Geocaching i London

Alt om geocaching
Brukeravatar
eikerkongen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:20
Registrert:tor 01 sep 2011 06:19
Geocaching i London

Legg inn av eikerkongen » lør 11 feb 2012 23:46

Er det noen som har erfaring med caching i London? Er det områder man bør styre unna, eller motsatt; områder du kan anbefale? Setter pris på innspill... (Skal være der noen dager i slutten av februar)
:D

Brukeravatar
Asolli
Junior
Junior
Innlegg:68
Registrert:man 12 sep 2011 13:54
Sted:Molde

Geocaching i London

Legg inn av Asolli » søn 12 feb 2012 00:11

Mamoreb har kan hende et par tips?

Synth75
Senior
Senior
Innlegg:645
Registrert:fre 14 nov 2008 19:30

Re: Geocaching i London

Legg inn av Synth75 » søn 12 feb 2012 00:14

Logget noen få cacher i London, den siste i går. Tok en morsom en på Oxford street, Life begins at Oxford circus. Faktisk så mange folk at ingen merker noe til deg. Tror du ikke finner et mer travelt cachested noen gang.
Ellers var det for det meste nanoer og de fleste var våte.Og det er vanskeligere å lete der enn i Norge. Folk bryr seg mer enn nordmenn og spør om alt er ok om du ser ut til å lete etter noe. De vil rett og slett hjelpe til om du ser ut som du leter etter noe, hvilket kan være slitsomt når du er geocacher. Da er det bedre med i Norge med uhjelpsomme og usosiale nordmenn som for det meste passer sine egne saker ;)
Lette etter tre i London sentrum, et par i Greenwich og noen rundt Gatwick. Anbefaler å bruke tid andre steder enn på de rundt Gatwick og i hvert fall ikke gjøre som AAHydeandSeek og jeg og prøve på SideTracked - Gatwick Airport (om du flyr til den flyplassen).
Den virtuelle Royal Observatory Greenwich Cache burde være av interesse for geocachere. Anbefaler den, selv om jeg glemte å ta et bilde og dermed ikke fikk logget cachen :oops:

n5k
Junior
Junior
Innlegg:53
Registrert:man 13 jun 2011 09:36
Sted:Hommersåk

Re: Geocaching i London

Legg inn av n5k » søn 12 feb 2012 09:14

Jeg var i London for noen uker siden, og jeg må si at tettheten av cacher var ikke så stor som jeg hadde forventet. Men det er jo nok, da.
Jeg prioriterte rett og slett cachetyper jeg ikke hadde fra før, og fikk logget to webcams og en virtual. Alle tre var veldig enkle. Det meste geniale med London er jo det fullstendig geniale subwaysystemet. Jeg elsker det, rett og slett. Det tar et minutt å sette seg inn i, og etterpå finner du frem over alt - så mitt tips er å notere seg hvilke stasjoner som ligger nærmest den cachen du er ute etter, så slipper du å vandre rundt over halve byen :)
Hvis du er ute etter tre superenkle cacher, så kan jeg anbefale London - West End Webcam (oxford Circus), Paddington Dare (W London) og Broadgate Webcam (London).
Sistnevnte kan jeg anbefale etter mørkets frembrudd, så kan du ta deg en tur litt rundt i nærmiljøet der - de har noe flott lyskunstgreier der.
Ha en fin tur!
n5k m/fam Geocaching @ Flickr

Brukeravatar
Hofstad
Junior
Junior
Innlegg:89
Registrert:søn 08 aug 2010 02:31
Sted:Christianssand

