Kart på geocaching.com

Duppeditter og programvare
Svar
kosunde
Bruker
Bruker
Innlegg:163
Registrert:fre 18 jul 2008 13:06
Sted:Ringerike
Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av kosunde » søn 19 feb 2012 21:53

Yess! :lol:

Med de siste tipsene her, så fungerer alle kartene som en røyk i Chrome også! Akkurat slik jeg håpet. Håper noen tar ansvar for å lage og tilgjengeliggjøre et originalscript for Chrome også. Det er sikkert ikke alle som er like happy for å måtte redigere script for å få dette til å virke. Tusen takk til n5k! :D

kosunde
Bilde

maristua
Bruker
Bruker
Innlegg:204
Registrert:fre 24 sep 2010 20:53

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av maristua » søn 19 feb 2012 21:54

for en som aldri har gjort dette før. Er det noen som kan lage en steg for steg forklaring til hvordan man får dette i Chrome?
Bilde

n5k
Junior
Junior
Innlegg:53
Registrert:man 13 jun 2011 09:36
Sted:Hommersåk

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av n5k » søn 19 feb 2012 22:09

  • Klikk på Window/Vinduer når du er inne i Chrome
  • Trykk på Extensions/Utvidelser
  • Trykk nederst - på Get more extensions/Få nye utvidelser
  • Finn søkeruta her, og skriv in Tampermonkey
  • Trykk Add to Chrome/Legg til i Chrome og Add/Legg til
  • Trykk på denne linken
  • Velg "Native to Tampermonkey" i popupen
  • Gå inn på geocaching.com og trykk på "layers"-knappen øverst til høyre når du er på kartet
Beklager hvis menyene ikke heter det jeg skriver her på norsk, hehe. Jeg kjører engelsk på alle mine OS, så mine oversettelser er ren gjetting ;)

Håper det funker - det er skrevet fritt etter hukommelsen!
n5k m/fam Geocaching @ Flickr

kosunde
Bruker
Bruker
Innlegg:163
Registrert:fre 18 jul 2008 13:06
Sted:Ringerike

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av kosunde » søn 19 feb 2012 22:13

Kartene virker som de skal i Chrome, men jeg oppdaget en forskjell fra Firefox. I Chrome er det ikke lenger mulig å få opp noen popup ved mouseover eller hvis en klikker på en cache. Det er jo jeddrane dumt. Har noen annen sett det samme?

kosunde
Bilde

Brukeravatar
Kjedalen
Senior
Senior
Innlegg:356
Registrert:tir 11 jan 2011 20:14
Sted:Tromsø

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av Kjedalen » søn 19 feb 2012 23:28

Jeg får også opp alle kartene i Chrome, men kan heller ikke få opp cacher fra kartet.
BildeBilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av GorgonVaktmester » man 20 feb 2012 10:57

"Store hjerner tenker likt" heter det...

Jeg er også en svært fornøyd bruker av scriptet "GC little helper"
Torsten Amshove som lager dette scriptet har også implementert støtte for tre varianter av Google maps i scriptet sitt.
Det har den artige konsekvensen at bruker man begge scriptene kommer Google-kartene to ganger i listen...
(Selv har jeg løst det ganske enkelt ved å redigere bort de tre kartene fra kart-scriptet...)
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

n5k
Junior
Junior
Innlegg:53
Registrert:man 13 jun 2011 09:36
Sted:Hommersåk

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av n5k » man 20 feb 2012 16:16

Jeg endte opp med å bruke dette scriptet: http://userscripts.org/scripts/show/125926 Det funker perfekt i Chrome hos meg. Statens Kartverk var digg!
n5k m/fam Geocaching @ Flickr

pstray
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:14
Registrert:ons 04 nov 2009 21:01

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av pstray » man 20 feb 2012 16:36

vegajohn skrev:Nå har jeg installert scriptet, men må ha gjort noe feil da det ikke er noen endringer å se på geocaching.com
Er redd jeg må be om en teskje-forklaring
Ser ut som om du må gå til noe som begynner med http://www.geocaching.com/map/default.aspx for at den skal fungere... jeg peier skjelden å ha med alt etter siste /, så jeg editerte scriptet til å bare ha http://www.geocaching.com/map/* i stedet, da fungerer det finfint.

kosunde
Bruker
Bruker
Innlegg:163
Registrert:fre 18 jul 2008 13:06
Sted:Ringerike

