Vikingevent 21.juli 2012

For annonsering av eventer og fellesturer, og for dem som vil på tur og ønsker reisefølge.
Zkrott
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:13
Registrert:tor 26 jan 2012 17:47
Re: Vikingevent 21.juli 2012

Legg inn av Zkrott » fre 27 jan 2012 10:28

Synth75 skrev:Miljøcachingdelen får jeg eventuelt stå over. Geocaching er den mest forurensende hobbyen jeg noensinne har hatt og skal vi ha mildere vintre, må det forbli slik ;)
Det er ikke miljøcaching men møljecaching. Dvs at er det nok deltagere så leier vi inn en buss som kjører fra cache til cache. Har ikke vært med på dette selv men jeg vet at Mr.Jakobsen arrangerte dette en gang og jeg hørte bare kjempe positive tilbakemeldinger på dette av de som var med.

Zkrott
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:13
Registrert:tor 26 jan 2012 17:47

Re: Vikingevent 21.juli 2012

Legg inn av Zkrott » fre 27 jan 2012 12:57

Det er flere her på forumet som har vært med på noe av det som vi vil prøve og få til i uken før vikingeventet.
Det hadde vært fint om noen av de som var med på møljecachingen, på cachetur til Kvitsøy eller Utsira og event på Bukkøy kunne lagt igjen sine opplevelser av disse turene slik at de som vurderer å reise på Vikingeventet vet litt mer om hva de kan forvente seg.

Samtidig om det skulle være noe negativt så har vi muligheten til å forbedre på dette.

Hvammen
Bruker
Bruker
Innlegg:116
Registrert:søn 10 jul 2011 17:39

Re: Vikingevent 21.juli 2012

Legg inn av Hvammen » fre 27 jan 2012 13:52

Og for å dra inn ett annet aspekt ved møljecaching... Hvem logger FTF hvis det skulle bli tilfelle? 50 Co-FTFer? hehe :wink:

Synth75
Senior
Senior
Innlegg:645
Registrert:fre 14 nov 2008 19:30

Re: Vikingevent 21.juli 2012

Legg inn av Synth75 » fre 27 jan 2012 14:03

Zkrott skrev:Det er ikke miljøcaching men møljecaching.
Aha, møljecaching altså. Jo, det er noe helt annet. Jeg skulle vel tåle "miljøcaching" også, om noen skulle ha illusjoner om at noe slikt er mulig og velge å kalle det noe sånnt.
Hvammen skrev:Og for å dra inn ett annet aspekt ved møljecaching... Hvem logger FTF hvis det skulle bli tilfelle? 50 Co-FTFer? hehe :wink:
Hehe, takk og lov for at det fulgte med en smiley på det spørsmålet, eller så hadde det startet en heftig debatt ;)
Svaret er naturligvis at deltagerne i de første 3 leddbussene logger FTF, mens påfølgende leddbusser logger STF!

Zkrott
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:13
Registrert:tor 26 jan 2012 17:47

Re: Vikingevent 21.juli 2012

Legg inn av Zkrott » fre 27 jan 2012 16:11

Hvammen skrev:Og for å dra inn ett annet aspekt ved møljecaching... Hvem logger FTF hvis det skulle bli tilfelle? 50 Co-FTFer? hehe :wink:
I hverfall ikke meg. Fikk nesten en FTF i fjor sommer men slapp heldivis med skrekken ettersom noen hadde vært rett før oss :wink: .
Det som ble gjort sist var at den som fikk boksen i hendene først fikk ftf. Resten logget funn.
Konkurransen om ftf er det som jeg synes er noe av sjarmen rundt møljecaching.

Brukeravatar
Mr.Jacobsen
Bruker
Bruker
Innlegg:198
Registrert:lør 29 des 2007 10:40
Sted:Haugesund