Re: Geocaching i London

Legg inn av Hofstad » søn 12 feb 2012 15:32

Har vært i London to ganger siden jeg begynte med caching, og er helt enig i at Royal Observatory Greenwich Cache absolutt er verdt et besøk. Profilbildet mitt både her på forumet og på geocaching.com, er bildet som ble tatt av meg med en fot i vest og en fot i øst rett foran observatoriet. For historieinteresserte er museets utstillinger absolutt verdt et besøk. Regn med opptil en times kø for å få tatt bilde. Andre fine cacher i Greenwichområdet er Greenwich Hemispheric Exploration, som i tillegg til en tur ved Greenwichobservatoriet også tar for seg Royal Naval College. Whisky Galore (S London) er også verdt en liten tur innom, selv om Cutty Sark neppe er å få sett i sin helhet, da den brant for noen år siden og er under restaurering.
Ellers er som nevnt også Paddington Dare (W London) verdt en tur innom, og like ved den Have I Got Mews For You, og for mysteryinteresserte K6 x 4.

Andre interessante virtuals er Golden Gallery Virtual Cache (St Paul's Cathedral), TechnOLOGY (Central London) (litt teknologisk historie, like ved St Paul's) og The Palace of Westminster (Houses of Parliament). En webcamcache som bare i seg selv er verdt en tur, er London - Beatles Abbey Road. Regner med de fleste skjønner hva den handler om! :)

Ellers er det mange fine tradisjonelle cacher, men min erfaring er at koordinatene ofte er så som så. Heldigvis har flere av cachene spoilerbilde som kommer godt med - i verste fall måtte vi lete opp mot 30m fra GZ før vi fant ut hvor bildet var tatt, og cachen ble funnet. Londons stiligste cache er uten tvil The Tin Pan Alley Band - med 221 favorittpoeng i skrivende stund sier jeg ikke mer... :wink:
Bilde

Synth75
Senior
Senior
Innlegg:645
Registrert:fre 14 nov 2008 19:30

Re: Geocaching i London

Legg inn av Synth75 » søn 12 feb 2012 18:11

Opplysning for planleggingens del:
Hofstad skrev: Regn med opptil en times kø for å få tatt bilde.
Jeg har vært der to ganger, sist søndag for en uke siden. Null kø. Kanskje det kun er kø midt i turistsesongen? Forøvrig bør en få med seg leksjonen om klokkene om den går. Faktisk høydepunktet, delvis grunnet en morsom foreleser. 4 viktige klokker for utvikling om navigasjon.
Hofstad skrev: selv om Cutty Sark neppe er å få sett i sin helhet, da den brant for noen år siden og er under restaurering.
Cutty Sark er snart ferdig. Skipet er å se i sin helhet fra utsiden.
Hofstad skrev: Andre interessante virtuals er Golden Gallery Virtual Cache (St Paul's Cathedral), TechnOLOGY (Central London) (litt teknologisk historie, like ved St Paul's)
Denne cachen er ikke loggbar før til våren. Du kommer ikke lenger opp enn Whispering Gallery nå og kravet er bilder fra toppen for å få logge. Jeg vil uansett anbefale et besøk. Var der sist uke og det er mye spennende å oppleve. Ikke minst det fascinerende whispering gallery hvor en kan hviske inn i veggen og folk som lytter til veggen på andre siden får med seg hvert hvisk.

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo

Re: Geocaching i London

Legg inn av mamoreb » søn 12 feb 2012 18:42

Synth75 skrev:Opplysning for planleggingens del:
Hofstad skrev: Regn med opptil en times kø for å få tatt bilde.
Jeg har vært der to ganger, sist søndag for en uke siden. Null kø. Kanskje det kun er kø midt i turistsesongen? Forøvrig bør en få med seg leksjonen om klokkene om den går. Faktisk høydepunktet, delvis grunnet en morsom foreleser. 4 viktige klokker for utvikling om navigasjon.
Fra cachesiden: "These coordinates should lead you to an area crowded by geomuggles, all queueing up to have their picture taken standing on the Prime Meridian in front of the meridian statuary. Feel free to join this long line or stand in the much shorter line for the northern marker outside the gates, because you'll need just such a picture of yourself to successfully log this cache.

Det ser ut til å være flere alternativer for å få logget denne.

