Diverse spørsmål

Duppeditter og programvare
Simaan
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:27
Registrert:lør 07 jan 2012 18:52
Sted:Mjøndalen
Diverse spørsmål

Legg inn av Simaan » man 09 jan 2012 12:28

Hei, jeg er nok ikke den beste på PC'er og slike teknologier, derfor trenger jeg en mental hjelp. Jeg fikk nettopp Premium Membership. Men jeg vil gjerne gjøre sånn at jeg får meldinger på mobilen, med å ha TELENOR. Er det mulig å gjøre sånn at jeg får meldinger på mobilen, altså Telenor?

Takker for svar.
Geocaching

Brukeravatar
Indrebø
Bruker
Bruker
Innlegg:142
Registrert:fre 18 nov 2011 15:38

Re: Diverse spørsmål

Legg inn av Indrebø » man 09 jan 2012 13:11

Hvis du tenker på å få varsel når nye geocacher legges ut så tror jeg du snakker om synkronisering av e-post til mobil.
Geocaching.com sender deg en e-post (i henhold til det du setter opp på webben), så får du varsel om ny e-post på mobilen når den sjekker e-post.

Jeg har ikke sett noe om å få SMS varsling, men så har jeg ikke lett etter det heller.
Bilde

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior
Innlegg:711
Registrert:søn 20 jun 2010 13:10

Diverse spørsmål

Legg inn av hstad » man 09 jan 2012 13:21

Du kan sette opp ein epostkonto hos Telenor. Deretter kan du velge sms-varsling for innkommende epost på denne kontoen.


Mykje Vyrdsamt
hstad on Tapatalk

Simaan
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:27
Registrert:lør 07 jan 2012 18:52
Sted:Mjøndalen

Re: Diverse spørsmål

Legg inn av Simaan » man 09 jan 2012 13:40

Takker, men kanskje vær forbredt på kanskje noen andre spørsmål, angående om hvordan man gjør det :D
Geocaching

Simaan
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:27
Registrert:lør 07 jan 2012 18:52
Sted:Mjøndalen

Re: Diverse spørsmål

Legg inn av Simaan » man 09 jan 2012 13:49

Jeg har prøvd, det funker, men er det også mulig å få meldinger som SMS, ikke E-mail?
Geocaching

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior
Innlegg:711
Registrert:søn 20 jun 2010 13:10

Diverse spørsmål

Legg inn av hstad » man 09 jan 2012 14:39

Det blir vel vanskelig å få komplette Mail som sms antar eg, kor mykje info får du opp på sms varslinga?


Mykje Vyrdsamt
hstad on Tapatalk

Simaan
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:27
Registrert:lør 07 jan 2012 18:52
Sted:Mjøndalen

Re: Diverse spørsmål

Legg inn av Simaan » man 09 jan 2012 15:19

Jeg har 2 kompiser, altså Bpolanski666 og Hærmann. Litt usikker på om Hærmann har det, men Bpolanski666 har det. De forteller at de får SMS på mobilen, når det kommer ut en ny cache. Men de har Netcom.

De får melding om hvor cachen ligger, hvor langt unna den er og hva den heter.
Geocaching

Brukeravatar
Kjedalen
Senior
Senior
Innlegg:356
Registrert:tir 11 jan 2011 20:14
Sted:Tromsø

Re: Diverse spørsmål

Legg inn av Kjedalen » man 09 jan 2012 17:31

Jeg er litt usikker på om du allerede mottar e-post ved nye cacher etc. Men for å ta det fra starten:

1. Først må du på profilsiden din sette opp at du ønsker varsling på e-post ved nye cacher, arkiveringer, koordinatendringer etc. Dette gjøres ved valget "Konfigurer direktevarslinger" ("Set Up Notifications"). Her velger du hvilke typer cacher og hvilke type hendelser du ønsker å få e-post om.

2. Deretter må du i e-post-systemet sette opp SMS-varsling. Om du benytter mobil med Netcom eller Telenor har ingen betydning, men jeg er ikke sikker på om alle e-post-systemene har dette tilbudet. Selv har jeg Telenor (Online) og under Innstillinger der kan jeg velge "Varsling til mobil". Her har jeg satt opp regelen "Fra inneholder Geocaching", men du kan her lage flere regler for varsling.

