilgjengelig FØR publisering vil alle eiere av logger som inneholder FTF bli oppfordret til eventuelt å endre dette til CO-FTF før log slettes.
Vi kommer til å være ved Stavsro, der hoved stien mot toppen starter, fra ca. kl.09.00.

De 100 første NICKene som registrer seg i loggboka http://www.geocaching.com/track/details.aspx?id=3870807 vil få en liten gave og et ”lodd” i trekning av en Grenlandsmafiaens ”Gaustatoppen geocoin”.

For de som ønsker å gå i følge med andre geocachere vil det bli en mulighet for det. Fellesstart vil da være kl.10.00 fra Stavsro.

Det som kan vært lurt å ta med seg er faktisk både lue og votter. Det kan fort bli kaldt. En tørr t-skjorte el. er også lurt å ta med seg. Vindtett er obligatorisk når man går til Gaustatoppen!! Ta også rikelig med drikke. Det er INGEN muligheter for påfyll av vann underveis eller på toppen. Det anbefales ikke å drikke fra bekkene på vei opp pga beitedyr i område. En liten matbit er heller ikke så dumt å med seg på veien opp.

Under eventet vil Thermoz Live Streame på Vestfold Vikings hjemmesider fra eventet. Følger du med her: http://www.vestfoldvikings.no/live.php fra ca. Kl.12.00

For de som ønsker enkel og rimelig overnatting kan kontakte Team Eika så snart som mulig. De har tilgang på Hydrohytter på Frøystul. En halv-time kjøretur i fra Stavsro.

Skulle det være noe spørsmål, er det bare å ta kontakt med Reodor på mobil: 924 85 665 eller FruReodor på mobil: 924 85 669

På toppen er Telemark Turistforenings hytte, Gaustahytta åpen og for mer info her se; http://gaustatoppen.turistforeningen.no ... fo_id=5668

Har du ikke anledning til å komme deg opp for ”egen maskin” finner du en alternativ måte med Gaustabanen. Her kan du velge t/r eller å gå en av veiene. Mer å les her; http://gaustabanen.no/no/index/

Til slutt vil vi ønske alle hjertelig velkomne til event på Telemarkstak, Gaustatoppen.

Mvh
Team Reodor
Bilde
Ut på tur aldri sur!

mdrange
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:2
Registrert:man 08 mar 2010 10:29

Re: 2012 Gaustatoppen event

Legg inn av mdrange » ons 25 jul 2012 22:15

Reodor skrev: Siden koordinatene blir gjort tilgjengelig FØR publisering vil alle eiere av logger som inneholder FTF bli oppfordret til eventuelt å endre dette til CO-FTF før log slettes.
*Åpnerormpåboks*

Kva meiner de her? Blir det stilt krav til innhald i loggane utover at ein må ha signert i den fysiske loggboka?

Brukeravatar
Reodor
Junior
Junior
Innlegg:62
Registrert:lør 16 feb 2008 14:41
Sted:Skien
Kontakt:

Re: 2012 Gaustatoppen event

Legg inn av Reodor » ons 25 jul 2012 22:31

mdrange skrev:
Reodor skrev: Siden koordinatene blir gjort tilgjengelig FØR publisering vil alle eiere av logger som inneholder FTF bli oppfordret til eventuelt å endre dette til CO-FTF før log slettes.
*Åpnerormpåboks*

Kva meiner de her? Blir det stilt krav til innhald i loggane utover at ein må ha signert i den fysiske loggboka?
Det mentes her at siden koordinatene ble gitt ut FØR publisering er det ikke riktig at ET nick skal få ha FTF alene. Ønsket i utganspunktet å slette slike logger, men ser i etterkant at det ble en for rask tankegang.

Dette er nå rettet opp i en ny "Ropert".
Bilde
Ut på tur aldri sur!

Brukeravatar
tah69
Junior
Junior
Innlegg:85
Registrert:man 28 nov 2011 10:28
Sted:Drammen

Re: 2012 Gaustatoppen event

Legg inn av tah69 » lør 28 jul 2012 18:55

Tusen takk for et fantastisk event. Selv om været ikke var set beste koste vi oss.

Brukeravatar
Makuta Teridax
Senior
Senior
Innlegg:664
Registrert:man 18 aug 2008 21:35

Re: 2012 Gaustatoppen event

Legg inn av Makuta Teridax » lør 28 jul 2012 19:43

mdrange skrev:
Reodor skrev:Siden koordinatene blir gjort tilgjengelig FØR publisering vil alle eiere av logger som inneholder FTF bli oppfordret til eventuelt å endre dette til CO-FTF før log slettes.
Kva meiner de her? Blir det stilt krav til innhald i loggane utover at ein må ha signert i den fysiske loggboka?
Ingen cacheeier har rett til å slette et legitimt funn (boks funnet og logg signert) selv om noen hevder de er FTF, uavhengig av om FTF-en er rettmessig eller ikke.
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

Svar