Re: Vikingevent 21.juli 2012

Legg inn av Mr.Jacobsen » lør 28 jan 2012 00:18

Zkrott skrev:
Synth75 skrev:Miljøcachingdelen får jeg eventuelt stå over. Geocaching er den mest forurensende hobbyen jeg noensinne har hatt og skal vi ha mildere vintre, må det forbli slik ;)
Det er ikke miljøcaching men møljecaching. Dvs at er det nok deltagere så leier vi inn en buss som kjører fra cache til cache. Har ikke vært med på dette selv men jeg vet at Mr.Jakobsen arrangerte dette en gang og jeg hørte bare kjempe positive tilbakemeldinger på dette av de som var med.
Stemmer . Jeg arrangerte og var selv sjåfør på den turen. Artig med 30 geocachere på jakt etter etter bokser. Ikke minst når det var FTF i luften. De ivrigste korte omtrent hull i vinduene på bussen. Regnvær stoppet ikke den gjengen. En artig opplevelse....
Bilde

Brukeravatar
Kjedalen
Senior
Senior
Innlegg:356
Registrert:tir 11 jan 2011 20:14
Sted:Tromsø

Re: Vikingevent 21.juli 2012

Legg inn av Kjedalen » lør 28 jan 2012 12:35

Jeg beklager å måtte ta bort litt av markedsføringsverdien for et av de varslede sideeventene, men Utsira er nok langt fra Norges vestligste bebodde øy. Jeg regner med at dere vedkjenner dere Harald Hårfagres jobb og at Norge er mer enn Rogaland... Det er blant annet en annen øykommune som i sin helhet ligger lenger vest, nemlig Fedje i Nordhordland. Det samme gjelder store deler av øyene i Øygarden og noe i Austrheim.

Men lengst vest ligger øyer nordafor Sognefjorden. Selv om jeg ikke er lokalkjent der, regner jeg med at øyene i Sollund fortsatt er bebodd. Lengst ute av de store øyene ligger Ytre Sula med stedet Gjønnøyvåg like innafor Norges vestligste holme Holmebåen (i "hovedlandet"). Men for å finne Norges trolig vestligste bebodde øy tror jeg vi må enda litt lenger nord. Jeg kjenner ikke til hvor hardt fraflyttingsspøkelset har herjet i området, men jeg antar at det fortsatt bor folk på Bulandet i Askvoll kommune. Så inntil noen lokalkjente sogninger eller fjordinger eventuelt kan komme med korreksjoner, vil jeg holde en knapp på Sandøya der som Norges vestligste bebodde øy. Alternativt Halsøyna like innafor dersom Sandøya er fraflyttet. Det vestligst registrerte bolighuset ligger på Sandøya med koordinatene N 61° 17,590' E 4° 35,528', men om det fortsatt er bebodd vet jeg ikke.
BildeBilde

Zkrott
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:13
Registrert:tor 26 jan 2012 17:47

Re: Vikingevent 21.juli 2012

Legg inn av Zkrott » lør 28 jan 2012 13:02

Er nok korrekt at Utsira ikke er Norges vestligste bebodde øy så det skal vi få rettet opp i men for de som har vært på utsira så vet de at utsira i seg selv er absolutt verdt turen ut.
I følge store norske leksikon så er Utvær i Solund kommune er Norges vestligste bebodde øy.

Takker for at du gjorde oss oppmerksom på feilen.

Brukeravatar
Kjedalen
Senior
Senior
Innlegg:356
Registrert:tir 11 jan 2011 20:14
Sted:Tromsø

Re: Vikingevent 21.juli 2012

Legg inn av Kjedalen » lør 28 jan 2012 15:43

Ja, dersom det fortsatt bor folk på Utvær, er dette selvsagt Norges vestligste bebodde øy. Og uansett Norges vestligste bebygde og tidvis bebodde øy. Grunnen til at jeg ikke tok den med i oversikten, var at jeg trodde det ikke lenger var fast bosetning der. Det eneste fortsatt registrerte bolighuset på Utvær tilhører Kystverket, ellers er der bare fritidsboliger og tidligere bolighus. Det kan likevel hende at Sollund fortsatt likevel innehar rekorden med Norges vestligste bebodde øy dersom det fortsatt bor folk på Nautøyna. Deler av bebyggelsen der ligger så vidt lenger vest enn vestligste bolig på Sandøya i Askvoll, blant annet to registrerte bolighus. Både Utvær og Nautøyna er nå naturreservater, så derfor er jeg litt usikker på om de har fast bosetning av annet enn sjøfugl, og kanskje oter og mink! - Tror nesten jeg må foreta en henvendelse til Sollund kommune på mandag for å få dette avklart! :) (Men dette har jo lite med Vikingeventet å gjøre!)

