Favoritt poeng

Duppeditter og programvare
Svar
bpolanski666
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:24
Registrert:man 24 okt 2011 19:17
Favoritt poeng

Legg inn av bpolanski666 » søn 01 jan 2012 09:45

Jeg har på flere cacher oppdaget at det er noe feil med favoritt poenga for eks. Jule cachen min der er det 3 favoritt poeng og i de tre siste loggene står det at den fortjener favoritt poeng men jeg ser ikke noe mer favoritt poeng og samme med en cache som heter mjøndalen kirke som ble publisert i går.

Jeg vet ikke om det er systemet som er feil eller på grunn av noen har glemt og sette den til sine favoritter.

Håper får svar om noen flere har oppdaget det.

Brukeravatar
Kjedalen
Senior
Senior
Innlegg:356
Registrert:tir 11 jan 2011 20:14
Sted:Tromsø

Re: Favoritt poeng

Legg inn av Kjedalen » søn 01 jan 2012 10:46

Jeg vil ikke påstå at det ikke er feil, men regner i grunnen med at systemet fungerer. Det er tydeligvis et langt skritt å gå fra det å være positiv i loggen og gjerne si at den blir lagt som favoritt - og til virkelig å klikke på knappen og gi dette poenget. Du kan jo se hvem som faktisk har gitt favorittpoeng og sjekke mot loggene, men det vil vel være en tanke frekt å etterlyse poenget fra cachere som ikke har gitt poeng til tross for "lovnad" om dette i loggen...
BildeBilde

SSY
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:32
Registrert:lør 03 des 2011 01:19

Re: Favoritt poeng

Legg inn av SSY » søn 01 jan 2012 13:07

Jeg er enig med deg i at det er dumt at det blir lovt favorittpoeng i loggen, uten at det blir gitt. Men det kan nok være flere grunner til det. Mest sannsynlig er det at de har glemt det. De kan også ha ombestemt seg (man kan trekke tilbake favorittpoeng). Et tredje alternativ er at vedkommende ikke har skjønt hvordan favorittpoeng-systemet fungerer.

Å etterlyse favorittpoeng er nok litt ufint. Men hvis det viser seg at det samme skjer fra samme person i flere logger, så er det nok ikke noe i veien for å sende vedkommende en privat melding, og spørre på en høflig måte om han/hun har glemt å legge til poengene.

arvf
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:38
Registrert:lør 29 mai 2010 19:48
Sted:Røyken

Re: Favoritt poeng

Legg inn av arvf » søn 01 jan 2012 14:05

Det kan vel også tenkes at den det gjelder ikke har flere favorittpoeng å dele ut akkurat nå? Eller at de mener at cachen fortjener favorittpoeng, bare ikke fra akkurat dem…
Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Favoritt poeng

Legg inn av sven-egil » søn 01 jan 2012 16:21

Er ofte slik at folk skriver at de gir favoritt poeng, men de gir dem bare ikke....Samme at det er den beste cachen de noen side har besøkt...
Men neida, ikke noe favoritt poeng.
Mulig de glemmer eller er usikker på hvordan det gjøres?

Tror også at enkelte kun gir favoritt poeng til de som de får favoritt poeng fra...
Og noen mener favoritt poeng er noe tull og gir ikke uansett...
Og noen skriver at de gir, men de er ikke premium-medlem og kan da heller ikke gi.

Det er jo hyggelig å få favoritt poeng om man har gjort litt ekstra, men det er ingen selvfølge å få disse favoritt poengene selv om man har lagt stor innsats i cachen.
På en av mine cacher tikker det inn hyggelig mange favoritt poeng, men det er veeeeldig langt unna 100%, har også hørt at den cachen har så mange, så det er ikke noen vits å gi den flere.

Det beste med Favoritt poeng er at man lettere kan finne en fin cache man kan besøke, samt at det ansporer enkelte til å lage noe ekstra i istedenfor en ganske så ordinær cache.
Bilde Bilde Bilde

Brukeravatar
Isa
Bruker
Bruker
Innlegg:244
Registrert:søn 15 mai 2011 07:48
Sted:Trondheim
Kontakt:

Re: Favoritt poeng

Legg inn av Isa » søn 01 jan 2012 23:16

Jeg skrev i en logg at cachen fortjente favorittpoeng, sendte inn loggen og trykket på "gi favorittpoeng"-knappen på den siden som da kommer opp. Cacheeier kjenner jeg, og han bemerket at jeg hadde glemt å gi cachen favorittpoeng.
I ettertid har dette skjedd hver gang jeg har gitt favorittpoeng! Bare tilfeldig at jeg ble klar over at det var et problem..

ehaa
Bruker
Bruker
Innlegg:126
Registrert:man 19 apr 2010 22:47
Sted:Nedre Eiker Buskerud

Re: Favoritt poeng

Legg inn av ehaa » man 02 jan 2012 00:10

Isa skrev:Jeg skrev i en logg at cachen fortjente favorittpoeng, sendte inn loggen og trykket på "gi favorittpoeng"-knappen på den siden som da kommer opp. Cacheeier kjenner jeg, og han bemerket at jeg hadde glemt å gi cachen favorittpoeng.
I ettertid har dette skjedd hver gang jeg har gitt favorittpoeng! Bare tilfeldig at jeg ble klar over at det var et problem..

Etter å ha lest det Isa skreiv, så tok jeg en kontroll på siste cahen jeg gav favorittpoeng, og det var samme historien der, ikke registrert.. :(
Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Favoritt poeng

Legg inn av GorgonVaktmester » man 02 jan 2012 00:57

Jeg har huket av i boksen under der jeg skriver loggen at jeg vil tildele favorittpoeng, og jeg ser at på et par cahen jeg gjorde det for et par dager siden har det IKKE blitt registrert noe favorittpoeng. Kun på den som jeg glemte å huke av når jeg logget, så jeg tildelte poenget etterpå direkte på cachesiden.
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

SSY
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:32
Registrert:lør 03 des 2011 01:19

Re: Favoritt poeng

Legg inn av SSY » man 02 jan 2012 03:38

Merkelige greier. Begge metodene har fungert uten problemer for meg. Jeg har i tillegg gitt poeng via den offisielle Geocaching-appen til android. Gikk akkurat gjennom de jeg har tildelt favorittpoeng til, og alle mine utdelte poeng var registrert.

Brukeravatar
eikerkongen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:20
Registrert:tor 01 sep 2011 06:19

Re: Favoritt poeng

Legg inn av eikerkongen » man 02 jan 2012 18:41

Jeg har også opplevd det samme som Isa den siste uka. Har rettet opp i ettertid etter at jeg så Bpolanski666 skrev om det på forumet. Rare greier!

Svar