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av kosunde » man 20 feb 2012 23:35

n5k skrev:Jeg endte opp med å bruke dette scriptet: http://userscripts.org/scripts/show/125926 Det funker perfekt i Chrome hos meg. Statens Kartverk var digg!
Har forsket litt på dette skriptet, og synes at det er det beste vist i denne tråden så langt. Virker utmerket både i Firefox, Opera og Chrome med all funksjonalitet i kartappen tilgjengelig. Men å editere det virket i utgangspunktet håpløst. Men etter litt massasje med Online JavaScript beautifier og Google Translator (for å forstå tsjekkisk) gikk også det bra. Scriptet håndterer Kartverkets kart helt greit og kan også sette et hvilket som helst kart som default. Videre inneholder scriptet en meny med dialogbokser for å skru av og på enkeltkart fra lista. Jeg kan f.eks. kvitte meg med alle OSM-kartene som Groundspeak har lagt inn... :lol: ... og senere skru dem på igjen hvis jeg vil. Dette begynner å bli riktig bra, synes jeg.

kosunde
Bilde

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Innlegg:1472
Registrert:ons 21 nov 2007 08:26
Sted:Molde
Kontakt:

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av bjorges » man 20 feb 2012 23:47

kosunde skrev:
n5k skrev:Jeg endte opp med å bruke dette scriptet: http://userscripts.org/scripts/show/125926 Det funker perfekt i Chrome hos meg. Statens Kartverk var digg!
Har forsket litt på dette skriptet, og synes at det er det beste vist i denne tråden så langt. Virker utmerket både i Firefox, Opera og Chrome med all funksjonalitet i kartappen tilgjengelig. Men å editere det virket i utgangspunktet håpløst. Men etter litt massasje med Online JavaScript beautifier og Google Translator (for å forstå tsjekkisk) gikk også det bra. Scriptet håndterer Kartverkets kart helt greit og kan også sette et hvilket som helst kart som default. Videre inneholder scriptet en meny med dialogbokser for å skru av og på enkeltkart fra lista. Jeg kan f.eks. kvitte meg med alle OSM-kartene som Groundspeak har lagt inn... :lol: ... og senere skru dem på igjen hvis jeg vil. Dette begynner å bli riktig bra, synes jeg.

kosunde
Da legger du vel ut en lenke til et modifisert skript da?
Bilde

kosunde
Bruker
Bruker
Innlegg:163
Registrert:fre 18 jul 2008 13:06
Sted:Ringerike

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av kosunde » tir 21 feb 2012 00:03

bjorges skrev: Da legger du vel ut en lenke til et modifisert skript da?
Ja, jeg skal selvsagt gjøre det. Men jeg har lyst til å legge litt mer arbeid i det først. Bl.a. legge til Eniro Aerial med tilhørende funksjon for å "fikse" koordinatene.

kosunde
Bilde

kosunde
Bruker
Bruker
Innlegg:163
Registrert:fre 18 jul 2008 13:06
Sted:Ringerike

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av kosunde » tir 21 feb 2012 09:15

bjorges skrev: Da legger du vel ut en lenke til et modifisert skript da?
Her er en link til det modifiserte scriptet: http://userscripts.org/scripts/show/126346. Det virker glimrende i Chrome, så da er jeg fornøyd. Virker også utmerket i Firefox og skal også virke i Opera.

kosunde
Bilde

ingsve
Senior
Senior
Innlegg:999
Registrert:ons 05 mar 2008 18:07
Sted:Lillesand
Kontakt:

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av ingsve » tir 21 feb 2012 10:33

Jeg er ihuga IE bruker og er dette nå grunnen til at jeg MÅ bytte nettleser :shock: , eller er det en mulighet til å legge inn skriptet i denne også :P .

Ingsve
Bilde

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Innlegg:1472
Registrert:ons 21 nov 2007 08:26
Sted:Molde
Kontakt:

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av bjorges » tir 21 feb 2012 11:17

ingsve skrev:Jeg er ihuga IE bruker og er dette nå grunnen til at jeg MÅ bytte nettleser :shock: , eller er det en mulighet til å legge inn skriptet i denne også :P .

Ingsve
Det er da ingen grunn til å bruke IE :D
Bilde

kosunde
Bruker
Bruker
Innlegg:163
Registrert:fre 18 jul 2008 13:06
Sted:Ringerike

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av kosunde » tir 21 feb 2012 12:07

ingsve skrev:Jeg er ihuga IE bruker og er dette nå grunnen til at jeg MÅ bytte nettleser :shock: , eller er det en mulighet til å legge inn skriptet i denne også :P .

Ingsve
Ta en kikk her: http://www.bhelpuri.net/Trixie/. Det kan hende at Trixie gjør susen, men jeg har ikke fått testet det.

kosunde
Bilde

Svar