Kart på geocaching.com

Duppeditter og programvare
Svar
Brukeravatar
Natttur
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:21
Registrert:lør 22 okt 2011 21:29
Sted:Modum
Kontakt:
Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av Natttur » tir 21 feb 2012 12:13

kosunde skrev:
Her er en link til det modifiserte scriptet: http://userscripts.org/scripts/show/126346. Det virker glimrende i Chrome, så da er jeg fornøyd. Virker også utmerket i Firefox og skal også virke i Opera.

kosunde
Jeg kan bekrefte at scriptet fungerer utmerket også i Opera - takker og bukker så meget! :D
- The Cacher Formerly Known As hddvd4me

Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av GorgonVaktmester » tir 21 feb 2012 13:43

kosunde skrev:Her er en link til det modifiserte scriptet: http://userscripts.org/scripts/show/126346. Det virker glimrende i Chrome, så da er jeg fornøyd. Virker også utmerket i Firefox og skal også virke i Opera.

kosunde
En liten tilbakemelding etter litt testkjøring (Firefox) hos meg:

:arrow: Ved første gangs kjøring var det ingen nummer på kartene, og menyvalget jeg hadde var "Slå av nummer". Jeg måtte først gjøre det, for deretter å slå dem på igjen for å kunne se kartnummer.

:arrow: Jeg registrerer at det ikke er definert noen "Included pages" og "Excluded pages" i scriptet. Er det noen bestemt grunn til det?

:arrow: Scriptet fungerer helt topp sammen med "GC Little helper"! (GC little helper legger til tre av Google-kartene, men disse kan da slås av med scriptet så slipper man å ha dem dobbelt opp i listen.)
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

kosunde
Bruker
Bruker
Innlegg:163
Registrert:fre 18 jul 2008 13:06
Sted:Ringerike

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av kosunde » tir 21 feb 2012 19:53

GorgonVaktmester skrev: :arrow: Ved første gangs kjøring var det ingen nummer på kartene, og menyvalget jeg hadde var "Slå av nummer". Jeg måtte først gjøre det, for deretter å slå dem på igjen for å kunne se kartnummer.
Koden for denne funksjonen er nok litt knotete laget. Jeg gjorde ikke annet enn å oversette menyvalg og dialogbokser fra tsjekkisk, så hvis det er noen som vil bidra med noe litt mer elegant kode for å skru av og på kart i listen legger jeg den gjerne inn i scriptet. :D
GorgonVaktmester skrev: :arrow: Jeg registrerer at det ikke er definert noen "Included pages" og "Excluded pages" i scriptet. Er det noen bestemt grunn til det?
Ja. Jeg hadde benyttet @match i stedet for @include, etter Googles anbefaling (siden jeg selv primært bruker Chrome). Samme virkemåte, men vises ikke i Firefox som "Included pages" i Greasmonkey-instillingene for scriptet. Det er forøvrig kun en "Included page", nemlig http://www.geocaching.com/map/*. Jeg har endret dette nå, så hvis du oppdaterer ser du at den er definert. Men det har som sagt ingen betydning for virkemåten.

kosunde
Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av GorgonVaktmester » tir 21 feb 2012 20:50

Takk for gode svar!

De tre punktene mine var mest ment som en tilbakemelding, selv om jeg var nysjerrig på pkt. 2 :lol:

Siden det med å slå av og på nummereringen kun er litt "rart" første gang etter installering er det ikke noe problem, særlig ikke vis man er oppmerksom på at det er sånn.

Forøvrig kan jeg også gi ytterligere en tilbakemelding. Jeg har nemlig oppdaget at rekkefølgen scriptene kjøres (hvis man har flere installert) ikke er uten betydning. For at an skal kunne slå av/på kart med dette scriptet er det viktig at dette kjøres etter andre script som legger til kart. Jeg er som tidligere nevnt en fornøyd bruker av "GC Little Helper", og en av funksjonene der er at den legger inn tre Google kart. (Som dermed kommer dobbelt opp.) Dersom GC Little Helper startes ETTER dette kart-scriptet vil ikke de tre kartene som GC Little Helper bli nummerert. Jeg har derfor nå hos meg sørget for at kart-scriptet kjøres etter GC Little Helper.

