17. juni 2012: 10 cachetyper på én dag - Osloområdet

For annonsering av eventer og fellesturer, og for dem som vil på tur og ønsker reisefølge.
Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo
17. juni 2012: 10 cachetyper på én dag - Osloområdet

Legg inn av mamoreb » fre 18 mai 2012 19:20

17. juni er DU invitert til å bli med på en gøyal geocaching-dag i Osloområdet, og evt. pynte litt på statistikken din: For første gang i Norge (Det er vi rimelig sikre på!) har du mulighet til å logge 10 ulike cachetyper på én dag!

Opplegget blir som følger:
Kl 10:00-10:30 - logging av webcam-cache på Hønefoss - http://coord.info/GCGMQ6
Kl 10:30-12:00 - kjøring fra Hønefoss til Malmøya
Kl 12:00-12:30 - logging av virtuell cache "Lily Fields" på Malmøya - http://coord.info/GCKY6B
Kl 12:30-13:00 - kjøring fra Malmøya til Oppegårdtjern, nær Drøbak
Kl 13:00-15:00 - CITO-event (cache in, trash out) ved Oppegårdtjern - http://coord.info/GC3K9BW
Kl 15:00-18:00 - tid til å logge 6 cachetyper rundt Oppegårdstjern eller andre steder - se f.eks. http://coord.info/GC399TP
Kl 18:00- utendørs event/sommerfest på Heer Skanse, nær Drøbak - cacheside kommer

Vi har satt opp ca-tider hele veien, i håp om at så mange som mulig har lyst til å være med på å gjøre dette SAMMEN. (Moro med gruppebilde fra webcam?) Men det finnes alternativer for alle:
  • De som måtte ønske å besøke noen av stedene på andre tider, gjør selvfølgelig det. (Kanskje passer det bedre på tur hjem e.l.?)
  • De som måtte ønske å hoppe over noen av delene, er velkomne til det.
  • De som trenger å bytte ut noen av de planlagte cachene med andre, må gjerne bruke denne tråden til å samarbeide med andre om slike planer.
  • De som bare ønsker å delta på CITO-eventet, er hjertelig velkommen dit.
  • De som bare ønsker å delta på sommerfesten på kvelden, tas varmt imot der.
Lenkene ovenfor viser til den enkleste veien til 10 cacher på én dag. Har du allerede logget dem? Det er planer om ny wherigo, earthcache, letterbox like ved "reiseruta" for 17. juni. Webcam og virtuell publiseres ikke lenger, så det får vi ikke gjort noe med. Har man logget disse, må man vurdere om man skal prøve på webcam på Hafjell, virtuell cache ved Moss eller Harestua, etc.

Bokmerkeliste som inneholder aktuelle cacher av de sjeldnere typene, så du kan sjekke hvilke som er aktuelle for deg: http://www.geocaching.com/bookmarks/vie ... 13d392ab44

Vi som planlegger dette vil være behjelpelig med diverse rekvisita og logistikk, men da trenger vi litt tilbakemelding fra dere:
  • Har du tenkt å delta på CITO, logg en "will attend" på http://coord.info/GC3K9BW, gjerne med info om dere kommer flere og om dere stiller med noe utstyr
  • Har du tenkt å delta på sommerfesten, logg en "will attend" når siden er klar, gjerne med info om dere kommer flere
  • Har du lyst til å delta på fellestur (Oslo-)Hønefoss-Malmøya-Drøbak, skriv et innlegg HER i forumet. Skriv hvor mange som kommer fra ditt nick, om du kan bidra med transport eller trenger transport, og omtrent hvor du reiser fra/til. Man må gjerne organisere samkjøring med de man kjenner fra før osv, men vi vil forsøke å koordinere slik at vi får med oss alle som ikke kjenner så mange fra før og ønsker hjelp med transport.
Det er sikkert noe mer vi burde skrive, det kommer etter hvert. :) Les også eventsidene for nærmere info om CITO og sommerfest.