Jeg var i London i januar, men hadde dessverre lite tid til geocaching. Jeg hadde forberedt meg på en runde i Greenwich-området, men det rakk jeg ikke.

Andre har nevnt mange fine muligheter. Det er bra, for de fleste cachene i de områdene jeg besøkte, var heller stusselige. Mange av de hjelpemidlene jeg bruker hjemme i Norge, var ikke til mye hjelp. Vær forberedt på:

"Vintertilgjengelig" kan godt bety at cachen ligger på bakken under en stein. Sant nok, det var jo ikke snø der, men jeg er spent på hvordan "ikke vintertilgjengelig" ser ut.

Terreng 1,0 kan godt bety at cachen ligger på bakken under en stein eller på bakken inni en busk.

Der jeg var, var plasseringer midt i glaninga fra store lyskryss, med biler stående i alle retninger, populære. Og cacher som hadde 10-12 DNF de siste 6 månedene var fortsatt aktive.

Ut fra innleggene i denne tråden, virker det som sentrum av London har mye bra å by på. Godt å høre. :)
Bilde

Brukeravatar
eikerkongen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:20
Registrert:tor 01 sep 2011 06:19

Re: Geocaching i London

Legg inn av eikerkongen » søn 12 feb 2012 22:51

Oi - tusen takk for flott respons, folkens! Greenwich MÅ det jo bare bli, helt klart! Skal notere meg alle de flotte tipsene dere har ført opp. Jeg skal gi en tilbakemelding etter oppholdet. Drar 25. februar og kommer hjem 2. mars, så det burde bli minst 1 cache per dag i snitt! Tusen takk for de flotte tipsene alle sammen! :D

gacrux
Senior
Senior
Innlegg:1098
Registrert:tir 20 nov 2007 22:59
Sted:Langt syd i Oslo
Kontakt:

Re: Geocaching i London

Legg inn av gacrux » man 13 feb 2012 12:41

Jeg vil også anbefale Royal Observatory Greenwich Cache.
Jeg synes også både museet og byen var vært et besøk, så sett av god tid for dette.
Fint å ta båt på Themsen fram og tilbake
Otto Milvang

E-Lie
Bruker
Bruker
Innlegg:204
Registrert:man 04 jul 2011 14:46

Re: Geocaching i London

Legg inn av E-Lie » man 13 feb 2012 20:15

Når du er i Greenwich, finnes det ern wherigo i nabobyen Wolwich: GC2JB1C. Har ikke tatt den selv, men vår datter bodde like i nærheten og stedet har veldig mye å by på selv om du ikke skulle ønske å ta cachen. Blandt annet er det et eks militært område det som er bygget om til fasjonable leiligheter. Langs Themsen går det en flott gang og sykkelvei. Ikke langt fra Erebus Drive, går det ferge over til motasatt side av elva og der er det mange cacher. Lykke til.

AAHydeAndSeek
Bruker
Bruker
Innlegg:108
Registrert:man 27 jul 2009 20:11

Re: Geocaching i London

Legg inn av AAHydeAndSeek » tir 14 feb 2012 22:48

Jeg har cachet i London flere ganger, siste gang for bare et par uke siden og rundt Oxford Street faktisk fant jeg stort sett alle jeg hadde på listen, som ikke var så lang. Forrige høstferie var jeg også en tur ditt og da hadde jeg en drøss med EarthCacher, Virtual Cacher og WebCam cacher på listen og faktisk det var veldig morsomt og rimelig lett også. Ikke noe bokser å finne, som Synth75 sier, er ofte nanoer. Men Oxford Circus var bra bare fordi den er hvor den er ! Og jeg var faktisk bare 5 minutter unna å være FTF :cry:
Bilde

Brukeravatar
eikerkongen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:20
Registrert:tor 01 sep 2011 06:19

