Maldivene - Norge TB Race

Alt om geocaching
marlin85
Bruker
Bruker
Innlegg:156
Registrert:ons 09 feb 2011 18:11
Sted:Lier
Re: Maldivene - Norge TB Race

Legg inn av marlin85 » ons 29 feb 2012 23:27

sven-egil skrev:Ojjjj Ojjjj

Min Reisevenn har havnet i et TB Hotel i Kiel (Hotel Scandinavia (TB Hotel & Cache)) som er reservert for TB/Coiner som skal til Skandinavia.

Jeg håååååper den får reise nordover uten problemer.
Det er i ett parkeringshus ikke veldig langt unna Kiel båten. Det kan se meget lovende ut Sven-Egil. Da skal jeg spandere øl om den kommer i dine hender. Da har den reist langt
Bilde

Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Maldivene - Norge TB Race

Legg inn av sven-egil » tor 01 mar 2012 06:27

Da er den plukket opp og skal til Sverige.
Riktig retning, men ikke strake veien.
Bilde Bilde Bilde

marlin85
Bruker
Bruker
Innlegg:156
Registrert:ons 09 feb 2011 18:11
Sted:Lier

Re: Maldivene - Norge TB Race

Legg inn av marlin85 » tor 01 mar 2012 07:57

sven-egil skrev:Da er den plukket opp og skal til Sverige.
Riktig retning, men ikke strake veien.
Oi Oi.... Det er flaks. har vært heldig at den ikke har blitt borte i det sorte hull (Tyskland).
Bilde

Bilde

ingsve
Senior
Senior
Innlegg:999
Registrert:ons 05 mar 2008 18:07
Sted:Lillesand
Kontakt:

Re: Maldivene - Norge TB Race

Legg inn av ingsve » tor 01 mar 2012 12:07

marlin85 skrev:
sven-egil skrev:Da er den plukket opp og skal til Sverige.
Riktig retning, men ikke strake veien.
Oi Oi.... Det er flaks. har vært heldig at den ikke har blitt borte i det sorte hull (Tyskland).
Skjønner ikke den redselen for Tyskland. Jeg har en som har vandret rundt der lenge,http://coord.info/TB3HJNK og som blir godt tatt vare på. Den er nå i Sveits. Min coin i dette racet ligger fortsatt i startboksen, en annen har forsvunnet i USA, en tredje på Taiwan, men de aller fleste med ett unntak, har blitt borte i Norge. :x
Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Maldivene - Norge TB Race

Legg inn av GorgonVaktmester » tor 01 mar 2012 13:46

ingsve skrev:Jeg har en som har vandret rundt der lenge,http://coord.info/TB3HJNK og som blir godt tatt vare på.
...og da er du egentlig ved problemet. Problemet med Tyskland er i grunnen ikke at de blir borte som sådan, men at når de først havner i Tyskland er det nesten umulig å få dem ut derfra igjen med mindre man reiser ned og henter dem sjæl :lol: Det å sette opp oppdrag på cachen om at den skal andre steder hjelper ikke. Selv det å sende epost til de som har den etterhvert som den blir plukket opp har som regel liten effekt.
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

E-Lie
Bruker
Bruker
Innlegg:204
Registrert:man 04 jul 2011 14:46

Legg inn av E-Lie » tor 01 mar 2012 15:24

GorgonVaktmester skrev:
ingsve skrev:Jeg har en som har vandret rundt der lenge,http://coord.info/TB3HJNK og som blir godt tatt vare på.
...og da er du egentlig ved problemet. Problemet med Tyskland er i grunnen ikke at de blir borte som sådan, men at når de først havner i Tyskland er det nesten umulig å få dem ut derfra igjen med mindre man reiser ned og henter dem sjæl :lol: Det å sette opp oppdrag på cachen om at den skal andre steder hjelper ikke. Selv det å sende epost til de som har den etterhvert som den blir plukket opp har som regel liten effekt.
Bare en liten kommentar til Marlin. Det er ikke i et parkeringshus, men på gangveien mellom bordershop og ventefeltene. Greitt sted å bevege seg når det er leeenge til du skal kjøre ombord.
for alle som drar seg rund der, oppfordres virkelig til å sjekke det hotellet. Det er det mest forseggjorte jeg noen sinne har sett.

For meg ser det ut til at Tsjekkia er om mulig enda verre. Min coin har "vandret" rundt Praha i snart et halvt år på tross at oppdraget er soleklart: Reise hele kysten av Europa.
I mott hode omfatter ikke en elvebredde noen form for kystlinje.
Og ja, det står oppdrag i lommen til Coinen og den ble tatt fra Gibraltar dagen etter jeg plaserte den der. Det tok også uhorvelig lang tid før vedkomemnde droppet den.
Nå reiser vi på søndag og planen er å droppe en ny coin så får vi se om jeg har bedre lykke med oppdraget denne gangen.

marlin85
Bruker
Bruker
Innlegg:156
Registrert:ons 09 feb 2011 18:11
Sted:Lier

Re: Maldivene - Norge TB Race

Legg inn av marlin85 » tor 01 mar 2012 16:54

Ellinormor: Min feil.

