500 funn på et døgn?

Alt om geocaching
kosunde
Bruker
Bruker
Innlegg:163
Registrert:fre 18 jul 2008 13:06
Sted:Ringerike
500 funn på et døgn?

Legg inn av kosunde » søn 11 mar 2012 15:32

Det registreres at Norge har fått to nye powertrails, begge i Vestfold. De er i umiddelbar nærhet til hverandre og består av til sammen 500 cacher. Så nå blir det spennende å se hvilken cacher som først klarer 500 funn på et døgn. Med de to nevnte powertrails og dessuten mange andre cacher i området bør det absolutt være fullt mulig. 500 cacher på 24 timer tilsier ett funn hvert 2 minutt og 53 sekunder (omtrent), noe som mine erfaringer fra Rendalen sist sommer tyder på at er fullt mulig. Men så er spørsmålet: Hva sitter man igjen med etter en slik tur? :? Mitt tips er at man har fått sett flere løpemeter veggrøft enn ellers i livet til sammen. Og man er dønn sliten, bilkjøring med 500 tvilsomme stopp tar på. Men man har jo fått boostet statistikken sin noe skikkelig. Noe for meg? :shock: Vi får se!

kosunde
Bilde

Synth75
Senior
Senior
Innlegg:645
Registrert:fre 14 nov 2008 19:30

Re: 500 funn på et døgn?

Legg inn av Synth75 » søn 11 mar 2012 15:54

Ganske så enig :)
Min erfaring fra powercaching er positiv, men det var for det meste fordi det ble mye sprell og individuelle, mange svært fine, cacher. Det var lenge før powertrailenes tid.
Nå blir det vel et jag for å komme seg øverst på statistikken og alle har hver sine metoder de synes er holdbare. Er det greit å fylle loggene med en forbokstav av hvert nick? Hva med klistremerke, forhåndssignert? Hva med at en kjører og andre hpooer ut av bilen for å logge, alle nickene samtidig? Kan vi bruke flere biler, f.eks 3 biler med to i hver bil, hvor en kjører "leap-frog" og den ene finneren logger alle 6?
Det finnes sikkert en rekke andre spenstige forslag også, men ovennevnte er i stor grad allerede benyttet. Kanskje til og med innslag av det siste?

Tar en rekorden, så synes jeg en skal ha en bil, alle er ute av bilen og logger egenhendig sitt eget nick. Men, hvorfor det egentlig, når ikke eksisterende rekord er tatt på den måten?

Nei, powercaching er ikke det det en gang var ;)

Men, det ser ut som de færreste tar powertrailene for å ta rekorder. Så da er det å håpe at folk har en fin opplevelse.

Også så forurensende det er da, noe som gir langt mildere vintre og kanskje får jeg etterhvert standsone :)

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: 500 funn på et døgn?

Legg inn av sven-egil » søn 11 mar 2012 19:04

Det racet med flest på 24 timer kommer jeg nok ikke til å være med på....
Men mulig noen finner det givende.
Jeg er alt for lat til sånt.

Jeg og Oppned tok den powertrailen på 200 på lørdag, vi koste oss, ikke noe stress.
Brukte hodet når vi parkerte, hadde med mat & drikke og fikk se nye steder.
Var vel egentlig mer ute av bilen en inni....

Vi valgte å logge med en forkortelse da loggboka var ganske små og fulle.
Da tok vi en linje av en nanologg... Enkelte som stempler tok 3-4 linjer av en liten loggbok.
Noe som jeg synes er i overkant dårlig gjort for de som kommer etter og for eier som skal vedlikeholde.
Vi gjorde det ikke for å spare tid, men plass!
Og det var heller ikke noe rekord forsøk!

Å ta en slik tur bør tas for hygge, ikke rekord.... Men det er min mening!

Viktigste er å kose seg!
Bilde Bilde Bilde

avigerus
Senior
Senior
Innlegg:574
Registrert:ons 05 des 2007 23:08
Sted:Porsgrunn

Re: 500 funn på et døgn?

Legg inn av avigerus » søn 11 mar 2012 19:24

Enig med forrige taler...
Kona og jeg tok løypa fordelt på to kvelder, og vi storkoste oss med flott rundttur. Denne nye på 300 kom som et sjokk, og der palnlegger vi å dele inn i tre etapper. Dermed får vi tre "koseturer", bedre tid til hver stopp og logg, og kan nyte det vakre , indre Vestfold!
Bilde

fotimyr
Bruker
Bruker
Innlegg:263
Registrert:ons 13 jul 2011 19:51

Re: 500 funn på et døgn?

