Den gode boksen

Alt om geocaching
Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:
Den gode boksen

Legg inn av thomfre » fre 04 mai 2012 07:46

Siden "Den gode loggen" ble så godt mottatt vil jeg også foreslå "Den gode boksen"!

Målet er da selvfølgelig å oppfordre til at det legges ut større, og mer oppfinnsomme bokser/beholdere.
Og at de gjemmes på mer oppfinnsomme steder.
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen

Re: Den gode boksen

Legg inn av ArveAnd » fre 04 mai 2012 07:52

Det å fokusere på boksen synst eg blir veldig snevert.

For meg handlar geocaching om heilheten - og boksen er langt frå det viktigaste. Kan nevne sjølve cachelistingen - kvifor er cachen plassert her? Altså ein cache med ein histore tilknytta. Histore kan vere så mangt også - sjølvsagt.

Kva med turen til boksen? Om den er fin så er boksen i seg sjølv av liten/mindre betydning.

Det var mitt synspunkt då :D

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior
Innlegg:711
Registrert:søn 20 jun 2010 13:10

Den gode boksen

Legg inn av hstad » fre 04 mai 2012 08:23

Hva med "den gode cache" der man fokuserer på hele opplevelsen, altså både beskrivelse og boks


Mykje Vyrdsamt
hstad on Tapatalk

Synth75
Senior
Senior
Innlegg:645
Registrert:fre 14 nov 2008 19:30

Re: Den gode boksen

Legg inn av Synth75 » fre 04 mai 2012 09:19

hstad skrev:Hva med "den gode cache" der man fokuserer på hele opplevelsen, altså både beskrivelse og boks
Absolutt enig! Det er totalopplevelsen som er viktig.

Her styrer vi utviklingen sammen bl.a ved loggføringen vår, eventuelt konstruktive/vennligsinnede tilbakemeldinger i epost til spesielt litt nye cachere.

Det er jo mange debatter her på forumet som går på dette, så fokuset har jo vært her hele tiden. Og at debatten tas opp ved jevne mellomrom er vel bare positivt.

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Den gode boksen

Legg inn av thomfre » fre 04 mai 2012 09:42

Ser jeg formulerte meg litt feil her...

"Den gode cachen", bedre nå? :D
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Brukeravatar
L1N0RG
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:3
Registrert:tir 01 mai 2012 19:19
Sted:Akershus

Re: Den gode boksen

Legg inn av L1N0RG » fre 04 mai 2012 09:49

hstad skrev:Hva med "den gode cache" der man fokuserer på hele opplevelsen, altså både beskrivelse og boks


Mykje Vyrdsamt
hstad on Tapatalk
Veldig positivt å sette fokus på dette! Kudos :!:
Bilde
Ett sted må man jo begynne. Hvor man ender er en helt annen sak..

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo

Re: Den gode boksen

Legg inn av mamoreb » fre 04 mai 2012 10:26

Det er fint med fokus på bra cacher. Men er dette noe som skal settes ut i praksis ala den gode loggen? Hvordan er dette evt tenkt gjennomført? Hvordan skiller det seg evt fra favorittpoengene?
Bilde

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Den gode boksen

Legg inn av thomfre » fre 04 mai 2012 10:31

mamoreb skrev:Det er fint med fokus på bra cacher. Men er dette noe som skal settes ut i praksis ala den gode loggen? Hvordan er dette evt tenkt gjennomført? Hvordan skiller det seg evt fra favorittpoengene?
Et godt og viktig spørsmål... Jeg aner ikke, kanskje noen har noen ideer?
Det kan jo helt klart ikke puttes i cachebeskrivelsene, men kanskje i profilen til de som "deltar"?
Og flere har jo egne blogger hvor de skriver om caching....
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

luipui
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:7
Registrert:ons 25 apr 2012 17:20
Sted:Aust-Agder

Re: Den gode boksen

Legg inn av luipui » lør 05 mai 2012 09:04

Liker begrepet "den gode cachen" , for det er helheten som teller mest for meg - naturopplevelsen / kulturopplevelsen / spenningen og trimaspektet i det hele. Alt som kan bidra til økt motivasjon for å få befolkningen ut og i beveglese er flott.

