Adventscacher

Her vil man finne informasjon om, og kunne stille spørsmål rundt godkjenning og utlegging av cacher.
Svar
Brukeravatar
Makuta Teridax
Senior
Senior
Innlegg:664
Registrert:man 18 aug 2008 21:35
Adventscacher

Legg inn av Makuta Teridax » fre 16 sep 2011 16:37

Det er kommet spørsmål fra flere om adventscacher, så her er litt generell informasjon.

Om de enkelte cachene

Det er ingen andre krav til adventscachene enn til andre cacher, men av erfaring vil vi oppfordre alle innstendig om å lese og følge disse punktene:

1. Cachen må være utplassert før cacheoppføringen sendes inn til review.
2. Cachebeskrivelsen må være helt ferdig før cacheoppføringen sendes inn til review.
3. Ønsket publiseringstidspunkt må oppgis i en reviewer note.
4. Cacheoppføringene må sendes inn til review i god tid før ønsket publiseringstidspunkt, i praksis minst ti dager.

Kort sagt: Bli ferdig i god tid! Husk at det kan være andre som arbeider med en cache i samme område som du holder på med din. Det kan derfor ta en uke fra din cache er sendt til review til det er avklart hvilken cache som skal publiseres. I tillegg kan det være at cacheoppføringen må gå flere "runder" gjennom review-prosessen før oppføringen er klart til publisering.

Om adventsseriene

Vi stiller ingen krav til cachetitlene annet enn at de er i henhold til Groundspeaks bruksvilkår. Vi ønsker imidlertid at man blir enige om en felles "forstavelse" for alle cachene som er i samme adventsserie, som f.eks. X-Mjøs #13, X-Rana #13, osv.
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

Brukeravatar
GadgetCats
Bruker
Bruker
Innlegg:239
Registrert:man 05 okt 2009 11:47
Sted:Bergen
Kontakt:

Re: Adventscacher

Legg inn av GadgetCats » ons 30 nov 2011 00:35

I fjor fordelte reviewerne ansvaret for de ulike adventskalenderne seg imellom. Er det noen slik fordeling i år også, at hver kalender har sin egen reviewer som blir primærkontakt hvis det blir behov for det?
Bilde

Brukeravatar
Makuta Teridax
Senior
Senior
Innlegg:664
Registrert:man 18 aug 2008 21:35

Re: Adventscacher

Legg inn av Makuta Teridax » ons 30 nov 2011 09:24

GadgetCats skrev:I fjor fordelte reviewerne ansvaret for de ulike adventskalenderne seg imellom. Er det noen slik fordeling i år også, at hver kalender har sin egen reviewer som blir primærkontakt hvis det blir behov for det?
Nei, iår tar reviewerne cachene fortløpende uavhengig av hvilken kalender de er en del av. På den måten blir det lettere om en av oss er borte noen dager.
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

Chrispa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:28
Registrert:søn 15 mai 2011 21:32

Re: Adventscacher

Legg inn av Chrispa » ons 04 jan 2012 22:39

Nå som jula er over, skal jula ryddes ut av cachbeskrivelsene?
Bilde

Brukeravatar
olea
Senior
Senior
Innlegg:486
Registrert:tor 22 nov 2007 12:41
Sted:Bergen
Kontakt:

Re: Adventscacher

Legg inn av olea » tor 05 jan 2012 15:44

I følge nordisk tradisjon varer julen til 20. dag jul - det vil si 13. desember. Jeg synes det er dagen for å rydde julen ut av adventscacher og -cachebeskrivelser.

Noen vil vel hevde at julen varer helt til påske ... men det er ikke sant, men det er ikke sant, for mellom der så kommer faste!
Bilde

ingsve
Senior
Senior
Innlegg:999
Registrert:ons 05 mar 2008 18:07
Sted:Lillesand
Kontakt:

Re: Adventscacher

Legg inn av ingsve » tor 05 jan 2012 15:53

olea skrev:I følge nordisk tradisjon varer julen til 20. dag jul - det vil si 13. desember. Jeg synes det er dagen for å rydde julen ut av adventscacher og -cachebeskrivelser.