Re: Geocaching i London

Legg inn av eikerkongen » tir 14 feb 2012 23:55

Synth75 skrev: Andre interessante virtuals er Golden Gallery Virtual Cache (St Paul's Cathedral), TechnOLOGY (Central London) (litt teknologisk historie, like ved St Paul's).Denne cachen er ikke loggbar før til våren. Du kommer ikke lenger opp enn Whispering Gallery nå og kravet er bilder fra toppen for å få logge.
Jeg kontaktet cacheeier og gjorde oppmerksom på at alt over Whispering Gallery er stengt tom 2. april. Han svarte raskt tilbake at det var helt greit å ta bilde fra Whispering G. denne tiden. Loggen vil bli godkjent! Tenkte dette kunne være greit å vite for andre som skal til London før 3. april. :D

Synth75
Senior
Senior
Innlegg:645
Registrert:fre 14 nov 2008 19:30

Re: Geocaching i London

Legg inn av Synth75 » ons 15 feb 2012 00:12

eikerkongen skrev:
Synth75 skrev: Andre interessante virtuals er Golden Gallery Virtual Cache (St Paul's Cathedral), TechnOLOGY (Central London) (litt teknologisk historie, like ved St Paul's).Denne cachen er ikke loggbar før til våren. Du kommer ikke lenger opp enn Whispering Gallery nå og kravet er bilder fra toppen for å få logge.
Jeg kontaktet cacheeier og gjorde oppmerksom på at alt over Whispering Gallery er stengt tom 2. april. Han svarte raskt tilbake at det var helt greit å ta bilde fra Whispering G. denne tiden. Loggen vil bli godkjent! Tenkte dette kunne være greit å vite for andre som skal til London før 3. april. :D
Det burde cacheeier slett ikke tillate, siden det ikke er lov å ta bilder inne i St Paul. På den måten ber cacheeier om at geocachere ikke respekterer katedralen St Paul og da mener jeg cachen er destruktiv.
Filming and photography is not allowed inside the cathedral.
Der det er ment at det skal tas bilder, men som nå er stengt, er det lov med bilder slik jeg forstår det. Det er fordi det er ute i friluft.

Brukeravatar
eikerkongen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:20
Registrert:tor 01 sep 2011 06:19

Re: Geocaching i London

Legg inn av eikerkongen » ons 15 feb 2012 20:11

Synth75: Du må gjerne mene at dette er destruktivt og at dette betyr at cacheeier ikke ber folk å respektere St. Paul's Cathedral. Det er jeg dypt uenig i! Jeg velger derimot å være løsningsorientert og tenker at det ikke er problematisk å ta et forsiktig foto uten blitz der inne. Siste logger har gjort nettopp det. Så vidt jeg har registrert finnes det utallige fotos av interiøret. Tas bildet ved ypperste grad av "stealth" tror jeg selv ikke de mest religiøse vil føle seg forulempet. De vil ikke oppdage det.
Jeg registrerer også at disse katedralene er pengemaskiner som tar saftige inngangspenger og opererer med et heftig kommersielt salgsapparat ved katedralen. Katedral og børs går ofte på tur hånd i hånd...

Synth75
Senior
Senior
Innlegg:645
Registrert:fre 14 nov 2008 19:30

Re: Geocaching i London

Legg inn av Synth75 » ons 15 feb 2012 22:00

At cacheeier krever at du bryter reglene i en katedral for å få logge er ikke greit. Så enkelt er det. Cachen burde således arkiveres. Cachen er ikke i tråd med retningslinjene, ikke engang i nærheten.

Det er ikke løsningsorientert av cacheeier. Å velge en annen midlertidig løsning, lovlig sådan, hadde vært løsningsorientert. F.eks at en måtte beskrive noe på whispering gallery, f.eks antall dører på galleriet, eller at det skulle lastes opp et bilde tatt ved inngangspartiet.
Jeg antar at cacheeier rett og slett ikke vet om reglene. Det er litt sløvt kanskje når siste logger nettopp beskriver reglene.

Svar