landstreff i juli...

Alt om geocaching

er det interesse for et landstreff på østlandet

Avstemmingen ble avsluttet den søn 05 feb 2012 15:39

ja
13
39%
det kommer ann på....
9
27%
nei
11
33%
 
Stemmer totalt: 33

Brukeravatar
Kjedalen
Senior
Senior
Innlegg:356
Registrert:tir 11 jan 2011 20:14
Sted:Tromsø
Re: landstreff i juli...

Legg inn av Kjedalen » ons 25 jan 2012 21:19

Kloke ord fra ArveAnd her! Selvsagt er det langt for oss i Tromsø å dra til Karmøy, men det er nå engang der årets store cachebegivenhet i Norge skal foregå. Jeg synes derfor flest mulig som har en mulighet til det burde støtte dette Karmøy-initiativet og tenke på en vestlandstur i sommer. For oss her i nord ville det jo bli uforholdsmessig dyrt å dra dit bare for ei helg, men jeg satser på å få dette innpasset i ferieplanene og har "meldt meg på". Alle er vel enige om at det enkleste og billigste for oss er å dra til det sentrale østlandsområdet, men vi kan ikke forvente at alt skal skje der selv om Oslo er hovedstaden. Det er da vanlig at både sportsbegivenheter og andre store arrangementer spres rundt om i vårt langstrakte land. (Men for de som synes Drammen er langt ute i gokk, skjønner jeg at dette kan føles som en farlig ekspedisjon...). Så oppfordringa til dere på Østlandet får bli å satse på noe stort neste år, så sees vi hos dere i 2013!
Sist redigert av Kjedalen den ons 25 jan 2012 21:33, redigert 1 gang totalt.
BildeBilde

ingsve
Senior
Senior
Innlegg:999
Registrert:ons 05 mar 2008 18:07
Sted:Lillesand
Kontakt:

Re: landstreff i juli...

Legg inn av ingsve » ons 25 jan 2012 21:24

Tidspunktet passer, Vestlandet er flott, området er spekket med cacher, og fra Sørlandet er det ett fett hvilken vei vi reiser.......vi kommer. Vi håper også at geocachere i Norge støtter opp om dette, og har mistanke om at en del av de feriegjestene vi får fra utlandet om sommeren, og som planlegger caching i Norge, også tar turen innom.
Vi har enda ikke deltatt på et Megaevent og har et håp om at Vikingeventet får det antallet som skal til for å få den statusen.

Gleder oss uansett :D

ingsve
Bilde

pjacklam
Senior
Senior
Innlegg:810
Registrert:tir 13 mai 2008 09:39
Sted:Der bekken stilner av og blir til en svart kulp mellom granene

Re: landstreff i juli...

Legg inn av pjacklam » ons 25 jan 2012 21:27

ArveAnd skrev:ser at du gjerne ønsker å diskutere person og ikkje sak.
Ikke person, men måten du debatterer på, for du har vært særdeles krass mot meg og andre når du har ment at du må frem med teskjeen, og da synes jeg du burde unngå å gjøre sånt selv.
ArveAnd skrev:Og avstanden er faktisk ikkje større frå austlandet til vestlandet enn den andre vegen... Men klart, for midt-norge og nordover blir det langt og dyrt om ein skal legge ut på flytur for ei helg.
Det er jo hele poenget mitt! Du har diskutert som om Norge bare er Øst- og Vestlandet, men Norge er mye mer enn det.
~/.signature: No such file or directory.

Brukeravatar
Tique
Bruker
Bruker
Innlegg:226
Registrert:lør 15 mai 2010 17:32
Sted:Tromsø

Re: landstreff i juli...

Legg inn av Tique » ons 25 jan 2012 21:59

Kjedalen skrev:Alle er vel enige om at det enkleste og billigste for oss er å dra til det sentrale østlandsområdet, men vi kan ikke forvente at alt skal skje der selv om Oslo er hovedstaden.
Og man kan heller ikke forvente 500 deltakere på usentrale steder ;)
Bilde

Synth75
Senior
Senior
Innlegg:645
Registrert:fre 14 nov 2008 19:30

Re: landstreff i juli...

