Powertrails, the flavour of the day

Alt om geocaching
arvf
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:38
Registrert:lør 29 mai 2010 19:48
Sted:Røyken
Powertrails, the flavour of the day

Legg inn av arvf » man 26 mar 2012 13:44

Mobilen min går bananas med meldinger om nye cacher nå. Det er tydelig at powertrails er på moten. Det største problemet er vel at PQ-ene går fulle i løpet av dager snarere enn uker...
Bilde

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Powertrails, the flavour of the day

Legg inn av Raggsokk » man 26 mar 2012 13:55

Jeg tror Vestfoldingene har blitt gale. For sikkerhets skyld får jeg 4 SMSer fra NetCom for hver cache, i tillegg til epost-varslingen. Det skulle bli 1130 pling i telefonen det. Med litt flaks er den ferdig med å plinge til jeg skal legge meg...

For ikke lenge siden kunne jeg få hele Vestfold på en PQ... :roll:
- Raggsokk

Bilde

Brukeravatar
team fredrune
Bruker
Bruker
Innlegg:194
Registrert:lør 19 mar 2011 21:44
Sted:Sandefjord
Kontakt:

Re: Powertrails, the flavour of the day

Legg inn av team fredrune » man 26 mar 2012 14:11

Raggsokk skrev:Jeg tror Vestfoldingene har blitt gale. For sikkerhets skyld får jeg 4 SMSer fra NetCom for hver cache, i tillegg til epost-varslingen. Det skulle bli 1130 pling i telefonen det. Med litt flaks er den ferdig med å plinge til jeg skal legge meg...

For ikke lenge siden kunne jeg få hele Vestfold på en PQ... :roll:

Hvorfor i allverden får du 4 sms'er for hver cache?? høres ikke særlig lurt ut :) Selv om det blir publisert mange eller èn cache, høres det tungvint ut.. hehe
TEAM FREDRUNE
består av:
Fred Rune Nilsen
Ågot Nilsen
Bilde

mariusno
Bruker
Bruker
Innlegg:152
Registrert:tir 15 feb 2011 00:08
Sted:Oslo/Lier

Re: Powertrails, the flavour of the day

Legg inn av mariusno » man 26 mar 2012 14:22

Noen vet hvordan man kan legge en hel rekke cacher i ignore-list uten å måtte klikke sånn ca 600 ganger? Jeg har nå en stor grønn stripe som ødelegger kartet mitt...

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Powertrails, the flavour of the day

Legg inn av Raggsokk » man 26 mar 2012 14:45

team fredrune skrev:
Raggsokk skrev:For sikkerhets skyld får jeg 4 SMSer fra NetCom for hver cache (...)
Hvorfor i allverden får du 4 sms'er for hver cache?? (...)
Fordi GSMPost-tjenesten til NetCom splitter alle mail som sendes til <mittelefonnummer>@sms.netcom.no opp i SMSer, max 4 stykker. Jeg har også mailvarsling på telefonen, men ikke pushmail, derfor sjekker den bare mail hvert 15. minutt. Og det er selvfølgelig altfor sjelden for FTF-jakt i Nedre Eiker, derfor SMS-varsling i tillegg. Og normalt er det ikke noe problem akkurat. I dag ble det litt bråkete, bare...
- Raggsokk

Bilde

sabeltann31
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:43
Registrert:tor 31 des 2009 10:11

Re: Powertrails, the flavour of the day

Legg inn av sabeltann31 » man 26 mar 2012 14:52

Til Mariusno

I såtilfelle håper jeg du deler teknikken for masseignorering med oss andre....

Sabeltann31

Brukeravatar
team fredrune
Bruker
Bruker
Innlegg:194
Registrert:lør 19 mar 2011 21:44
Sted:Sandefjord
Kontakt:

Re: Powertrails, the flavour of the day

Legg inn av team fredrune » man 26 mar 2012 15:24

mariusno skrev:Noen vet hvordan man kan legge en hel rekke cacher i ignore-list uten å måtte klikke sånn ca 600 ganger? Jeg har nå en stor grønn stripe som ødelegger kartet mitt...
Da har du jo brukt omtrent like lang tid på ignore, som du kunne brukt på å logget :lol:
TEAM FREDRUNE
består av:
Fred Rune Nilsen
Ågot Nilsen
Bilde

Brukeravatar
Captain Hardy
Junior
Junior
Innlegg:51
Registrert:lør 14 mai 2011 06:06
Sted:Mafialand
Kontakt:

Re: Powertrails, the flavour of the day

Legg inn av Captain Hardy » man 26 mar 2012 15:48

team fredrune skrev:
mariusno skrev:Noen vet hvordan man kan legge en hel rekke cacher i ignore-list uten å måtte klikke sånn ca 600 ganger? Jeg har nå en stor grønn stripe som ødelegger kartet mitt...
Da har du jo brukt omtrent like lang tid på ignore, som du kunne brukt på å logget :lol:
Ville heller ha logget de ja, skal om jeg ikke får gjort det til en realitet snart :lol:
Bilde