Du får ikke hele e-posten som SMS, men det viktigste kommer med.
BildeBilde

Simaan
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:27
Registrert:lør 07 jan 2012 18:52
Sted:Mjøndalen

Re: Diverse spørsmål

Legg inn av Simaan » man 09 jan 2012 18:04

Tusen takk for et bra svar, men det lille problemet er at jeg ikke aner hvor E-post innstillingene? :| -.-
Geocaching

Brukeravatar
Kjedalen
Senior
Senior
Innlegg:356
Registrert:tir 11 jan 2011 20:14
Sted:Tromsø

Re: Diverse spørsmål

Legg inn av Kjedalen » man 09 jan 2012 18:20

Jeg kjenner dessverre bare til hvordan dette innstilles på Telenor/Online. Dersom du har e-post fra annen leverandør, fins det kanskje noen her på forumet som har ditt system og kjenner til mulighetene.
BildeBilde

bpolanski666
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:24
Registrert:man 24 okt 2011 19:17

Re: Diverse spørsmål

Legg inn av bpolanski666 » man 09 jan 2012 19:16

Simon jeg har netcom men det går sikkert også ann på telenor du må ringe til kundeservice til telenor og spørre om hva den tjenesten heter og hvor mye den koster og hvis du er fornøyd med prisen så kan dem aktivere tjeneste får deg og da trur jeg du får en epost adresse som er ca. sonn XXXXXXXX@telenor.no X ene er mobilnr. ditt og hvis du skriver den eposten på Set up notification da skal du få den eposten som sms i 4 deler på mobilen din.

Mvh Bartek

Dr_Eamy
Junior
Junior
Innlegg:56
Registrert:man 27 jun 2011 19:43
Sted:Lyngdal

Re: Diverse spørsmål

Legg inn av Dr_Eamy » ons 11 jan 2012 10:57

Ang netcom heter tjenesten GETPOST, koster 10 kroner måneden og man kan da motta 100 sms om dagen... mail adressa blir telefonnummer@sms.netcom.no . Når du ringer og vil bestille tjenesten kan man bli møtt med NEI, da folkene på kundeservis er lite kjent med denne tjenesten, det er bare og mase litt så finner de ut av det :) jeg har det nå på mitt private mob abonement, og tidligere på bedrift...

Telenor har en liknende tjeneste, men den har jeg ikke prøvd.

Doc

Brukeravatar
oversizeoregon
Junior
Junior
Innlegg:91
Registrert:fre 15 feb 2008 19:02
Sted:Jordet i Trysil.

Re: Diverse spørsmål

Legg inn av oversizeoregon » ons 11 jan 2012 12:11

Gmail bruker jeg. Alle geocachingmailer blir videresendt til mobilen. Har da opprettet en Gmailadresse spsielt til denne bruken.
Hekta på cacher.

Brukeravatar
Indrebø
Bruker
Bruker
Innlegg:142
Registrert:fre 18 nov 2011 15:38

Re: Diverse spørsmål

Legg inn av Indrebø » ons 11 jan 2012 12:45

oversizeoregon skrev:Gmail bruker jeg. Alle geocachingmailer blir videresendt til mobilen. Har da opprettet en Gmailadresse spsielt til denne bruken.
Er det da snakk om synkronisering av e-post, eller som SMS varsling?
Bilde

gacrux
Senior
Senior
Innlegg:1098
Registrert:tir 20 nov 2007 22:59
Sted:Langt syd i Oslo
Kontakt:

Re: Diverse spørsmål

Legg inn av gacrux » ons 11 jan 2012 12:51

Indrebø skrev:
oversizeoregon skrev:Gmail bruker jeg. Alle geocachingmailer blir videresendt til mobilen. Har da opprettet en Gmailadresse spsielt til denne bruken.
Er det da snakk om synkronisering av e-post, eller som SMS varsling?
Så vidt jeg husker har Gmail støtte for Pushmail på (Android/Iphone/windows).
Da får du mailen dytta over til telefonen din straks den kommer i gmail-kassa.
Otto Milvang

Svar