Legg inn av Synth75 » ons 25 jan 2012 22:00

Villbring. skrev::?: Finnes det et landstreff hvis visjon er å samle flest muig geocachere fra Norge og nabo land (europa..og resten av verden...)

Har ikke vært på forum på en stund og vet ikke om det er diskutert og om det eventuelt er noe som er datert for 2012 allerede

Er også veldig intresert i hva man ønsker å finne / gjøre / være med på om noe slikt kom sklidende inn på kartet mitt i fellesferien...
:roll:

håper på mange svar og innspill
For å prøve å dra dette tilbake i retning av hva som var temaet...

Vi har allerede et landsevent i juli. Da mener jeg at lille Norge ikke bør forsøke ett til samme sommer. Mange kommer langveisfra, også fra utlandet, så selv om et annet event legges en uke eller to unna det i Rogaland, vil det i realiteten konkurrere.
En kan heller holde vanlige eventer, for de vil i liten grad ta oppmerksomhet fra landseventet. Selv lokale eventer bør en vel av respekt forsøke å holde en ukes tid unna landseventet.
Sånn ser i hvert fall jeg på saken.

Til debatten om hvor forsøk på megaevent bør ligge:
Etter min mening der det er tiltakslyst og beslutningsdyktighet nok til å få det gjennomført. Sånn som det i år ser ut til å være i Rogaland. Kommer f.eks Tromsø på banen et år, er det kjempefint, selv om det er langt unna. En kan ikke begrense landsevent til Østlandet, spesielt når vi som cacher der ikke får ut fingeren. Så langt har jo vi bare pretet og pratet og ikke handlet. Rogaland handlet og da mener jeg de har lagt beslag på storevent for sommeren 2012 i hele landet. Ikke etter noen regler, men av respekt.

Forøvrig er Rogaland blitt cachefylket nummer en i Norge. Det ble kun funnet 1% færre cacher der enn i Oslo i 2011. Rogaland og Oslo var desidert størst. Rogaland la ut desidert flest cacher i 2011, ca 20% mer enn nummer to, Oslo. Hittil i år fortsetter trenden, Rogaland har funnet 3700, mens andreplassen Oslo har funnet skarve 2500.

Kanskje det dermed er helt naturlig at det er Rogaland som er først ute med forsøk på Megaevent? Det er tydeligvis der trøkket er om dagen og det er tydeligvis der de har tilstrekkelig tiltakslyst. For det er vel ikke sånn at vi gjerne ser at Rogalandsfolket arrangerer eventet, men at de gjør det på Gardermoen eller i Oslo? :wink:

PS! Flyttet fra forumet for "For annonsering av eventer og fellesturer, og for dem som vil på tur og ønsker reisefølge." til geocaching-forumet.

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo

Re: landstreff i juli...

Legg inn av mamoreb » ons 25 jan 2012 22:00

For min del er det større sjanse for at jeg vil delta på et event i Osloområdet enn i andre landsdeler. Jeg HÅPER å komme meg til Karmøy, men tør ikke å melde meg på enda, da det er mye som skal klaffe.

Selv om et event i Osloområdet ville vært lettere for meg, setter jeg stor pris på initiativet i Rogaland, og synes ikke at 2012 er riktig tidspunkt for et storevent i Osloområdet. Hva med å begynne å tenke på 2013?
Bilde

ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen

Re: landstreff i juli...

Legg inn av ArveAnd » ons 25 jan 2012 22:54

ja store landsdekkende treff er ein flott ide som absolutt bør forsøkast realisert kvart år! I fjor var det eventhelg i Bergensområdet for å markere 10-årsjubileet til den første cachen. Ein del tilreisande, men kan nok dessverre ikkje kallast eit landstreff.

I år blir det stor-event på Karmøy, og fleire slike store event pr år har ikkje eg tru på. Så her handlar det kanskje om å planlegge for framtidige år? Er jo fleire svært aktive miljø rundt om i landet så det kan fort bli konkurranse om "landseventet".

Eit "Megaevent in Hell" kan jo kanskje også vere ein ide?