Jeg er ny og har ikke holdt på i fullt 1 mnd enda , men jeg har allerede vært på mange flotte plasser i mitt eget nærmiljø som jeg ikke ville ha oppsøkt uten denne "drivkraften" - så jeg takker for dette konseptet og må nok innrømme at jeg stundevis er ganske selektiv når jeg skal ut og lete ,- det er ikke kvantiteten (antallet av cacher) som er det avgjørende for hvilke ruter jeg tenker å lete på , men heller kvaliteten - hvilke plasser som virker fristende og forlokkende med tanke på bilder og historier.
Mange flotte beskrivelser av cacheplasser - jeg er imponert av det arbeidet som mange legger ned i disse skattejaktene !

Jeg gleder meg til å få undervisning og mere kunnskap om emnet for jeg håper at jeg kan få ta noen av dere med på "mine jorbærsteder" og legge ut cacher på steder som flere burde få oppleve.
Passer det for noen her , så blir det undervisning i Tvedestrand Bibliotek torsdag 10.mai kl 18.00 , ta evt med din egen laptop ! :D

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Den gode boksen

Legg inn av GorgonVaktmester » lør 22 feb 2014 19:27

Vi hadde en diskusjon rundt dette med kvalitetscacher på chatten i dag! I den forbindelse ønsker jeg å børste støvet av denne tråden...

Noen som er med på å få i gang en slik "kampanje"?
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

arvf
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:38
Registrert:lør 29 mai 2010 19:48
Sted:Røyken

Re: Den gode boksen

Legg inn av arvf » søn 23 feb 2014 11:42

GorgonVaktmester skrev:Vi hadde en diskusjon rundt dette med kvalitetscacher på chatten i dag! I den forbindelse ønsker jeg å børste støvet av denne tråden...

Noen som er med på å få i gang en slik "kampanje"?
Jeg kan i hvert fall bidra med korrektur og språkvask, samt innspill på den grafiske utformingen.
Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Den gode boksen

Legg inn av sven-egil » søn 02 mar 2014 10:20

arvf skrev: Jeg kan i hvert fall bidra med korrektur og språkvask, samt innspill på den grafiske utformingen.
Kan du ikke heller bidra med en god cache?
Altså et fint utlegg.
Bilde Bilde Bilde

arvf
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:38
Registrert:lør 29 mai 2010 19:48
Sted:Røyken

Re: Den gode boksen

Legg inn av arvf » man 03 mar 2014 10:47

sven-egil skrev:
arvf skrev: Jeg kan i hvert fall bidra med korrektur og språkvask, samt innspill på den grafiske utformingen.
Kan du ikke heller bidra med en god cache?
Altså et fint utlegg.
Det ene utelukker ikke det andre. Jeg har noen planer, bare snøen forsvinner.
Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Den gode boksen

Legg inn av GorgonVaktmester » man 03 mar 2014 11:21

sven-egil skrev:
arvf skrev: Jeg kan i hvert fall bidra med korrektur og språkvask, samt innspill på den grafiske utformingen.
Kan du ikke heller bidra med en god cache?
Altså et fint utlegg.
Jeg vet om flere som kvier seg for å legge ut cacher fordi de ikke er stø i rettskriving, og/eller fordi de ikke har særlig greie på HTML. Jeg synes tilbudet fra arvf var veldig bra og bør applauderes fremfor kritiseres. :good:
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Team_Halvorsen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:33
Registrert:ons 14 nov 2012 22:24

Re: Den gode boksen

Legg inn av Team_Halvorsen » tir 04 mar 2014 20:26

GorgonVaktmester skrev:
sven-egil skrev:
arvf skrev: Jeg kan i hvert fall bidra med korrektur og språkvask, samt innspill på den grafiske utformingen.
Kan du ikke heller bidra med en god cache?
Altså et fint utlegg.
Jeg vet om flere som kvier seg for å legge ut cacher fordi de ikke er stø i rettskriving, og/eller fordi de ikke har særlig greie på HTML. Jeg synes tilbudet fra arvf var veldig bra og bør applauderes fremfor kritiseres. :good:

Helt enig

Svar