Kart på geocaching.com

Duppeditter og programvare
Svar
Brukeravatar
Barskog
Junior
Junior
Innlegg:71
Registrert:søn 13 feb 2011 12:33
Sted:Sande i Vestfold
Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av Barskog » lør 25 feb 2012 10:34

Indrebø skrev:En ting jeg savner fra de gamle kartene var målestokk indikatoren.
Ja, jeg også savner den. Må nå allikevel ha Google maps oppe og grovsjekke avstand.
Dette hadde vært snasent å fått inn i skriptet denne lille detaljen. Noen som tar utfordringen?

kosunde
Bruker
Bruker
Innlegg:163
Registrert:fre 18 jul 2008 13:06
Sted:Ringerike

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av kosunde » lør 25 feb 2012 17:17

Indrebø skrev:En ting jeg savner fra de gamle kartene var målestokk indikatoren.
Det er jeg 100% enig i. Men dette er en mangel ved Groundspeaks nye kartapp, og har ingen ting med hvilke kart som vises i den. Heldigvis ligger det allerede inne som et forbedringsforslag hos Groundspeak, se her: http://forums.groundspeak.com/GC/index. ... pic=290468.

kosunde
Bilde

kosunde
Bruker
Bruker
Innlegg:163
Registrert:fre 18 jul 2008 13:06
Sted:Ringerike

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av kosunde » lør 25 feb 2012 17:20

kosunde skrev: Heldigvis ligger det allerede inne som et forbedringsforslag hos Groundspeak, se her: http://forums.groundspeak.com/GC/index. ... pic=290468
Og det morsomme er at hvis en kikker litt nedover denne tråden finner en dette: http://userscripts.org/scripts/show/126456. Virker så det suser, bare installer! :lol:

kosunde
Bilde

Khamelen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:43
Registrert:tir 21 jun 2011 23:11

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av Khamelen » man 27 feb 2012 14:31

wow, statens kartverks kart var rimelig fantastiske. Har vært litt frustrert over mangel på stier og detaljer i grisgrendte strøk. takk til alle :mrgreen:

ingsve
Senior
Senior
Innlegg:999
Registrert:ons 05 mar 2008 18:07
Sted:Lillesand
Kontakt:

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av ingsve » tir 28 feb 2012 10:19

Ok, jeg gir meg. :(

Trixie fikk jeg ikke til. Innstalerte seg fint, men fikk ikke åpnet "options" menyen, og det ser da heller lite oppdatert ut. :shock: :o

Velger å prøve Chrome først, den har jo en tendens til å prøve å snike seg med hver gang en installerer noe fra Google, og det er da flere som bruker den
http://www.hardware.no/artikler/hvilken ... -du/106397
Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av GorgonVaktmester » tor 01 mar 2012 22:55

Jeg har nå testinstallert scriptet både i Chrome og Opera her hos meg, men i disse to browserne harjeg ikke klart å finne ut hvordan jeg slår kartnummer på/av og hvordan jeg skjuler enkelte kart. Jeg finner ikke meny valgene for dette. Noen som kan forklare meg hva det er jeg ikke ser?
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

kosunde
Bruker
Bruker
Innlegg:163
Registrert:fre 18 jul 2008 13:06
Sted:Ringerike

Kart på geocaching.com

Legg inn av kosunde » tor 01 mar 2012 23:23

Av- og påskruing av kart samt Eniro Aerial er foreløpig kun implementert for Firefox. Så det er ingenting du ikke ser! :-)

kosunde
Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av GorgonVaktmester » fre 02 mar 2012 00:23

Takk for den oppklaringen!!
Sitter her og skal lage en bruksanvisning for hvordan dette scriptet brukes, og da er det greit å ha slike detaljer på plass :D
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

oppned

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av oppned » fre 02 mar 2012 13:48

Er det noen som har funnet en løsning for oss som bruker IE9
Eller er vi bare nødt til og leve med det nye håpløse kartet.

Mvh
oppned

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior
Innlegg:711
Registrert:søn 20 jun 2010 13:10

Kart på geocaching.com

Legg inn av hstad » fre 02 mar 2012 14:17

oppned skrev:Er det noen som har funnet en løsning for oss som bruker IE9
Eller er vi bare nødt til og leve med det nye håpløse kartet.

Mvh
oppned
Skifte nettleser kanskje:), trur ikkje ie har noen muligheter for denne typen løsninger.


Mykje Vyrdsamt
hstad on Tapatalk

kosunde
Bruker
Bruker
Innlegg:163
Registrert:fre 18 jul 2008 13:06
Sted:Ringerike

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av kosunde » fre 02 mar 2012 15:00

oppned skrev:Er det noen som har funnet en løsning for oss som bruker IE9
Eller er vi bare nødt til og leve med det nye håpløse kartet.
Her står det noe: http://www.ghacks.net/2008/11/16/instal ... -explorer/. Jeg har lykkes å få installert scriptet i Trixie, men har dessverre ikke fått det til å virke. Vet ikke helt hva som skal til, men siden Trixie ikke er oppdatert siden 2005 er det nok heller Trixie som er problemet.

kosunde
Bilde

oppned

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av oppned » fre 02 mar 2012 17:22

hstad skrev:
oppned skrev:Er det noen som har funnet en løsning for oss som bruker IE9
Eller er vi bare nødt til og leve med det nye håpløse kartet.

Mvh
oppned
Skifte nettleser kanskje:), trur ikkje ie har noen muligheter for denne typen løsninger.


Mykje Vyrdsamt
hstad on Tapatalk
Bytte nettleser er helt uakutelt.
Har problemer med og lære nye ting på det området så da får vi heller leve med ett elendigt kart..

Takk for tilbakemeldinger..

Kolorabi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:8
Registrert:tor 16 feb 2012 16:38

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av Kolorabi » fre 02 mar 2012 22:37

oppned skrev: Bytte nettleser er helt uakutelt.
Har problemer med og lære nye ting på det området så da får vi heller leve med ett elendigt kart..
Du trenger ikke å bytte nettleser. Det er ingen begrensning på hvor mange nettlesere du kan ha. Hvis du laster ned Firefox for eksempel kan du ha den i tillegg til IE, og kun bruke den når du trenger det. Det er ikke store forskjellene på grensesnittene i de to, så kan du bruke den ene så kan du bruke den andre.

Det er bare å prøve. Neppe så skummelt som du frykter.

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior
Innlegg:711
Registrert:søn 20 jun 2010 13:10

Kart på geocaching.com

Legg inn av hstad » fre 02 mar 2012 23:15

Og hvis man klarer å traktere ein GPS, klarer man helt sikkert å traktere ein annan nettleser:):)


Mykje Vyrdsamt
hstad on Tapatalk

oppned

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av oppned » lør 03 mar 2012 00:44

hstad skrev:Og hvis man klarer å traktere ein GPS, klarer man helt sikkert å traktere ein annan nettleser:):)


Mykje Vyrdsamt
hstad on Tapatalk
Når man er vant til noe er det ofte vrient og måtte gjøre ting anerledes.
Har tittet på denne flammereven men savner google toolbarne som jeg bruker hele tiden.
Savner favorittlinja som ie har rett over og hvor enkelt det er og legge inn de sidene jeg bruker oftes det.
så jeg tror nok det enkleste er og leve med det dårlige kartet.

Kan jo også si at jeg har flere typer gps men holder meg stort sett til en type der også.


Mvh
oppned

Svar