Det er jo også eit par spørsmål rundt kva eit "landstreff" er for noko...
-Er formålet å samle flest mulig cacharar?
-eller samle cacharar frå heile landet - og flest mulig av dei - altså eit event med geografisk spredning på deltakelse?

Vidare mhp lokasjon så er det jo også litt avhengig av kva slags transportmiddel dei fleste cacharane reiser med? Fly er jo nevnt, men eg veit ikkje om dei ulike teama (barnefamiliar) reiser med fly på cachetur? Så igjen, dette handlar nok litt om målgruppa også.

Og enda eit spørsmål sidan vi er her på forumet, skal gcinfo ha noko rolle i eit slikt treff? Altså "tildele" årets landsevent - eller skal det vere opp til det enkelte miljø - først til mølla?

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior
Innlegg:711
Registrert:søn 20 jun 2010 13:10

landstreff i juli...

Legg inn av hstad » ons 25 jan 2012 23:13

Eg synes det er unødvendig mykje kritikk av vikingeventet her (eller ihvertfall plasseringen). Hadde eg vært arrangør hadde eg blitt sånn passelig irritert. Som nokon allerede har nevnt, vær glad for at nokon har guts til å forsøke og støtt opp om det, eller ti still! Så kan man vel heller starte planlegginga av eit nytt event i 2013.

Forresten, Tampere i finland er langt unna, men det var mange norske på megaevent der!


Mykje Vyrdsamt
hstad on Tapatalk

Brukeravatar
Tique
Bruker
Bruker
Innlegg:226
Registrert:lør 15 mai 2010 17:32
Sted:Tromsø

Re: landstreff i juli...

Legg inn av Tique » ons 25 jan 2012 23:20

hstad skrev:Eg synes det er unødvendig mykje kritikk av vikingeventet her (eller ihvertfall plasseringen). Hadde eg vært arrangør hadde eg blitt sånn passelig irritert. Som nokon allerede har nevnt, vær glad for at nokon har guts til å forsøke og støtt opp om det, eller ti still!
Jeg håper ikke noe av det jeg har skrevet blir sett på som kritikk, for det er det absolutt ikke! Det blir sikkert en kjempeopplevelse for de som har mulighet til å reise dit, men for mange (meg selv inkludert) blir det alt for dyrt, langt og tungvit og da er det kanskje litt optimistisk å håpe på mega :) That's all ;)
Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: landstreff i juli...

Legg inn av GorgonVaktmester » tor 26 jan 2012 14:33

Synth75 skrev:Forøvrig er Rogaland blitt cachefylket nummer en i Norge. Det ble kun funnet 1% færre cacher der enn i Oslo i 2011. Rogaland og Oslo var desidert størst. Rogaland la ut desidert flest cacher i 2011, ca 20% mer enn nummer to, Oslo. Hittil i år fortsetter trenden, Rogaland har funnet 3700, mens andreplassen Oslo har funnet skarve 2500.
At Rogaland er på topp er det ingen tvil om, men jeg tror du skal se en gang til på statistikken over utlagte cacher i 2011...
Det er nok ikke Oslo som kommer som nr. 2, med 866 utlagte mot Rogalands 1047. Det er det Telemark som gjør. Oslo la ut 162 cahcer i 2011 og er på 16. plass. Det er kun Vest-Agder (92), Sogn og Fjordane (72), Finnmark (11) og Svalbard (4) som kom bak Oslo i antall utlegg i fjor!
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
Villbring.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:48
Registrert:lør 17 jul 2010 17:39
Sted:der min myke dun-pute ligger

Re: landstreff i juli...

Legg inn av Villbring. » tor 26 jan 2012 15:06

støtt vestladets viking event helgen 20 til 22 juli!!!
håper det biir et Mega event - og at alle som har annledning reiser dit.


Vi som tenker på noe her på østlandet vil plassere det 50 km fra Gardemoen. Dvs 10 mil fra Oslo. og ev.helgen etter viking eventet

Jeg håper alle tenker Viking-treffet som landssatsingen 2012. ^^
Ordblind Oslo tante i Odal

Brukeravatar
Villbring.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:48
Registrert:lør 17 jul 2010 17:39
Sted:der min myke dun-pute ligger

Re: landstreff i juli...