Når det gjelder Utsira, så innehar de jo likevel en annen norsk rekord som kommunen med færrest innbyggere. Jeg håper derfor å få med meg tur i sommer både dit og til Norges minste kommune i landareal, Kvitsøy (6,17 km² mot Utsiras 6,29 km²)!
BildeBilde

Brukeravatar
Villbring.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:48
Registrert:lør 17 jul 2010 17:39
Sted:der min myke dun-pute ligger

Re: Vikingevent 21.juli 2012

Legg inn av Villbring. » ons 15 feb 2012 00:07

^^ ^^ ^^ humre humre.
mølje --- ikke miljø!!!
:lol:
Ordblind Oslo tante i Odal

Brukeravatar
Nuffemus
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:44
Registrert:tir 22 sep 2009 10:59

Re: Vikingevent 21.juli 2012

Legg inn av Nuffemus » ons 21 mar 2012 22:40

Det nærmer seg med stormskritt sommer og eventtid.

Vikingevent komiteen har jobbet hardt i hele vinter for å lage ett kjempebra event til dere. Nå har vi fått en del brikker på plass og vil gjerne dele noen godbiter med dere. Vi har fått i havn en kjempegod hotellavtale, se vikingevent.com/overnatting. Vi har også fått en spesialavtale med leiebil i forbindelse med hotellet. Hotellet har fasiliteter som: innendørs svømmebasseng, solarium og sauna. Det er også gratis utleie av sykkel på hotellet.
Bilde

Brukeravatar
Nuffemus
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:44
Registrert:tir 22 sep 2009 10:59

Re: Vikingevent 21.juli 2012

Legg inn av Nuffemus » søn 25 mar 2012 20:05

Nå er det bare en uke igjen til registreringen åpner.

I dag kan du ta en titt på nettsiden vår og se den flotte t-shorten som kan bestilles ved registrering.
Bilde

Brukeravatar
Nuffemus
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:44
Registrert:tir 22 sep 2009 10:59

Re: Vikingevent 21.juli 2012

Legg inn av Nuffemus » fre 06 apr 2012 23:25

Nå er registreringen til eventet åpnet.For å kunne delta, må hver deltaker registrere seg på vikingevent.com i tillegg til ”Will attend”-logg på GC2W6F9 Vikingevent
Bilde

Brukeravatar
Kjedalen
Senior
Senior
Innlegg:356
Registrert:tir 11 jan 2011 20:14
Sted:Tromsø

Re: Vikingevent 21.juli 2012

Legg inn av Kjedalen » fre 20 apr 2012 23:17

I en logg på cachesiden for Vikingeventet presiserer Makuta Teridax følgende 7.4:

- Retningslinjene tillater ikke ekstern registrering som krever at man oppgir personlige opplysninger. F.eks. skal geocachere som kun ønsker å identifisere seg kun med brukernavn også kunne delta på et event. Retningslinjene (visit link) sier:

Geocache listings that require a geocacher to visit another website will not be published if the finder must create an account with, or provide personal information to, the other website.

Dere må tillate at en "Will attend"-logg er den eneste formen for registrering.


Likevel står det med svær rød skrift på cachesiden at alle som skal delta må registrere seg på http://www.www.vikingevent.com. Her er det noe som ikke stemmer. Jeg ser at det nå står hva inngangspengene skal brukes til, og jeg har ingen problemer med å måtte betale dette. I senere logg går det også fram at "betalingsordningen nå er i orden". Men kravet om registrering på http://www.vikingevent.com står der fortsatt, og det er jo ikke etter reglene ifølge MT. Det må jo bety at vi kan komme på eventet uten å ha registrert oss der!?! Kan dere forklare dette???
BildeBilde

Brukeravatar
Nuffemus
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:44
Registrert:tir 22 sep 2009 10:59

Re: Vikingevent 21.juli 2012

Legg inn av Nuffemus » fre 20 apr 2012 23:40

Vi fikk dette godkjent og regner med det var fordi dette er et event med betaling og salg av effekter.
Det er banken, som vi har valgt som betalings partner som krever navn og enkelte personopplysninger, ikke eventarrangøren.

Dette er vanlig ved store eventer i utlandet, selv om det ikke har vært gjort her i Norge før.
Bilde

Svar