Don't mess with a geocacher. We know all the best places to hide a body...

avigerus
Senior
Senior
Innlegg:574
Registrert:ons 05 des 2007 23:08
Sted:Porsgrunn

Re: Powertrails, the flavour of the day

Legg inn av avigerus » man 26 mar 2012 15:51

Utfordringen nå er når skal vi starte...hehe
Ser til min store fortvilelse at jeg må kjøre kveldskurs i kveld...og da orker jeg ikke nattarbeide... Men, i morgen er det igjen en vakker dag, og da passer det med litt turorienteing på meningsløs jakt etter små kapsuler...hengende langs lite trafikkert veinett i Vestfold....
Bilde

arvf
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:38
Registrert:lør 29 mai 2010 19:48
Sted:Røyken

Re: Powertrails, the flavour of the day

Legg inn av arvf » man 26 mar 2012 16:01

Raggsokk skrev:GSMPost-tjenesten til NetCom splitter alle mail som sendes til <mittelefonnummer>@sms.netcom.no opp i SMSer, max 4 stykker.
Uff ja, den SMS-varslingen brukte jeg i mange år, men nå er den pensjonert til fordel for gmail med push.
Raggsokk skrev:Jeg har også mailvarsling på telefonen, men ikke pushmail, derfor sjekker den bare mail hvert 15. minutt. Og det er selvfølgelig altfor sjelden for FTF-jakt i Nedre Eiker, derfor SMS-varsling i tillegg.
Du går glipp av alle FTF-jaktene mellom 23:00 og 07:00, da. For den SMS-varslingen holder vel helt kjeft om natten?
Bilde

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Powertrails, the flavour of the day

Legg inn av Raggsokk » man 26 mar 2012 16:14

arvf skrev:Du går glipp av alle FTF-jaktene mellom 23:00 og 07:00, da. For den SMS-varslingen holder vel helt kjeft om natten?
Det kan kanskje være like greit... men jeg mener jeg har fått meldinger midt på natten også (uten at jeg husker sist det skjedde).
- Raggsokk

Bilde

arvf
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:38
Registrert:lør 29 mai 2010 19:48
Sted:Røyken

Re: Powertrails, the flavour of the day

Legg inn av arvf » man 26 mar 2012 21:17

avigerus skrev:Utfordringen nå er når skal vi starte...hehe
Ser til min store fortvilelse at jeg må kjøre kveldskurs i kveld...og da orker jeg ikke nattarbeide... Men, i morgen er det igjen en vakker dag, og da passer det med litt turorienteing på meningsløs jakt etter små kapsuler...hengende langs lite trafikkert veinett i Vestfold....
Jeg har for så vidt fri på dagtid i morgen (kveldsvakt på jobb), men tror ikke jeg gidder. I hvert fall ikke alene.

Jeg har gult blinklys og hi-vis-jakke. Noen som blir med? ;)
Bilde

Brukeravatar
Tique
Bruker
Bruker
Innlegg:226
Registrert:lør 15 mai 2010 17:32
Sted:Tromsø

Re: Powertrails, the flavour of the day

Legg inn av Tique » tir 27 mar 2012 09:54

arvf skrev: Jeg har for så vidt fri på dagtid i morgen (kveldsvakt på jobb), men tror ikke jeg gidder. I hvert fall ikke alene.

Jeg har gult blinklys og hi-vis-jakke. Noen som blir med? ;)
Ja, kommer du og henter meg? :D
Bilde

arvf
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:38
Registrert:lør 29 mai 2010 19:48
Sted:Røyken

Re: Powertrails, the flavour of the day

Legg inn av arvf » tir 27 mar 2012 10:12

Tique skrev:
arvf skrev: Jeg har for så vidt fri på dagtid i morgen (kveldsvakt på jobb), men tror ikke jeg gidder. I hvert fall ikke alene.

Jeg har gult blinklys og hi-vis-jakke. Noen som blir med? ;)
Ja, kommer du og henter meg? :D
Jeg var på vei, men Nüvien min advarte om at jeg ikke ville vært i Trondheim engang før jeg begynner på jobb i kveld.
Bilde

Brukeravatar
PPJ
Senior
Senior
Innlegg:867
Registrert:tir 20 nov 2007 23:31
Sted:Skoggrensen
Kontakt:

Re: Powertrails, the flavour of the day

Legg inn av PPJ » tor 29 mar 2012 17:48

avigerus skrev:Utfordringen nå er når skal vi starte...hehe
Ser til min store fortvilelse at jeg må kjøre kveldskurs i kveld...og da orker jeg ikke nattarbeide... Men, i morgen er det igjen en vakker dag, og da passer det med litt turorienteing på meningsløs jakt etter små kapsuler...hengende langs lite trafikkert veinett i Vestfold....
Ja, det er faktisk langt fredeligere her i Hovedstaden ...
:wink:
Bilde Bilde

Svar