kosunde
Modifiserte Greasemonkey Eniro-skriptet til en finne og fikk fiksa dette, kun testet i Firefox...Captain Hardy skrev:Bare vent, det kommer nok en form for add til nettleserne som gjør det mulig igjen![]()
![]()
Håper jeg da, for guds skyld!
Det er vel ikke så mange som hilser betaling for Google Maps velkommen. Men etter mitt syn blir dette litt å spare seg til fant som en sier. Vi betaler tross alt vår kontingent til Groundspeak og burde kunne forvente oss å få tilfredsstillende kart/bilder tilbake.mariusno skrev:Har sett lenge at openstreetmap har tatt over på geocaching.com, og regna med at det hadde med penger å gjøre.
OSM er et høyst prisverdig tiltak for dem som ikke tar seg råd til/er villig til å betale for kart. Dessverre er det slik at kvaliteten er helt avhengig av dugnadsinnsats. Dugnadsinnsatsen skorter det på i mer grisgrendte strøk, hvor mange av de mest interessante cacheturene går. Ergo er ikke OSM p.t. noe fullgodt alternativ til Google Maps (som tross alt holder en jevn kvalitet i Norge), men kan kanskje bli det en gang i fremtiden. Selv bruker jeg kartappen på Geocavhing.com til den første planleggingen av en tur, så går jeg inn på mer detaljerte kart og bilder etterhvert. Med kun riksveiene lagt inn av veier i mitt interesseområde blir dessverre de nye kartene helt ubrukelige.mariusno skrev:Selv er jeg storforbruker av OSM, og er kjempefornøyd! Har lenge brukt disse kartene på mobil, og dette er også grunnlaget for frikart.no som jeg bruker på min GPS. Kanskje flere nå også blir motivert til å laste opp, og tegne inn stier selv i kartet, for å forbedre turopplevelsen for andre fremover! Selv har jeg lagt inn litt i hjemtraktene.
At man ikke får et godt flyfoto gjør da ingenting. Vi som driver geocaching klarer vel å håndtere koordinater mellom flere enheter og tjenester?
Jeg tror nok ikke at en hundrelapp ekstra hadde vært nok... Jeg leste ganske langt nedover i kommentarene til bloggen som OJogSynne linket til litt tidligere i denne tråden. Der var det en som hadde satt opp regnestykket:kjerstih skrev:Men hvor høy kostnad er det snakk om? Jeg kunne for eksempel gjerne betalt en hundrelapp ekstra for medlemskapet mitt for å beholde de gode kartene.
På Latitude47, Nighthawk700 skrev:I think they said the average hit was 2,000,000 a day. The use limit is 25,000, so that leaves 1,975,000 hits (assuming they don't charge for the use limit). They charge $4 per 1,000 hits afterwards, so that's 1,975 batches of 1,000 hits, for a total of $7,900 per day, or $237,000 for a 30 day month, or $2,883,500 for a year. (I'm assuming JS Maps API v3, I'm not really sure which is which).
Hmmmm.... Jeg er visst blitt litt blendet av store tall....hstad skrev:Det blir jo mindre enn 18 mill nok i året. Del det på antall premium så er sikkert 100 kroner i nærheten:)
InsaneTTM skrev:Modifiserte Greasemonkey Eniro-skriptet til en finne og fikk fiksa dette, kun testet i Firefox...Captain Hardy skrev:Bare vent, det kommer nok en form for add til nettleserne som gjør det mulig igjen![]()
![]()
http://www.sjaastad.org/greasemonkey_googlemaps.user.js
Mvh
InsaneTTM
Har installert denne, men ser ingen forskjell!Captain Hardy skrev:InsaneTTM skrev:Modifiserte Greasemonkey Eniro-skriptet til en finne og fikk fiksa dette, kun testet i Firefox...Captain Hardy skrev:Bare vent, det kommer nok en form for add til nettleserne som gjør det mulig igjen![]()
![]()
http://www.sjaastad.org/greasemonkey_googlemaps.user.js
Mvh
InsaneTTM
hehe, det tok ikke mer enn ca 10 timer før alt var tilbake til det gode gamle! Takk for linken!![]()