Noen vil vel hevde at julen varer helt til påske ... men det er ikke sant, men det er ikke sant, for mellom der så kommer faste!
........men til 13 desember er ok........ :lol: :wink: !
Bilde

Brukeravatar
Tique
Bruker
Bruker
Innlegg:226
Registrert:lør 15 mai 2010 17:32
Sted:Tromsø

Re: Adventscacher

Legg inn av Tique » tor 05 jan 2012 16:04

olea skrev:I følge nordisk tradisjon varer julen til 20. dag jul - det vil si 13. desember.
Går tida så fort nå at jula er over før den har begynt, eller varer den helt til 13. desember neste år...? :P
Bilde

Brukeravatar
Barskog
Junior
Junior
Innlegg:71
Registrert:søn 13 feb 2011 12:33
Sted:Sande i Vestfold

Re: Adventscacher

Legg inn av Barskog » tor 05 jan 2012 16:21

Ja, for alle oss som kan regne vet jo at 20. dag jul blir ca 350 dager fremover i tid. Vi tviler jo ikke på det...

Brukeravatar
ninad
Senior
Senior
Innlegg:916
Registrert:tir 11 des 2007 21:27
Sted:Markagrensa

Re: Adventscacher

Legg inn av ninad » ons 14 nov 2012 20:32

Jeg synes det er divergerende info om julecachene. På http://gcinfo.no/?q=node/112 leser jeg "lurt å legge inn en reserverasjon/opprette cachen (uten å publisere den) så fort som mulig (gjøres ved å sjekke med reviwer om plassen er opptatt)", uten at det står noe om at boksen må være ute.
Lenger opp i denne tråden står det at boksen må være ute før cachen sendes til reviewer.
Jeg skulle gjerne ha sjekket om koordinatene er ok - og forresten også opplegget knyttet til cachen - men har p.t. ikke hengt ut boksen.

Kan noen oppklare?
Bilde Bilde

Brukeravatar
Viking_Princess
Bruker
Bruker
Innlegg:250
Registrert:tor 23 jun 2011 20:56
Sted:Hedmark

Re: Adventscacher

Legg inn av Viking_Princess » ons 14 nov 2012 21:04

Du kan allerede måle ute i feltet og lage en egen side på geocaching til cachen din, med de koordinatene, da har du "reservert" det stedet.
I tillegg kan du maile revieuwer og si ifra om plasseringen og spørre om stedet er langt nok unna andre cacher ol.
Når du SENDER INN, altså trykker på knappen og sender inn cachen til revieuwing, DA må cachen ligge ute i feltet, for da må den være mulig å finne så fort denne har blitt godkjent :)
Bilde

Brukeravatar
ninad
Senior
Senior
Innlegg:916
Registrert:tir 11 des 2007 21:27
Sted:Markagrensa

Re: Adventscacher

Legg inn av ninad » ons 14 nov 2012 21:07

Ah, klart :D
Bilde Bilde

Team Vind
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:34
Registrert:søn 22 jul 2012 19:13

Re: Adventscacher

Legg inn av Team Vind » ons 28 nov 2012 22:33

Hei

Tar sjensen på og poste her, siden denne tråden handler om advent/julecacher:)

I forbindelse med Julecacher i Drammen, har jeg lagt ut og fått godkjent en cache, fikk også grei tilbakemeldign på tidspinkt for publisering.
I ettertid har det dukket opp et ønske om bytte av dato fra en annen utlegger.
I mailen fra rewiver står det att jeg skal ta kontakt direkte på mail hvis det dukker opp noe nytt.
Hvem mail skal jeg sende til?
jeg har sendt to mailer til reviwer på hans profil, men så langt ikke fått noe tilbakemelding, jeg vet att de et mye og gjøre for dere om dagen, så jeg har ikke hatt lyst til og mase for mye.
Men nå nærmer dagene seg fort, og siden dette er min første cacher, så kan jeg muligens ha gjordt noe feil i forbindelse med henvendelsen.

Noen forslag?


mvh

Team Vind.
TeamVind + Pia the dog:)

avigerus
Senior
Senior
Innlegg:574
Registrert:ons 05 des 2007 23:08
Sted:Porsgrunn

Re: Adventscacher

Legg inn av avigerus » ons 28 nov 2012 23:25

Svarer ikke en, kan du jo kontakte en av de to andre... De snakker sikkert sammen før eller siden?
Bilde

Svar