Legg inn av fotimyr » søn 11 mar 2012 20:21

Som kjent får man penere blomster i begravelsen om man dør av et stressrelatert hjerteattakk ute i Pans frie natur med en blyanstump i hånda og lukten av formstøpt PVC på fingrene, enn om man gjør det samme på et kontor med ustanselige telefonringelyder i bakgrunnen, sure sjefer og misfornøyde kunder.

Det er i alle fall det jeg har hørt.

Forøvrig var jeg toppscorer på småguttelaget mitt i 1981-sesongen, så for min del er alle mål i livet oppnådd. Lykke til 8)

Brukeravatar
team fredrune
Bruker
Bruker
Innlegg:194
Registrert:lør 19 mar 2011 21:44
Sted:Sandefjord
Kontakt:

Re: 500 funn på et døgn?

Legg inn av team fredrune » søn 11 mar 2012 20:38

først takk til sven-egil og oppned som fikset 2 containere på trailen vår!
Vi tok 300 trailen i går, og gjorde den uten stress på ca. 13-14 timer ( gikk endel bensin da.. ) så foreløpig rekord der... blir nok ikke gammel men.. hehe gjør ingenting :)
500 i Sandefjord distriktet er godt mulig, om man har med kaffe! God hodelykt og et snev av galskap i kroppen :)

vi kjørte igjennom vår trail på ca. 7-8 timer, så da skal kunne ta 500 på 22 timer.. og vil man mer de siste 2 timene klarer man 30-40 fra "bilen" i nærområdet.. klarer man det uten å "jukse" og ødelegge cacher så er man rå eller gal :o)! hehe.
TEAM FREDRUNE
består av:
Fred Rune Nilsen
Ågot Nilsen
Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: 500 funn på et døgn?

Legg inn av GorgonVaktmester » søn 11 mar 2012 20:45

Synth75 skrev:Hva med at en kjører og andre hpooer ut av bilen for å logge, alle nickene samtidig? Kan vi bruke flere biler, f.eks 3 biler med to i hver bil, hvor en kjører "leap-frog" og den ene finneren logger alle 6?
Det finnes sikkert en rekke andre spenstige forslag også, men ovennevnte er i stor grad allerede benyttet. Kanskje til og med innslag av det siste?
Vi var en gjeng på 8 stk. fordelt på to biler som forrige lørdag tok den første av de to Powertrailene i Vestfold. Vi hadde arbeidsfordeling, og alle var involvert i prosessen med alle cachene. Deltagerne fra den første bilen lokaliserte cachen, tok den frem, tok ut loggen, satte tom cache tilbake, og logget deltagerne i den bilen. Når vi i den andre bilen kom etter fikk en fra vår bil loggen og han og jeg logget for alle i vår bil. De to andre fra vår bil fikk pekt ut hvor den tomme cachen var av den siste i bil 1 som så satte seg i bilen og dermed kjørte de. Når vi som logget var ferdig gav vi loggen til de to andre som da hadde plukket frem den tomme cahcen. De rullet sammen loggen, la den inn i bisonen og satte cachen på plass mens som hadde logget gikk tilbake til bilen og gjorde klar til å kjøre. Når så de to siste kom var vi klare, og så til neste cache hvor bil 1 var i full gang med å logge sine deltagere. Altså var alle involvert i prosessen på alle cachene, selv om ikke alle skrev egenhendig i loggen.
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo

Re: 500 funn på et døgn?

Legg inn av mamoreb » søn 11 mar 2012 20:55

Blir anpusten bare av å lese dette. :)
Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: 500 funn på et døgn?

Legg inn av sven-egil » søn 11 mar 2012 20:59

Og vaktmesteren skrev ikke i loggen :wink:
Men han klarte å fylle godt opp med stempelet sitt, mellom tre og fem linjer ( litt sjeiv stempelføring) i en mikrologg sørger jo for å fylle godt opp.....

Virker litt unødvendig i breie seg slik....
Bilde Bilde Bilde

Synth75
Senior
Senior
Innlegg:645
Registrert:fre 14 nov 2008 19:30

Re: 500 funn på et døgn?

Legg inn av Synth75 » søn 11 mar 2012 21:06

Dæsken! Værre enn jeg hadde trodd. Tro om det i det hele tatt er noen som tar disse powertrailene på riktig vis?

PS! Om jeg ordner med PQ'er til neste team på vei, er jeg involvert tilstrekkelig til at teamet slenger på mitt nick på stemplet?
Alternativt er jeg med på en tur med minimum 5 biler involvert. Det gir bare 100 cacher per bil og det burde være oppnåelig :)

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: 500 funn på et døgn?

