Omtale: Sykkelbrakett til Garmin Montana

Duppeditter og programvare
Svar
Brukeravatar
Indrebø
Bruker
Bruker
Innlegg:142
Registrert:fre 18 nov 2011 15:38
Omtale: Sykkelbrakett til Garmin Montana

Legg inn av Indrebø » ons 23 mai 2012 20:51

Etter å ha syklet noen runder med GPS i hånden/rumpetaske/lomme konkluderte jeg med at dette var rett og slett upraktisk (og ikke minst uforsvarlig)

Lette litt etter aktuelle sykkelbraketter og fant denne:
Bilde

Mer informasjon om den finnes her: https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=105268

For å sjekke hvor godt GPSen satt forsøkte jeg å løfte GPSen, og sykkelen fulgte med :D
Jeg var litt engstelig for at jeg kanskje måtte ha en backup lenke i kroken på batteriluka men det er nok ikke nødvendig.

For å teste den grundigere tok jeg men en tur i skogen med GPSen på, og underlaget var særdeles ujevnt.
GPSen satt som støpt i braketten hele tiden, men mot slutten av runden begynte selve braketten å forskyve seg.
Det skyldes nok at jeg ikke hadde skrudd den hardt nok til.
I monteringsanvisningen står det at man ikke skulle skru til for hardt, men hva er for hardt?

Alt i alt er jeg svært fornøyd med braketten.
GPSen er lett å sett på plass, den sitter godt og den er lett å ta ut.
Den kostet meg rundt 250 kroner og det synes jeg det var verdt for å ha GPSen lett tilgjengelig.
Bilde

sabeltann31
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:43
Registrert:tor 31 des 2009 10:11

Re: Omtale: Sykkelbrakett til Garmin Montana

Legg inn av sabeltann31 » ons 23 mai 2012 21:05

Jeg monterte tilsvarende på rokken min idag og må si jeg er direkte imponert. Rakk bare et par runder rundt huset da jeg hadde noen fliser som visst nok skulle limes fast til gulvet. Her har Garmin laget et skikkelig produkt!
Jeg skrudde ganske hardt til, men det er begrenset hvor hardt du klarer med bare fingrene. Kommer nok til å være litt paranoid de første km i terreng.
Har sykkelmontasje for Oregon fra før og brukt denne gps når jeg har sykklet og skal bli flott å bruke Montanaen istedenfor....
Ikke helt umulig jeg skal sykkle litt imorgen....

Sabeltann31

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Innlegg:1472
Registrert:ons 21 nov 2007 08:26
Sted:Molde
Kontakt:

Re: Omtale: Sykkelbrakett til Garmin Montana

Legg inn av bjorges » tor 24 mai 2012 12:02

Klipp en liten bit av en gammel sykkelslange og legg mellom styret og festebraketten, så sitter den garantert fast selv om du ikke har skrudd til det du makter :)
Bilde

Brukeravatar
Indrebø
Bruker
Bruker
Innlegg:142
Registrert:fre 18 nov 2011 15:38

Re: Omtale: Sykkelbrakett til Garmin Montana

Legg inn av Indrebø » tor 24 mai 2012 12:26

bjorges skrev:Klipp en liten bit av en gammel sykkelslange og legg mellom styret og festebraketten, så sitter den garantert fast selv om du ikke har skrudd til det du makter :)
Det skal testes, men da skal jeg ikke teste samme runden som i går hvor jeg endte opp med å slepe sykkelen 60% av veien da det rett og slett ikke var mulig å sykle.
Bilde

Brukeravatar
ArvinDeep
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:32
Registrert:lør 03 mai 2008 21:09
Sted:Bærum

Re: Omtale: Sykkelbrakett til Garmin Montana

Legg inn av ArvinDeep » tor 24 mai 2012 21:52

Fant denne på nettet jeg også og bestilte i kveld. Var utsolgt på norske sider, men fant den på en svensk (webshop@ssbilbehor.se). På deres sider står det kun om forsendelser i Sverige, men jeg fikk via mail bekreftet at de også kan sende til Norge. Blir spennende å se om dette går.

Brukeravatar
ArvinDeep
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:32
Registrert:lør 03 mai 2008 21:09
Sted:Bærum

Re: Omtale: Sykkelbrakett til Garmin Montana

Legg inn av ArvinDeep » tor 31 mai 2012 19:04

Fikk i går forsendelsen fra Sverige, og dette funket bra. Rask ekspedisjon og gode priser. Positivt overrasket.

Svar