Mvh. mamoreb, whoelse, A1HydeAndSeek og handroba
Bilde

Brukeravatar
tah69
Junior
Junior
Innlegg:85
Registrert:man 28 nov 2011 10:28
Sted:Drammen

17. juni 2012: 10 cachetyper på én dag

Legg inn av tah69 » lør 19 mai 2012 09:30

Det er vel 17. Juni som er dagen. Tekst og overskrift er ikke samstemt.

AAHydeAndSeek
Bruker
Bruker
Innlegg:108
Registrert:man 27 jul 2009 20:11

Re: 17. juni 2012: 10 cachetyper på én dag - Osloområdet

Legg inn av AAHydeAndSeek » søn 20 mai 2012 16:11

Da er CITO Oppegårdstjernet Polycache Trail, Summer is Heer event og Geologi i Badeparken EarthCache publisert. Om nødvendig bør man kanskje "spare" logging av EarthCachen til 17. juni :wink:
Bilde

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo

Re: 17. juni 2012: 10 cachetyper på én dag - Osloområdet

Legg inn av mamoreb » man 28 mai 2012 00:23

De som ikke har logget 8 ikoner på samme dag, vil muligens ha en gyllen mulighet til å knive om FTF, og iallfall sanke heder og ære, på denne nye challengen:
http://coord.info/GC3KTZ4 OPCT #15 - Challenge - 8 Icons in a Day
Bilde

Brukeravatar
BosseG
Bruker
Bruker
Innlegg:238
Registrert:fre 19 nov 2010 23:50
Sted:Bærum

Re: 17. juni 2012: 10 cachetyper på én dag - Osloområdet

Legg inn av BosseG » tor 31 mai 2012 21:53

Høres morsomt ut! Siden regjeringa har jobbhelg, burde jeg kunne slå ut piggsveisen og prøve å delta på det meste.
:D
Bilde

Brukeravatar
BosseG
Bruker
Bruker
Innlegg:238
Registrert:fre 19 nov 2010 23:50
Sted:Bærum

Re: 17. juni 2012: 10 cachetyper på én dag - Osloområdet

Legg inn av BosseG » fre 01 jun 2012 08:15

Ooops. Glemte å se i kalenderen. Den helgen er jeg opptatt med andre ting. Typisk :?
Bilde

Brukeravatar
Hofstad
Junior
Junior
Innlegg:89
Registrert:søn 08 aug 2010 02:31
Sted:Christianssand

Re: 17. juni 2012: 10 cachetyper på én dag - Osloområdet

Legg inn av Hofstad » søn 03 jun 2012 00:43

Noen endringer i diverse tidsplaner fikk plutselig dette opplegget til å bli meget aktuelt for meg, men blir da avhengig av meget god logistikk. Jeg ser for meg at jeg tar tog fra Kr.sand til Hønefoss (via Drammen) på natta/morraen og toget tilbake fra Drammen på kvelden. Denne planen vil avhenge at noen vennlige medcachere har ledig plass i bil fra Hønefoss, samt at noen eventdeltakere har tenkt seg forbi Drammen innen kl 2330.
Bilde

Brukeravatar
tah69
Junior
Junior
Innlegg:85
Registrert:man 28 nov 2011 10:28
Sted:Drammen

17. juni 2012: 10 cachetyper på én dag - Osloområdet

Legg inn av tah69 » søn 03 jun 2012 11:37

Hofstad skrev:Noen endringer i diverse tidsplaner fikk plutselig dette opplegget til å bli meget aktuelt for meg, men blir da avhengig av meget god logistikk. Jeg ser for meg at jeg tar tog fra Kr.sand til Hønefoss (via Drammen) på natta/morraen og toget tilbake fra Drammen på kvelden. Denne planen vil avhenge at noen vennlige medcachere har ledig plass i bil fra Hønefoss, samt at noen eventdeltakere har tenkt seg forbi Drammen innen kl 2330.
Jeg har planer om å delta og bor i Drammen. Så transport skal vi nok få til på et vis. Kan sikkert plukke deg opp i Drammen og så kan vi ta runden sammen.


---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?g124iu

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo

Re: 17. juni 2012: 10 cachetyper på én dag - Osloområdet

Legg inn av mamoreb » ons 06 jun 2012 21:39

Litt oppdatering:

Vi har søkt Geocaching i Norge om støtte til de to eventene 17. juni. Søknaden ble innvilget!