Legg inn av sven-egil » søn 11 mar 2012 21:14

Vi gutta boys var jo bare to i en bil og var ute og cachet sammen...
Byttet selvfølgelig på å føre sign inn i loggen, men vi plukket, rullet, logget og replaserte på skift, men vi begge utførte en del av jobben, men vi byttet litt på hvem som gjorde hva.

Og om man tar dette som en hyggetur og været er topp er det ingen grunn å sitte i bilen å sture og la andre gjøre all jobb.
Bilde Bilde Bilde

marlin85
Bruker
Bruker
Innlegg:156
Registrert:ons 09 feb 2011 18:11
Sted:Lier

Re: 500 funn på et døgn?

Legg inn av marlin85 » søn 11 mar 2012 21:20

sven-egil skrev:Og vaktmesteren skrev ikke i loggen :wink:
Men han klarte å fylle godt opp med stempelet sitt, mellom tre og fem linjer ( litt sjeiv stempelføring) i en mikrologg sørger jo for å fylle godt opp.....

Virker litt unødvendig i breie seg slik....
Stusset også over dette. Mener å ha lest at logger som er signert er å regne som gyldig funn. Signering er vel ikke stempel? Vi beundret veldig power trailen til team fredrune. At noen bruker så lang tid på å lage en slik trail er rett og slett imponerende. Tar av meg hatten for dere :D

Når loggboka er liten så er det på sin plass å begrense plassen man bruker. Stempel som tar tre til fem linjer av en loggbok er litt i overkant.

Ser jo at di som har laget den nye trailen på 300cacher ikke tillater stempel eller klistremerker i loggen.
Bilde

Bilde

Brukeravatar
krl69
Senior
Senior
Innlegg:507
Registrert:lør 23 apr 2011 15:51

Re: 500 funn på et døgn?

Legg inn av krl69 » søn 11 mar 2012 21:23

sven-egil skrev:Og vaktmesteren skrev ikke i loggen :wink:
Men han klarte å fylle godt opp med stempelet sitt, mellom tre og fem linjer ( litt sjeiv stempelføring) i en mikrologg sørger jo for å fylle godt opp.....

Virker litt unødvendig i breie seg slik....
Hvis det medfører riktighet at GorgonVaktmester har benyttet stempel i TeamFredrune PT-en så bør han passe seg for å ikke gjøre noe slikt på VV PT-en. Cachebeskrivelsen uttrykker eksplisitt at man får loggene sine ugyldiggjort av utleggerne hvis noe slikt blir oppdaget. Jeg for min del kommer selvsagt til å tyste på alt som lukter reglementsstridig når jeg eventuelt skal ta PT-ene ! :shock: 8)

Jeg har vært med på en PT tidligere – Rendalen på 161 stk. og det ble unnagjort på 4-5 timer mener jeg å erindre. Om ikke alle var involverte på hver eneste cache, så vil jeg påstå at hele prosessen var et teamwork. PT-er oppfordrer vel ikke akkurat til å kjøre rigide og prinsipielle loggeprosesser.

PT-er er for så vidt gøy, men håper ikke det tar over for de gode enkeltcachene slik at mangfoldet og variasjonen forsvinner. For mye samlebåndscaching blir kjedelig i lengden. :shock:

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: 500 funn på et døgn?

Legg inn av sven-egil » søn 11 mar 2012 21:25

Ja det heter seg at loggen skal signeres.

Klistremerke og Stempel er ikke signatur......

En "kluss" med penn er signatur.. Se bare på lege signaturer på resepten :lol:

Men mange cache eiere sier stempel og klistremerke er ok, andre krever håndskrevet signatur
Bilde Bilde Bilde

Brukeravatar
krl69
Senior
Senior
Innlegg:507
Registrert:lør 23 apr 2011 15:51

Re: 500 funn på et døgn?

Legg inn av krl69 » søn 11 mar 2012 21:33

sven-egil skrev:Ja det heter seg at loggen skal signeres.

Klistremerke og Stempel er ikke signatur......

En "kluss" med penn er signatur.. Se bare på lege signaturer på resepten :lol:

Men mange cache eiere sier stempel og klistremerke er ok, andre krever håndskrevet signatur
En signatur er ikke nødvendigvis håndskrevet. I dag er det BankID og andre digitale signaturer som gjelder. Synes det er påtide at noe slikt innføres i vår verden også. Alt annet er jo mer eller mindre digitalisert. Egentlig skjønner jeg ikke vitsen med at vi flyr rundt og leiter etter boksene heller. Man finner dem så enkelt på kartet allikevel. :shock: 8)

Svar