Legg inn av Villbring. » tor 26 jan 2012 15:11

Kjedalen skrev:Kloke ord fra ArveAnd her! Selvsagt er det langt for oss i Tromsø å dra til Karmøy, men det er nå engang der årets store cachebegivenhet i Norge skal foregå. Jeg synes derfor flest mulig som har en mulighet til det burde støtte dette Karmøy-initiativet og tenke på en vestlandstur i sommer. For oss her i nord ville det jo bli uforholdsmessig dyrt å dra dit bare for ei helg, men jeg satser på å få dette innpasset i ferieplanene og har "meldt meg på". ................... Så oppfordringa til dere på Østlandet får bli å satse på noe stort neste år, så sees vi hos dere i 2013!
kan være man kan pakke flere event inn i en rundtur .... Men hoved eventet i vest :-)
Ordblind Oslo tante i Odal

Brukeravatar
AnnChristin86
Junior
Junior
Innlegg:74
Registrert:lør 31 des 2011 14:14
Sted:Nesbygda (Svelvik)

Re: landstreff i juli...

Legg inn av AnnChristin86 » tor 26 jan 2012 15:17

Jeg for min del venter heller til neste år og evt østlandsevent for ferieplanene mine for i år er brukt opp. En kjappt tur på østlandet er ingenting, men å dra til andre siden av landet for en cacheevent er ikke noe jeg kan ta meg tid til :)

Også har jeg naturlig angst mot vestlendinger :p
Bilde

BEKA21
Styret
Innlegg:5
Registrert:man 22 feb 2010 10:03

Re: landstreff i juli...

Legg inn av BEKA21 » tor 26 jan 2012 17:55

Jeg er en av de 4 som sitter i MegaNorway styret pr.dagsdato.

Jeg har lest hva dere skriver og tar det ikke ille opp, men ser at det kan oppfattes som litt negativt.

Vi lager dette eventet som om det er et Megaevent, "vi mangler bare 500 geocachere", og det er der dere alle sammen kommer inn. Her vil det bli forskjellige aktiviteter, salg av coin og t-skjorter med event logo på.

Vi satser på å treffe alle sammen, barnefamilier og enslige. Det blir noe for en hver smak her.

Hele uke 29 vil det bli diverse eventer på Haugalandet, vi har mange plasser å vise de som velger å ta den lange turen hit.
Gå inn og les på vår hjemme side: Link til Vikingevent det vil bli oppdateringer under veis.

[URL=http://coord.info/GC2W6F9[/URL] her er det mer info.

Kan hende jeg er litt motsatt av det som er nevnt tidligere i denne tråden, men om det er noe jeg vil delta på så reiser jeg om jeg har mulighet til det. Da spiller det ikke noen rolle om det er i Finnmark eller på Gardermoen. Om det er en utfordring å finne reisevei, er det nok noen som kan hjelpe til med det. På noen så virker det som vi ligge veldig avsides til, men det går fly, buss og båt hit fra mange forskjellige kanter. Og om det er mange som kommer med samme fly kan det jo hende at vi kan gjøre noe med det også. Vi kommer til å prøve å ha en buss som kjører far plass til plass med ivrige geocachere. Så bil er ikke noe must, vi har mange flotte plasser med mange cacher i tilknytning til hverandre.

Vi ønsker jo så klart at dette skal bli Megaevent og om vi får en slik status kommer jo den de neste til gode.

Takk for støtten Villbring og dere andre.

Alle er hjertlig Velkommne!

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: landstreff i juli...

Legg inn av Raggsokk » tor 26 jan 2012 18:34

Jeg er blant de som ikke kommer til Vestlandet for et events skyld, men likevel støtter at Vikingeventet blir det norske geocachere samler seg om i år. Det var jo en gjeng som tok initiativ for et megaevent i Vestfold men ville ha mer tid til planlegging, så da er det i mine øyne naturlig at det blir neste års megaevent. Så kan jo æren gå på rundgang rundt i forskjellige deler av landet der innsatsviljen er tilstede, med prioritet for områder hvor det ikke har vært noe før.
- Raggsokk

Bilde

Svar