Er ett annet TB hotell i Kiel som er i ett P hus. Der har jeg lagt ut en coin som vandrett litt i Tyskland før den ble borte.

Som GorgonVaktmester skriver, når TB eller Coin kommer inn i Tyskland. Så blir det ofte værende der. men men...

Min coin er på vei mot ett TB hotell i Slovakia. Jeg sendte han som har tatt vare på vår coinen i 3.mnd en mail og spurte pent om han kunne flytte den slik at den raskere kom mot målet sitt. Da fikk som svar at det var allerede i tankene at han skulle flytte den :D Så får vi se hva som skjer.
Bilde

Bilde

ingsve
Senior
Senior
Innlegg:999
Registrert:ons 05 mar 2008 18:07
Sted:Lillesand
Kontakt:

Re: Maldivene - Norge TB Race

Legg inn av ingsve » tor 01 mar 2012 17:18

GorgonVaktmester skrev:
ingsve skrev:Jeg har en som har vandret rundt der lenge,http://coord.info/TB3HJNK og som blir godt tatt vare på.
...og da er du egentlig ved problemet. Problemet med Tyskland er i grunnen ikke at de blir borte som sådan, men at når de først havner i Tyskland er det nesten umulig å få dem ut derfra igjen med mindre man reiser ned og henter dem sjæl :lol: Det å sette opp oppdrag på cachen om at den skal andre steder hjelper ikke. Selv det å sende epost til de som har den etterhvert som den blir plukket opp har som regel liten effekt.
Tja.....jeg foretrekker nå at den reiser rundt i Tyskland, istedet for at den blir borte på mystisk vis et annet sted. Oppdraget på denne er "travel around the world" og den er nå i Sveits. 8)

Og det finns unntak, den siste jeg la ut har hatt en formidabel tur mot Viking eventet :D

Jeg har kommet til at det er moro med reisevenner, -og at de blir borte, havner helt andre steder, eller av andre grunner ikke følger oppdraget, -er en del av spenningen
Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Maldivene - Norge TB Race

Legg inn av sven-egil » tor 01 mar 2012 17:57

At de blir borte vekk er jo ikke noe nytt. :?

Men akkurat denne ønsker jeg faktisk å få hjem...
Bilde Bilde Bilde

marlin85
Bruker
Bruker
Innlegg:156
Registrert:ons 09 feb 2011 18:11
Sted:Lier

Re: Maldivene - Norge TB Race

Legg inn av marlin85 » tor 01 mar 2012 20:37

sven-egil skrev:At de blir borte vekk er jo ikke noe nytt. :?

Men akkurat denne ønsker jeg faktisk å få hjem...
Å få den hjem fra en slik tur er noe jeg også ønsker. Spesielt med tanke på at det er der vi var på bryllupsreise. Skal nok få en fin fin plass i stua :D
Bilde

Bilde

maristua
Bruker
Bruker
Innlegg:204
Registrert:fre 24 sep 2010 20:53

Re: Maldivene - Norge TB Race

Legg inn av maristua » lør 07 apr 2012 20:22

Da er min coin kommet til Danmark. Så får vi se om den kommer seg til Norge eller om noen luringer tar den på tur til et helt annet land i verden.
Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Maldivene - Norge TB Race

Legg inn av sven-egil » lør 07 apr 2012 20:27

Min er muligens fortsatt i Sverige... Men har ligget skummelt lenge.
Bilde Bilde Bilde

mariusno
Bruker
Bruker
Innlegg:152
Registrert:tir 15 feb 2011 00:08
Sted:Oslo/Lier

Re: Maldivene - Norge TB Race

Legg inn av mariusno » lør 07 apr 2012 20:33

Min fortsatte etter en hyggelig melding til han som hadde den, men den fortsatte sørover!!!

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Maldivene - Norge TB Race

Legg inn av sven-egil » man 23 apr 2012 20:27

Hojjjjj Hojjjj Jubel og glede, min er plukket opp i Sverige og de skriver at de skal ta den med til Norge :D
Bilde Bilde Bilde

marlin85
Bruker
Bruker
Innlegg:156
Registrert:ons 09 feb 2011 18:11
Sted:Lier

Re: Maldivene - Norge TB Race

Legg inn av marlin85 » tir 24 apr 2012 07:24

Spennende :D

Jeg sliter litt med en kar i Slovakia som ikke har logget noe på en stund. Får sende vedkommende en mail og høre om han kan slippe den fri :D

Det ser jo ut som det er Sven-Egil som ligger best ann ;)
Bilde

Bilde

Svar