Støtten til CITO-eventet går til å dekke deler av materialkostnadene.

Støtten til Summer is Heer-eventet går til grilling/bevertning, aktiviteter o.l.

For å dekke mer av materialkostnadene til CITO, kommer vi til å arrangere et lotteri på Summer is Heer-eventet (muligens også på CITO-eventet). Vi har fått en hel del geocoiner o.l. som skal brukes som gevinster. Vi har fått flere "Norsk geocoin 2010" fra Geocaching i Norge, og her er et bilde av første ladning fra ulike hyggelige givere:

Bilde

Jeg synes å huske noen som ønsket seg en ugle-geocoin...? Du er herved invitert! :D
Bilde

reodor09
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:44
Registrert:tor 03 jun 2010 10:20

Re: 17. juni 2012: 10 cachetyper på én dag - Osloområdet

Legg inn av reodor09 » fre 08 jun 2012 13:06

Jeg blir med på det meste, inkl. Hønefoss-tur. Det kan også hende jeg disponerer bil. Mer senere. Det blir litt av en dag...

AAHydeAndSeek
Bruker
Bruker
Innlegg:108
Registrert:man 27 jul 2009 20:11

Re: 17. juni 2012: 10 cachetyper på én dag - Osloområdet

Legg inn av AAHydeAndSeek » søn 10 jun 2012 20:23

K1HydeAndSeek har lagd noen TB / GC poser for å holde litt orden på reisevennene våres. Hver pose har to rom, en for inn og en for ut gående. Disse skal selges til intekt for CITO kostnader.

Bilde
Bilde

Brukeravatar
LUDO
Bruker
Bruker
Innlegg:182
Registrert:ons 02 des 2009 15:20
Sted:Lindeberg, Oslo

Re: 17. juni 2012: 10 cachetyper på én dag - Osloområdet

Legg inn av LUDO » tir 12 jun 2012 10:51

Høres flott ut, men jeg har i beste fall mulighet til å klare 8 typer på en dag. Lily Fields har jeg tatt, og Hønefoss er uaktuelt med småttisene. Cachedagen blir lang nok med CITO og sommerevent med 3 timers mellomrom! Skal prøve å få dette til, og håper flere tar med seg barn på CITO-eventet. Er litt redd det kan bli kjedelig for ungene der. Ellers høres det ut som en fin dag hvis værgudene er med oss.
Bilde Bilde
Bilde

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo

Re: 17. juni 2012: 10 cachetyper på én dag - Osloområdet

Legg inn av mamoreb » tir 12 jun 2012 11:47

Jeg har ingen barn å ta med, men håper vi kan gjøre det trivelig for barna. Det kan jo hende at de som kommer med barn kan gjøre CITO-jobben i kombinasjon med å ta cacherunden - plukke søppel o.l. i veien. Håper at barn fortsatt synes det er spennende, og føler seg litt viktige, når de rydder opp og passer på at jordkloden har det bra osv. :)
Bilde

kosunde
Bruker
Bruker
Innlegg:163
Registrert:fre 18 jul 2008 13:06
Sted:Ringerike

Re: 17. juni 2012: 10 cachetyper på én dag - Osloområdet

Legg inn av kosunde » tir 12 jun 2012 17:40

En skal ikke se bort i fra at jeg dukker opp som snarest, når dere står og fotograferer dere på Nordre Torg i Hønefoss! :lol:

kosunde
Bilde

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo

Re: 17. juni 2012: 10 cachetyper på én dag - Osloområdet

Legg inn av mamoreb » tir 12 jun 2012 18:03

Det er ikke mange som har meldt behov for transport!

Jeg tenkte å kjøre fra Oslo til Hønefoss, Lily Fields, Drøbak og tilbake. Er det noen som vil sitte på?`

Alternativt, er det noen som også har tenkt å kjøre samme vei, som har plass til meg? Det er vel fint å være litt miljøbevisst, og kjøre så få biler som nødvendig.
Bilde

Svar