Hvordan slette disablede cacher fra GPSen ?

Duppeditter og programvare
Svar
Sørlendinger
Junior
Junior
Innlegg:58
Registrert:tir 04 okt 2011 11:22
Sted:Lyngdal
Hvordan slette disablede cacher fra GPSen ?

Legg inn av Sørlendinger » tir 10 apr 2012 15:59

Nå har jeg snart revet av meg alt håret i frustrasjon :evil:

Jeg har premium medlemskap og (ny)bruker av GSAK. I GSAK og på min GPS er det noen cacher som ikke lengre eksisterer. Kan jeg få sletta disse fra GPSen på noe vis? Jeg vil jo helst ikke slette alt annet innhold på GPSen.. De kan bare stå i GSAKen, da de uansett er merket i en annen farge. Men om de må slettes er det også greit. Bare jeg kan få de BORT FRA GPSEN :?

(GPS er Garmin Oregon 550t)
Slow cachere ;)

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Hvordan slette disablede cacher fra GPSen ?

Legg inn av sven-egil » tir 10 apr 2012 17:40

Overfør nye (uten uønsket / arkivere), da bli de som er på GPSen overskrevet av den nye filen.
Bilde Bilde Bilde

tovekokk
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:13
Registrert:ons 20 okt 2010 14:55
Sted:Oslo, litt syd

Re: Hvordan slette disablede cacher fra GPSen ?

Legg inn av tovekokk » søn 15 apr 2012 20:08

Hei.
Jo, det er jo en god ide :)
Jeg opplevde noe mindere hyggelig med min forsåvidt nyinnkjøpte gps (garminmap 62s)
Jeg har jo forstått at jeg ikke får tømt den for cacher for så å legge inne nye, slik jeg måtte på min gamle.
MEN.....nå er det vanskligere å ha oversikt på hvor mange cacher jeg har på gps'n. Hvor mange er det plass til? Rundt 1000 som det forrige?
Og ikke minst, hvilke cacher blir overlappet hvis jeg fyller på et par 100 med jevne mellomrom?
Opplevde i helgen at jeg la inn 6-700 i Larvik området og opp til Oslo, da jeg skulle den veien. Det var 1 stk cach som la seg i Helgeroa, og noen få oppe ved Holmestrand...... Noen som forstår og kan forklare?
Takk :)

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Hvordan slette disablede cacher fra GPSen ?

Legg inn av sven-egil » søn 15 apr 2012 20:28

Tror jeg skjønner....

62s har plass til 5000 cacher, men blir treg etter ca 2000 og tregere etter hvor mange man fyller på.

Om du kobler den til pc og går inn i mappen som heter Garmin ser du enkelt cacher som ligger der, de har fil endelsen GPX, de kan du slette ved behov.

Om du bruker GSAK og macroen Garmin eksport får du en fil som heter Caches.gpx. Den inneholder de cachene du valgte å eksportere. (f.eks 2000 av dine nærmeste)
Neste gang du kjører denne macroen blir filen overskrevet med de nye.

Om du overfører uten GSAK / Garmin eksport må du inn å slette manuelt, men om du overfører en cache som du har overført tidligere (altså samme navn) blir den jo overskrevet.

Håper dette var til hjelp.
Bilde Bilde Bilde

Svar