Gleder meg til Eniro-kartene også kommer inn i scriptet :D

Takk for kjempegodt arbeid til alle som har bidratt!!
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
LUDO
Bruker
Bruker
Innlegg:182
Registrert:ons 02 des 2009 15:20
Sted:Lindeberg, Oslo

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av LUDO » ons 22 feb 2012 10:37

Takk for innsatsen kosunde og dere andre! Dette ble riktig bra! (Go Chrome!) 8)
Bilde Bilde
Bilde

Brukeravatar
JanIflisa
Bruker
Bruker
Innlegg:183
Registrert:fre 15 jan 2010 19:44

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av JanIflisa » ons 22 feb 2012 21:40

hddvd4me skrev: Jeg kan bekrefte at scriptet fungerer utmerket også i Opera - takker og bukker så meget! :D
Hva må til for å få dette til i Opera?
Bilde

Bilde

ingsve
Senior
Senior
Innlegg:999
Registrert:ons 05 mar 2008 18:07
Sted:Lillesand
Kontakt:

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av ingsve » ons 22 feb 2012 22:08

bjorges skrev:
ingsve skrev:Jeg er ihuga IE bruker og er dette nå grunnen til at jeg MÅ bytte nettleser :shock: , eller er det en mulighet til å legge inn skriptet i denne også :P .

Ingsve
Det er da ingen grunn til å bruke IE :D
Jeg har ikke sett noen grunn til å endre.......før nå.....kanskje :wink:
Kosunde skrev:[Ta en kikk her: http://www.bhelpuri.net/Trixie/. Det kan hende at Trixie gjør susen, men jeg har ikke fått testet det.

Skal se litt på Trixie først 8)
Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av GorgonVaktmester » ons 22 feb 2012 23:20

JanIflisa skrev:Hva må til for å få dette til i Opera?
Sjekk denne siden...
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
Natttur
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:21
Registrert:lør 22 okt 2011 21:29
Sted:Modum
Kontakt:

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av Natttur » tor 23 feb 2012 11:44

GorgonVaktmester skrev:
JanIflisa skrev:Hva må til for å få dette til i Opera?
Sjekk denne siden...
Ja, det var slik jeg gjorde - fikk angitt en mappe, lastet ned scriptet og la det i denne mappen, restartet Opera - og det bare virket!
- The Cacher Formerly Known As hddvd4me

Bilde

kosunde
Bruker
Bruker
Innlegg:163
Registrert:fre 18 jul 2008 13:06
Sted:Ringerike

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av kosunde » tor 23 feb 2012 15:11

Da har jeg lagt til Eniro Aerial for Firefox, se http://userscripts.org/scripts/show/126346. Chrome og Opera håndteres på en ganske så spesiell måte i scriptet (med tsjekkisk opprinnelse). Det kreves derfor noe mer kløing i hue for å få Eniro Aerial til å virke med dette scriptet i disse netteleserne.

kosunde
Bilde

Brukeravatar
JanIflisa
Bruker
Bruker
Innlegg:183
Registrert:fre 15 jan 2010 19:44

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av JanIflisa » tor 23 feb 2012 17:25

hddvd4me skrev:
GorgonVaktmester skrev:
JanIflisa skrev:Hva må til for å få dette til i Opera?
Sjekk denne siden...
Ja, det var slik jeg gjorde - fikk angitt en mappe, lastet ned scriptet og la det i denne mappen, restartet Opera - og det bare virket!
Tusen takk, Gorgon og hddvd4me! Beklager latskapen til at jeg ikke lette etter dette selv... :oops: Helt herlig! Har sikla etter mange av disse mulighetene helt siden jeg begynte med geocaching.
Bilde

Bilde

otollaks
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:2
Registrert:ons 07 jul 2010 19:31

Kart fra 1881

Legg inn av otollaks » fre 24 feb 2012 21:18

Er det mulig å få innpå kart fra 1881, norgeibilder og fonnakart?

Savner digitale bilder som har høyere detaljnivå enn google sine kart.

:)

Brukeravatar
Captain Hardy
Junior
Junior
Innlegg:51
Registrert:lør 14 mai 2011 06:06
Sted:Mafialand
Kontakt:

Re: Kart fra 1881

Legg inn av Captain Hardy » fre 24 feb 2012 21:50

otollaks skrev:Er det mulig å få innpå kart fra 1881, norgeibilder og fonnakart?

Savner digitale bilder som har høyere detaljnivå enn google sine kart.

:)
Har du sett installerte skriptet? Det er "flyfoto" med bedre oppløsning en google maps der.
Bilde

Don't mess with a geocacher. We know all the best places to hide a body...

otollaks
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:2
Registrert:ons 07 jul 2010 19:31

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av otollaks » lør 25 feb 2012 09:11

Har lagt til scriptet og det har bra kart en del plasser men i mitt lokal område er det ikke så veldig bra, ser at 1881 har nyere og bedre kart her og lurte på om det var mulig å importere de inn i geocaching.com ?

Brukeravatar
Indrebø
Bruker
Bruker
Innlegg:142
Registrert:fre 18 nov 2011 15:38

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av Indrebø » lør 25 feb 2012 09:59

En ting jeg savner fra de gamle kartene var målestokk indikatoren.
Bilde

Svar